Alo ! desteptarea ! unde vezi scris de mine despre termostat?Citeste topicure vechi sa te dumiresti despre ce vorbeam....sorin scrie:In primul rand pentru cbx. Treaba cu montatul temostatului de Dacie este foarte simpla. Si ideea a venit de la urmatoarea constatare. Socul automat de la BX se alimenteaza cu apa dupa termostat. Deci va primi apa calda si deci se va deschide numai dupa ce temperatura apei a deschis termostatul. In acest caz consumul pe perioada de iarna creste foarte mult. Eu am montat un termostat de Dacie pe furtunul care duce la radiator deci daca apa in motor are 40 grd. si termostatul este inchis la socul automat are aceeasi temperatura caz in care acesta este aproape neactionat. In acest fel consumu;l se reduce foarte mult ceea ce mi-a permis sa nu folosesc soc manual. Oricum modificarea este foarte complicata si contra multor zeci de milioane de lei pot sa fac chiar si un desen sa vezi ca asa e.
P.S. Am folosit termostat de Dacie doar pentru faptul ca era singurul care intra pe furtunul original de BX. Nu am vrut sa fiu rau, totusi ar trebui ca anumite persoane sa se mai gandeasca inainte sa faca anumite aprecieri.
Nu-mi baga aer cald in masina.plss help
Moderator: Echipa Tehnica
Re: racire
gogota_69 scrie:Imi poate spune si mie cineva exact unde este pozitionat acel ROBINET cum dau de el.Eu am dat sub torpedo doar de 2 conducte fierbinti si o parghie care este actionata de butonul dupa plansa de bord CALD/RECE.
Ps Trebuie demontat ceva ca sa dau de el...
alexd: nu are nici o legatura cu dacia eu pur si simplu am schimbat doar motorul potentiometru- si sistemul a functionat perfect asta iarna
E...conductele acelea fierbinti sunt....robinetul. Parghia respectiva actioneaza 2 capacele ce dau dumul sau opresc traseul apei catre calorifer. Daca "conductele" sunt fierbinti, inseamna ca este ok, nu ai problema de termostat. Posibil sa nu actioneze parghia cum trebuie, sa fie gurile robinetului dinspre calorifer blocate, sau clapeta de dirijare a aerului blocata.
solutii:
- incearca sa deschizi manual robinetul de la parghia pe care deja ai descoperit-o.
- verifica si traseul de dupa conductele pe care deja le-ai gasit...imediat dupa ele vine caloriferul, vezi daca imediat dupa este rece sau tot cald...
- demonteaza mastile gurii de ventilatie, cele din partea centrala. Ai sa vezi in capat o clapeta, care probabil la tine este inchisa. incearca sa o deschizi manual.
si acea clapeta se vede din aeratoaele dupa plansa de bord?? fiti mai expliciti unde cum se gaseste se face. Ca asa fiecare zice robinetul, clapeta,...,etc. Eu va multumesc pentru ajutor dar va rog fiti mai expliciti ca daca stiam despre ce e vb pana acum va garantez co o reparam- dar din cauza de nestiinta imi este frica sa nu stric sau sa rup ceva acolo ca cam greu de gasit anumite piese sau foarte scumpe. Va multumesc si Sarbatorii Fericite.
daca baga aer rece spre calai ai 90% sanse sa ai depuneri in calorifer si sa ai doar 1-2 conducte calde restul reci. problema relativ des intalnita. ar trebui sa vezi daca ambele conducte de sub bord sunt calde sau numai una (caz in care este de vina robinetul sau radiatorul calorifer este total infundat).
daca este infundat, desfaci ambele furtune ce intra in habitaclu din spatele motorului, bagi un furtun cu apa de la robinet si il lasi sa curga 2-3 min pe rand pe ambele sensuri de 3-4 ori. de regula asta rezolva problema, daca sedimentele sunt pietrificate iti recomand calduros orice solutie de curatat piatra de bucatarie sau wc ex.: Mr. Muscolo, cilit, anitra etc.
sufli apa din calorifer inainte de a introduce detartrantul apoi bagi solutia si o lasi 10-15 min dupa care reiei ciclul de clatire cu furtunul.
de regula depunerile se duc doar cu furtunul fara a mai fi nevoie de detartranti.
daca este infundat, desfaci ambele furtune ce intra in habitaclu din spatele motorului, bagi un furtun cu apa de la robinet si il lasi sa curga 2-3 min pe rand pe ambele sensuri de 3-4 ori. de regula asta rezolva problema, daca sedimentele sunt pietrificate iti recomand calduros orice solutie de curatat piatra de bucatarie sau wc ex.: Mr. Muscolo, cilit, anitra etc.
sufli apa din calorifer inainte de a introduce detartrantul apoi bagi solutia si o lasi 10-15 min dupa care reiei ciclul de clatire cu furtunul.
de regula depunerile se duc doar cu furtunul fara a mai fi nevoie de detartranti.
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
se pare ca era caloriferul infundat.
Dar acum problema este ca: daca stau cu masina la relantiu calioriferul se raceste f repede si nu mai baga calduara. Si ca sa-mi bage caldura tr sa tin cu mana clapeta cea care se observa cand te uiti prin aeratoarele de pe plansa de bord Inchisa si sa o tin turata la la peste 2500RPM-la 4000rpm imi baga aer fierbinte.
1. De la ce provine acesta problema si cum se poate rezolva???
2. Cum se face aerisirea la masina(Unde,Ce trebuie desfacut)???
3.Cum curatati voi sau cum se curata cel mai bine radiatorul si toata instalatia(Eu am auzit ca sa scot 2 litri de apa/antigel sau ce o fi acolo si sa pun 2 litri de otet si sa pornesc motorulsi sa-l tin 10 minute apoi sa scot toata apa din instalatie prin scoatere furtunului care intra in radiator).
4. Cati litri de antigel intra in motor de citroen 1.6trs
Dar acum problema este ca: daca stau cu masina la relantiu calioriferul se raceste f repede si nu mai baga calduara. Si ca sa-mi bage caldura tr sa tin cu mana clapeta cea care se observa cand te uiti prin aeratoarele de pe plansa de bord Inchisa si sa o tin turata la la peste 2500RPM-la 4000rpm imi baga aer fierbinte.
1. De la ce provine acesta problema si cum se poate rezolva???
2. Cum se face aerisirea la masina(Unde,Ce trebuie desfacut)???
3.Cum curatati voi sau cum se curata cel mai bine radiatorul si toata instalatia(Eu am auzit ca sa scot 2 litri de apa/antigel sau ce o fi acolo si sa pun 2 litri de otet si sa pornesc motorulsi sa-l tin 10 minute apoi sa scot toata apa din instalatie prin scoatere furtunului care intra in radiator).
4. Cati litri de antigel intra in motor de citroen 1.6trs
raspunsul cautat de tine este dat deja, 1 post mai sus, scris de nitro_od.
desi simptomele date de tine ma fac sa cred ca robinetul ese problema ta, poti curata instalatia cu un produs din comert. la orice benzinarie mai rasarita gasesti solutie de curatat radiatoare si instalatii de racire, le zice "radiator flush" . citeste eticheta pt instructiuni de folosire. nu stiu daca otetul este cel mai indicat, fiind puternic coroziv, dar daca vrei sa faci experimente recomand ciorba de potroace....este mai alcalina.
aerisirea se face simplu, trebuie sa gasesti niste mici robineti montati pe furtune, daca nu exista, atunci trebuie sa ai un capacel in partea dreapta a radiatorului, opus gurii de umplere. bagi apa, inchizi busonul si dai drumul la capacel. va iesi aerul. repeti operatiunea cand a deschis termostatul ( atunci cand radiatorul se incalzeste brusc).
instalatia are intre 5 si 7 litri, in functie de tipul radiatorului si al ansamblului sistemului.
desi simptomele date de tine ma fac sa cred ca robinetul ese problema ta, poti curata instalatia cu un produs din comert. la orice benzinarie mai rasarita gasesti solutie de curatat radiatoare si instalatii de racire, le zice "radiator flush" . citeste eticheta pt instructiuni de folosire. nu stiu daca otetul este cel mai indicat, fiind puternic coroziv, dar daca vrei sa faci experimente recomand ciorba de potroace....este mai alcalina.
aerisirea se face simplu, trebuie sa gasesti niste mici robineti montati pe furtune, daca nu exista, atunci trebuie sa ai un capacel in partea dreapta a radiatorului, opus gurii de umplere. bagi apa, inchizi busonul si dai drumul la capacel. va iesi aerul. repeti operatiunea cand a deschis termostatul ( atunci cand radiatorul se incalzeste brusc).
instalatia are intre 5 si 7 litri, in functie de tipul radiatorului si al ansamblului sistemului.
recomandarea mea a fost aceea de a folosi otet doar pt radiatorul climei nu in intreaga instalatie de racire si in nici intr-un caz in amestec cu ce ai in el !
am avut aceeias problema si am rezolvat-o acum 3 zile prin demontarea caloriferului si desfacerea lui.
pot afirma cu tarie ca la ce am gasit in el nu s-ar fi curatat nici cu sulfuric!
precizez ca la mine baga caldura binisor dar daca ventilatorul era comutat pe tr.3 aerul era calai. motivul: calorifer infundat 50% (adica jumatate din conducte infundate total).
demontarea mi se pare singura solutie !
conductele caloriferului au in interior un soi de spirale de plastic care odata extrase scot odata cu ele si mizeria depusa, sugerez spalarea si reasamblarea lor! demontarea caloriferului consta in detasarea capacului din spate (cel fara conducte de alimentare) prin relaxarea clemelor de fixare dar nu total (atat cat sa permita demontarea), apoi la montare folosesti silicon pt. garnituri dar nu f. mult, atat cat sa compenseze rigidizarea ganiturii originale. la extragerea caloriferului din bord, recomand desfacerea surubului de fixare a robinetului fara a demonta robinetul.
succes!
am avut aceeias problema si am rezolvat-o acum 3 zile prin demontarea caloriferului si desfacerea lui.
pot afirma cu tarie ca la ce am gasit in el nu s-ar fi curatat nici cu sulfuric!
precizez ca la mine baga caldura binisor dar daca ventilatorul era comutat pe tr.3 aerul era calai. motivul: calorifer infundat 50% (adica jumatate din conducte infundate total).
demontarea mi se pare singura solutie !
conductele caloriferului au in interior un soi de spirale de plastic care odata extrase scot odata cu ele si mizeria depusa, sugerez spalarea si reasamblarea lor! demontarea caloriferului consta in detasarea capacului din spate (cel fara conducte de alimentare) prin relaxarea clemelor de fixare dar nu total (atat cat sa permita demontarea), apoi la montare folosesti silicon pt. garnituri dar nu f. mult, atat cat sa compenseze rigidizarea ganiturii originale. la extragerea caloriferului din bord, recomand desfacerea surubului de fixare a robinetului fara a demonta robinetul.
succes!

..... frantuzoaica pretentioasa !!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh