Caseta de Directie Servo

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 05-Feb-2007 19:27

Stiu!Ai dreptate ca nu e in ordine.Sper sa ne mai lase frigul ca e jale.Vineri noaptea si Sambata noaptea am avut "program artistic"de demontat bordul (scoica cu aparatele) fiindca nu mergeau mai multe indicatoare si vreau sa spun ca a fost jale mare.Am adormit cu rotitele din vitezometru in pat.:).Vitezometrul merge dar turometrul se incapataneaza sa nu mearga si dupa inlocuirea ceasului in sine (era arsa bobina m-ampermetrului si l-am schimbat cu unul de Oltcit care e aproape identic; doar axul e mai scurt si a trebuitr sa improvizez).Dupa toate astea si dupa 3 demontari succesive, nu merge.Am zis ca nu mai fac nimic pana nu fac rost de un turometru Veglia de pe primele Oltcit-uri, ca original...slabe sanse.
Dupa toata isprava asta chiar nu mai suport frigul.Am lucrat 2 nopti la -7 grd.Sant disperat.Nu stiu ce sa mai fac mai intai.Masina nu are shoc pe carburator si porneste greu dimineata.Daca tot am umblat la bord, am tras si un cablu de shoc pana in compartimentul motor.Si lista ar putea continua.
Dar cu siguranta hidraulica e o prioritate si in urmatoarele zile sper sa ii schimb LHM-ul si sa curat filtrele.Am sperat sa reziste pana in primavara.Va dati seama cam cum e cu mainile in benzina la vremea asta???:).Dar sper sa reusesc.Nici nu am mai facut asta pana acum si mi-e teama ca o rezolv de nu se mai ridica de pe burta, in toiul iernii.
Am documentatie despre inlocuirea LHM in limba romana dar nu am mai facut asta.Voi incerca!Sper sa-mi reuseasca.
Franele trebuie aerisite la schimbarea LHM ???Se aerisesc usor???
Multumesc mult de ajutor si va tin la curent cu ce am mai facut!

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Lun 05-Feb-2007 21:56

In circuitul de frana nu intra aer daca schimbi LHM-ul. Dar e bine sa le aerisesti pentru a iesi din etriere vechiul lichid. Bine ar fi sa scoti cat mai mult, adica: goleste furtunul de alimentare a pompei, demonteaza toate sferele si pentru ca ai servodirectie fa cateva miscari complete stanga-dreapta (cu motorul oprit).
Daca dupa ce schimbi lhm-ul si speli filtrele din rezervor caseta de directie merge tot greu, problema ar mai putea fi si de la filtrele repartitorului de debit sau de dereglarea presiunii acestuia.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 05-Feb-2007 22:21

retro - Multumesc pt.raspuns!
Nu stiu daca sant in stare sa demontez toate sferele de pe masina (asta pana nu vad la cineva (mai ales la puntea spate; ca sa nu mai vb. de cea centrala de pe fatza care e bagata intre radiator si motor) (am motor de 1905 - benz.si nu prea e spatiu).
Poate reusim sa ne si vedem (in masura timpului disponibil)ca doar santem la 17 Km unul de celalalt.Daca poti da-mi si mie tel.tau si cand ajung prin Galati te sun.Nr.meu e:0745/049.052 - Dan.
Am inteles ca tu te pricepi la hidraulica si ca ai state vechi in domeniu.
Stii alt parc de dezmembrari prin Galati, in afara de cele 2 de la Tirighina (spre combinat pe deal)???
Tinem aproape!

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Lun 05-Feb-2007 22:30

Este un depozit cu piese din dezmembrari pe drumul spre Metro, dupa benzinaria Petrom din bariera Traian. Eu nu am fost acolo de multi ani, dar am auzit ca aduc si pentru Citroen. Alte detalii iti dau pe PM.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Lun 05-Feb-2007 22:59

@dan1972

sa nu te superi pe mine,iti dau o parere personala pe care o iei in calcul daca vrei,daca nu, pur si simplu ignora mesajul... :oops:

oare n-ar fi mai bine ca acuma iarna, sa lasi turometrul in pace si alte maruntisuri si sa te ocupi un pic de ceea ce iti va asigura confortul si siguranta in exploatarea masinii,cel putin pana trece iarna? Adik,motor,suspensie,directie,frane,caldura in masina,stergatoare,lumini,semnalizare. Restul ai tot timpul sa le pui la punct si pe vremuri mai bune. Nu te mai tortura in halul asta. Daca iti place masina asta si te gandesti sa ramaneti impreuna mai multa vreme,o poti iubi si cand e mai cald afara.

Inca o data, daca nu esti de acord, eu n-am zis nimik. :oops:
Bafta multa!
Relu

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 06-Feb-2007 12:07

cdires - NUUU! Nu ma supar!!!Doamne fereste!E OK! Il iau ca pe un sfat bine intentionat si cam asta e realitatea.In parte mi-am cam irosit timpul si resursele cu maruntisuri.Spun resurse, fiindca am avut grija sa-mi cumpar CD-player Sony, difuzoare si alarma Viper cu senzor perimetral, de 450 RON, dar am ignorat curaua de distributie si uleiurile, in conditiile in care acum s-au cam terminat banii.Dar pana la urma toate sant foarte utile si e greu de spus ce e cel mai util.De exemplu alarma chiar era o necesitate in conditiile in care masina cealalta mi-a fost sparta de 3 ori intr-o luna si o data am ramas fara CD.Dar dupa ce i-am pus alarma, nu s-a mai atins nimeni de ea.La BX, dupa ce l-am adus acasa, la o sapt. am gasit yala de la sofer fortata(indoita).Fereasca Dumnezeu sa-mi dea vre-unul un geam jos ca nu am nici o piesa de rezerva, si inca nu are alarma montata (ca nu am avut timp si pt.ea.
In rest, sa stii ca au fost pana la urma tot lucruri indispensabile daca stau bine sa ma gandesc.Am spalat farurile la interior ca erau pline de pamant si erau chioare rau; am facut sa mearga stergatorul de parbriz si stropitorul acestuia...adica tot lucruri suparatoare si indispensabile.Nu ma intreba cum am venit de pe 01 Ian.seara, de la Rasnov la Busteni pe asfalt ud (parbriz improscat cu noroi) cu farurile chioare si fara stropitor de parbriz pe o sosea aglomerata....Cred ca am fost un pericol pt.ceilalti!!!
Toate sant importante si toate tre sa functioneze.E drept...turometrul putea sa mai astepte! :).Dar m-a enervat ca nu functioneaza si am crezut ca e mult mai simplu.
O sa ma opresc aici cu povestile fiindca probabil plictisesc (toti au problemele lor). Acum ma voi ocupa si de lucrurile mai importante.
Va salut cu farurile de BX si tinem aproape!!!

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mar 06-Feb-2007 12:24

:wink:
Ultima oară modificat Joi 15-Feb-2007 21:54 de către nitro_od, modificat 1 dată în total.
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 06-Feb-2007 14:27

eu am in sistem 2/3 LHM Plus Total, 1/3 LHM OMW.
candva era tot total dar diferente de functionare nu am prea bagat de seama. am inteles ca LHM Plus ar fi aditivat si putin mai fluid la temperaturi scazute, nu pot spune ca am constatat singur asta.
inca ceva, nu cred ca exista LHM no-name, pana acum am gasit numai facut de firme cunoscute sau foarte cunoscute.
altundeva trebuie ca este problema ta. curata bazinul, sfatul nu e rau deloc.


nitro_od - Multumesc de raspuns in primul rand!
Cand am spus "NO NAME" m-am referit la firmele care nu inspira incredere 100% ca in cazul TOTAL pt. LHM. Sincer, am dubii in privinta OMV sau AGIP ca ar respecta 100% standardul si le folosim doar pt.ca sant mai ieftine.Dar nu se stie daca la temperaturi f.scazute sau f.ridicate mai respecta indicele de vascozitate (cum se intampla si cu multe uleiuri asa zise"de firma"dar care s-a dovedit ca nu ung cum trebuie)(imi aduc aminte ca am gasit un test cu uleiuri de motor, in care ELF-ul semisintetic, dupa un nr.de ore de functionare avea in el(la analiza de laborator)cantitati mari de particule metalice desprinse din motor prin uzura(Cu,Sn,Al,Fe).Iar indicele de vascozitate era mult mai mare in primele ore de fct.dupa care scadea la limita.).
Despre asta vorbesc eu..... multe nu respecta ce scrie pe bidon si nu-si fac treaba.Si ca sa si argumentez...pune un ulei de o marca necunoscuta dar care e inscriptionat API: SL/CF intr-un motor care sta mai prost cu presiunea de ulei si ai sa vezi ca dupa 300 Km iti aprinde becul de ulei chiar peste relanti si pune Castrol GTX 3 Protection+,inscriptionat tot SL/CF si ai sa vezi ca nu se mai aprinde becul de ulei prea usor si acel motor va mai functiona multe zeci de mii de Km fara sa cedeze (experienta personala - Oltcit).
Multa lume nu stie toate acestea si se incanta ca platesc cu 100 mii mai putin pe litrul de ulei, fara sa stie cu ce consecinte.
Si sant convins ca acelasi lucru se intampla si cu FLUIDUL VERDE.
Cu siguranta voi goli instalatia si voi curata filtrele, exact cum m-ati sfatuit voi, pentru linistea mea.
Multumesc de sfaturi!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 06-Feb-2007 16:35

inca o data: LHM e un standard. daca nu sint intrunite caracteristicile standardului, nu mai scrie LHM pe el. scrie altceva, dar nu LHM. standard inseamna inclusiv puncte de picurare, viscozitati, puncte de fierbere, etc. iar agip sau omv sau altele la fel nu sint chiar no name, crede-ma. iar faza cu elf-ul e ciudata, pentru ca elf = total. daca la elf se intimpla asta, inseamna ca si la total se intimpla la fel, ori, eu unul, nu am auzit de asa ceva. poate uleiul ala elf era facut pe vapor la polul sud, si atunci se explica, sau, poate sondajul avea ca scop scoaterea in fata a unei marci anume in dauna alteia, ca la sondaje se mai intimpla si treburi de astea. asa ca foloseste cu incredere orice recipient pe care scrie LHM daca sursa lui e de incredere (benzinarii, magazine autorizate, etc)
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 06-Feb-2007 18:39

khan - Ok!Eu tocmai asta spuneam ca la anumite firme se intampla sa nu se respecte acest sandard inscris pe bidon(produsul nu are calitatile inscrise pe ambalaj) sau isi pierde calitatile initiale mult prea repede inducand uzuri sau o funcionare necorespunzatoare.Asta incercam sa aflu, daca ati intampinat dificultati sau ati observat o functionare necorespunzatoare cu vreunul din LHM-urile de pe piata.

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 06-Feb-2007 19:55

nu-ti ma face griji despre LHM. Daca nu-i facut in spatele unui bloc din romania e ok. functionalitatea sistemului este mult mai grav afectata de prezenta de corpuri straine in instalatie,decat de pierderea vascozitatii lichidului sau de pierderea altor proprietati in timp. Eu zic sa faci curatarea mecanica (manuala) si daca rezultatele nu sunt vizibile sa bagi lichid de curatare,cu verificarea periodica a depunerilor din vas si starea sitelor.
Relu

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 06-Feb-2007 20:47

cdires - Da!Asta urmeaza in cateva zile.Sa vad cum o rezolv cu timpul liber.
Multumesc mult pt.detaliile referitoare la schimbarea LHM-ului.O sa vedem dupa aceea (o sa revin cu amanunte)cum se comporta toata hidraulica.As vrea totusi sa-i bag TOTAL PLUS ca sa am eu sufletul impacat.Oricum 20.000 Km, la mine inseamna 3 ani.
Am gasit documentatie despre inlocuirea LHM in limba romana intr-o revista Autoturism.
VOrbim!Tinem legatura.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mie 07-Feb-2007 10:39

dan1972 scrie:.......
Am gasit documentatie despre inlocuirea LHM in limba romana intr-o revista Autoturism.
VOrbim!Tinem legatura.


Cred ca ar fi si altii interesati, nu toata lumea stie engleza sau franceza. Nu poti scana articolul respectiv? Mi-l trimiti mie pe mail si il pun pe FTP.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 07-Feb-2007 11:12

Da!OK!Il voi scana maine ca nu o am la mine.Maine o sa aduc revista la serv.,o scanez si ti-o trimit.E pt.GS si BX.Maine o ai.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 08-Feb-2007 18:38

eugenro2001 - Vezi ca am scanat articolul respectiv si ti l-am trimis pe mail.Te rog incarca-le tu aici ca sa le poata accesa toata lumea.
Multumesc!


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11817
    Cel mai nou membru Storm199