Tuning Motor 1905 cmc Diesel aspirat
Moderator: Echipa Tehnica
dj01fad scrie:tu vorbesti de turbo 2 de cx?
pai iti trebuie ceas pt turbo si atunci faci asa: incepi de la injectie: debit marit eventual (din pompa), modificat putin avansul, injectoarele sa fie impecabile, si putina presiune in plus la turbina; aici ai grija ca trebuie schimbate furtunele de pe la intercooler si intarit si asta ca nu tin foarte mult. mentionez ca motorul trebuie sa functioneze impecabil ca sa aiba rost sa incepi sa il vitaminizezi; oricum, un turbo 2 (121 CP) daca merge impecabil trage de rupe, si nu prea cred ca ai nevoie de mai mult in regim normal
da este vorba de un turbo 2




in principiu , avansul la dieselul aspirat de 1.9 (si nu numai) este cam putin tolerant fata de pozitia optima.
daca il schimbi castigi undeva si pierzi altundeva.
adica poti castiga la demarajul pana in 3000rpm dar pierzi la turatii peste 3000 si, implicit, la viteza maxima.... pe langa astea motorul devine mai galagios decat normalul.
daca este prea mic avansul, motorul v-a porni cu mai multe cicluri demaror si va fi puturos la turatii scazute...posibila si aparitia unui fum usor albastrui la evacuare.
daca avansul e corect pozitionat...cu usoare tendinte de avans mare dar f. putin, motorul va merge la max. de performanta din punct de vedere mecanic.
restul se poate face din debitare dar si aici cu simtul masurii.
daca dai prea multa motorina deja incepe sa scada in performanta si consuma mai mult decat trebuie si da fum negru la acceleratii temperamentale!
incearca sa faci reglajele dupa teste repetate pana simti ca da tot ce poate .
incearca sa iei in considerare o verificare a injectoarelor, sa pulverizeze motorina nu sa arunce jet.
CONCLUZIE: avans foarte usor si debit putin marit e cam tot ce poti ''prepara'' la el!
altfel ''aspiratu'' trage destul de liniar in turatie spre deosebire de turbo, care este ineficient pana in 2000-2500rpm dupa care trage mult mai bine.
puterea maxima la aspirat incepe mult mai devreme si faptul ca nu trage brusc la 2500rpm (ca un turbo), face sa para motorul mult mai slab decat in realitate. in mare parte este iluzie desi diferenta de putere exista.
bucura-te la idea ca daca stii sa mergi cu un aspirat bine, poti bate un sofer care nu stie sa mearga sportiv cu un turbo !
daca il schimbi castigi undeva si pierzi altundeva.
adica poti castiga la demarajul pana in 3000rpm dar pierzi la turatii peste 3000 si, implicit, la viteza maxima.... pe langa astea motorul devine mai galagios decat normalul.
daca este prea mic avansul, motorul v-a porni cu mai multe cicluri demaror si va fi puturos la turatii scazute...posibila si aparitia unui fum usor albastrui la evacuare.
daca avansul e corect pozitionat...cu usoare tendinte de avans mare dar f. putin, motorul va merge la max. de performanta din punct de vedere mecanic.
restul se poate face din debitare dar si aici cu simtul masurii.
daca dai prea multa motorina deja incepe sa scada in performanta si consuma mai mult decat trebuie si da fum negru la acceleratii temperamentale!
incearca sa faci reglajele dupa teste repetate pana simti ca da tot ce poate .
incearca sa iei in considerare o verificare a injectoarelor, sa pulverizeze motorina nu sa arunce jet.
CONCLUZIE: avans foarte usor si debit putin marit e cam tot ce poti ''prepara'' la el!
altfel ''aspiratu'' trage destul de liniar in turatie spre deosebire de turbo, care este ineficient pana in 2000-2500rpm dupa care trage mult mai bine.
puterea maxima la aspirat incepe mult mai devreme si faptul ca nu trage brusc la 2500rpm (ca un turbo), face sa para motorul mult mai slab decat in realitate. in mare parte este iluzie desi diferenta de putere exista.
bucura-te la idea ca daca stii sa mergi cu un aspirat bine, poti bate un sofer care nu stie sa mearga sportiv cu un turbo !

..... frantuzoaica pretentioasa !!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11816
Cel mai nou membru Jamesitats