Caseta de Directie Servo
Moderator: Echipa Tehnica
Am schimbat Sambata LHM-ul.Am spalat vasul,filtrele...totul.Am pus LHM-OMV.Am gasit filtrul principal foarte imbacsit si destul mil in vas.
Acum se sting instantaneu becurile din bord si se ridica mult mai repede.Servodirectia inca nu am avut ocazia sa o testez fiindca nu a mai fost frig (sa vad daca mai merge greu).
Cu ocazia asta mi s-a rupt un furtun de retur de pe un T-eu de langa vasul LHM si pe care am carpit-o provizoriu cu un tub de plastic infipt fortat.
Mi s-a parut ca s-a amorsat cam greu pompa (2-3 minute nu s-au stins becurile, cu toate ca am umplut furtunul de aspiratie al pompei).
Acum am aflat ca fostul proprietar doar a completat nivelul din vas (daca a fost cazul) si nu a curatat filtrele.
Ramane sa vad ce face servo-directia.
Acum se sting instantaneu becurile din bord si se ridica mult mai repede.Servodirectia inca nu am avut ocazia sa o testez fiindca nu a mai fost frig (sa vad daca mai merge greu).
Cu ocazia asta mi s-a rupt un furtun de retur de pe un T-eu de langa vasul LHM si pe care am carpit-o provizoriu cu un tub de plastic infipt fortat.
Mi s-a parut ca s-a amorsat cam greu pompa (2-3 minute nu s-au stins becurile, cu toate ca am umplut furtunul de aspiratie al pompei).
Acum am aflat ca fostul proprietar doar a completat nivelul din vas (daca a fost cazul) si nu a curatat filtrele.
Ramane sa vad ce face servo-directia.
ai grija sa nu infigi prea tare furtunul ala in teu, daca e prea inauntru se va obtura la capat in peretele furtunului mare, mai bine baga-l pina la capat si apoi trage-l 1-2 mm inapoi ca sa fi sigur ca nu s-a obturat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
khan - Merci!Da!Nu m-am gandit la asta,dar nici nu pot ghida asa de fin acea teava adaugata, fiindca a intrat f.f.greu. In schimb, dupa schimbarea LHM-ului si aceasta carpeala la acel retur, am sesizat ca nu se mai lasa de tot de spate,cand comand aceasta manevra.Tot mai ramane 3 cm elastica.Sa aiba legatura cu acel retur???
Iar pe pozitia a 3-a e cam teapana de spate (nu mai e elastica / nu mai lanseaza decat putin.E normal sa fie mai tare de spate in aceasta pozitie???Pe pozitia a 2-a e OK.Ce poate fi???E normal???
Din pozitia a 4-a coborand in 3 nu coboara! Tre sa trec in 2 si apoi urc in 3.
Iar pe pozitia a 3-a e cam teapana de spate (nu mai e elastica / nu mai lanseaza decat putin.E normal sa fie mai tare de spate in aceasta pozitie???Pe pozitia a 2-a e OK.Ce poate fi???E normal???
Din pozitia a 4-a coborand in 3 nu coboara! Tre sa trec in 2 si apoi urc in 3.
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Furtunul "C" din poza de mai jos l-ai carpit? Daca da, e vorba de returul dozatorului (doua de fapt) si nu are legatura cu faptul ca masina nu coboara pana jos.

Din ce spui se pare ca tija care actioneaza corectorul spate nu este bine reglata. Ar putea ca si corectorul sa fie murdar, daca si reactiile la modificarea inaltimii sunt lente.
Pe pozitia a 3-a suspensia este mai putin elastica decat in a 2-a. Dar stii daca sferele sunt inca in parametri?

Din ce spui se pare ca tija care actioneaza corectorul spate nu este bine reglata. Ar putea ca si corectorul sa fie murdar, daca si reactiile la modificarea inaltimii sunt lente.
Pe pozitia a 3-a suspensia este mai putin elastica decat in a 2-a. Dar stii daca sferele sunt inca in parametri?
retro - Nu e furtunul C.Este unul din cele 2 subtiri care vin in returul principal B,intr-o zona ingrosata din turnare. Si din ce pricep eu, e returul de la un dozator (fatza sau spate).Ai vre-o idee cum as putea repara acel T-eu dublu???Cred ca daca nu gasesc acea conducta originala,elimin acea portiune turnata din cauciuc si "fabric" un T-eu din conducte alamite de aceleasi diametre cu originalul...cu coliere....Nu vad ce ar putea sa aiba.
Asa am impresia si eu...cred ca e cel mai posibil dupa cum se comporta (tre s-o cobori mai mult ca sa coboare de pe maxim) sa fie intr-adevar corectorul de inaltime sp.care lucreaza mai greu.
Nu am verificat sferele dar nu cred ca au probleme, fiindca masina e foarte elastica de spate pe treapta a 2-a (de drum).Doar pe 3 e cam teapana de spate.
Ma mai gandesc sa nu fie reglata inaltimea spate aiurea din tija corectorului si pe 3 sa ajunga aproape de maxim si de aceea sa nu mai lanseze (3-ul sa fie defapt aproape 4).Ma induce in eroare totusi faptul ca pe 2 masina e orizontala (nu e mai ridicata de spate).
Oricum as vrea sa vin la tine sa o vezi si tu si daca poti si vrei poate ma ajuti sa o reglam.Dar stai sa ma mai pun la punct cu banii ca am intrat pe minus acum, tot din cauza masinii.
.
Vorbim!
Asa am impresia si eu...cred ca e cel mai posibil dupa cum se comporta (tre s-o cobori mai mult ca sa coboare de pe maxim) sa fie intr-adevar corectorul de inaltime sp.care lucreaza mai greu.
Nu am verificat sferele dar nu cred ca au probleme, fiindca masina e foarte elastica de spate pe treapta a 2-a (de drum).Doar pe 3 e cam teapana de spate.
Ma mai gandesc sa nu fie reglata inaltimea spate aiurea din tija corectorului si pe 3 sa ajunga aproape de maxim si de aceea sa nu mai lanseze (3-ul sa fie defapt aproape 4).Ma induce in eroare totusi faptul ca pe 2 masina e orizontala (nu e mai ridicata de spate).
Oricum as vrea sa vin la tine sa o vezi si tu si daca poti si vrei poate ma ajuti sa o reglam.Dar stai sa ma mai pun la punct cu banii ca am intrat pe minus acum, tot din cauza masinii.

Vorbim!
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Am inteles acum care furtun s-a rupt. Furtunul "B" in cazul masinii tale aduna retururile operationale ale distribuitorului de debit, a valvei-pinion de la caseta de directie si in apropierea rezervorului de LHm si retururile de descarcare ale celor doua corectoare. Primul furtun subtire dinspre rezervor este cel al corectorului spate.
Am mai vazut solutia la care te gandesti tu. Si nu este nicio problema de functionare. E putin mai inestetica, dar si la cat costa acel furtun....
Referitor la reglarea inaltimii, fata si spate: intai trebuie facuta inaltimea pe care corectorul o ia de pe bara stabilizatoare si abia apoi se regleaza inaltimea pentru fiecare treapta.
Am mai vazut solutia la care te gandesti tu. Si nu este nicio problema de functionare. E putin mai inestetica, dar si la cat costa acel furtun....
Referitor la reglarea inaltimii, fata si spate: intai trebuie facuta inaltimea pe care corectorul o ia de pe bara stabilizatoare si abia apoi se regleaza inaltimea pentru fiecare treapta.
inaltimea se regleaza o singura data pentru pozitia normal separat pe fiecare punte. restul se regleaza de la sine
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Da, am recitit si nu e prea clar ce am vrut sa zic.
Dupa ce se regleaza inaltimea prescrisa la fiecare punte pentru pozitia de mers (treapta a2-a) de la brida de pe bara antiruliu (comanda automata a inaltimii) trebuie reglate si jocurile la furca fata respectiv bratul spate (comanda manuala):


Dan spune ca desi inaltimea pentru pozitia de mers este buna, cand selecteaza maneta pentru a cobori masina jos, tot mai ramane o cursa la suspensia spate. Problema poate fi de la acest ultim reglaj.
Dupa ce se regleaza inaltimea prescrisa la fiecare punte pentru pozitia de mers (treapta a2-a) de la brida de pe bara antiruliu (comanda automata a inaltimii) trebuie reglate si jocurile la furca fata respectiv bratul spate (comanda manuala):


Dan spune ca desi inaltimea pentru pozitia de mers este buna, cand selecteaza maneta pentru a cobori masina jos, tot mai ramane o cursa la suspensia spate. Problema poate fi de la acest ultim reglaj.
retro - Cum (de unde) se regleaza acele jocuri (L1 - L2).Ce logica au acele jocuri???
Da!E clar!Tre sa ajung cu masina la tine la Galati sa o punem pe groapa.Asa...pe capre sau butuci.......... .
retro - Ai idee cat costa acel furtun B si unde are prima imbinare???Ca am vazut ca intra pe un varnis ce se duce pe contraaripa dreapta.Daca trece prin locuri greu accesibile, clar o sa "fabric acel T-eu, cu toate ca nu e in spiritul meu (de a pastra sau reconstitui originalul).
Da!E clar!Tre sa ajung cu masina la tine la Galati sa o punem pe groapa.Asa...pe capre sau butuci.......... .
retro - Ai idee cat costa acel furtun B si unde are prima imbinare???Ca am vazut ca intra pe un varnis ce se duce pe contraaripa dreapta.Daca trece prin locuri greu accesibile, clar o sa "fabric acel T-eu, cu toate ca nu e in spiritul meu (de a pastra sau reconstitui originalul).
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Pentru puntea spate reglarea se face de la surubul "4" din a 2-a poza (se slabeste contrapiulita cu o cheie de 13) pentru a obtine L1=L2. Cu aceste reglaje facute, cand se vor selectea cele 4 pozitii, masina va avea inaltimile corecte.
Furtunul acela are in total 5 capete: unul intra in rezervor, doua furtunuri (cele subtiri) coboara pe langa contra-aripa din dreapta pana la punte (unul chiar in corectorul de inaltime fata, celalalt se imbina cu o conducta de 3,5 pe la mijlocul puntii) si inca doua pe la nivelul distribuitorului de debit. Nu este greu de schimbat daca ai avea un furtun nou.
Pretul si alte discutii le poti citi la: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=2269
Furtunul acela are in total 5 capete: unul intra in rezervor, doua furtunuri (cele subtiri) coboara pe langa contra-aripa din dreapta pana la punte (unul chiar in corectorul de inaltime fata, celalalt se imbina cu o conducta de 3,5 pe la mijlocul puntii) si inca doua pe la nivelul distribuitorului de debit. Nu este greu de schimbat daca ai avea un furtun nou.
Pretul si alte discutii le poti citi la: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=2269
Am rezolvat-o!Am schimbat LHM-ul.Am desfacut vasul,am gasit mal pe fund si filtrele f.f.murdare (era si un gandac pe acolo).Cu ocazia asta am reusit sa rup un furtun de retur subtire de langa vas.Am turnat LHM - OMW.
Acum se sting becurile mai repede si se ridica mai repede, iar servodirectia nu mai merge greu cand e frig afara (am asteptat sa se faca si frig afara sa o vad ce face) si e OK.
Acum, inschimb, daca o pun pe pozitia de coborare maxima, nu coboara pana jos de puntea spate (mai ramane putin elastica daca o apesi cu mana)si nu stiu de ce.E posibil sa fi ramas aer in instalatie???E posibil sa fie din cauza acelui retur pe care l-am reparat provizoriu cu o teava mai mica in diametru si pe care acum ma gandesc ca e posibil sa o fi infipt prea adanc ???
Se lasa intr-un final, de tot, dar dupa cateva ore.Ce poate avea???
Acum se sting becurile mai repede si se ridica mai repede, iar servodirectia nu mai merge greu cand e frig afara (am asteptat sa se faca si frig afara sa o vad ce face) si e OK.
Acum, inschimb, daca o pun pe pozitia de coborare maxima, nu coboara pana jos de puntea spate (mai ramane putin elastica daca o apesi cu mana)si nu stiu de ce.E posibil sa fi ramas aer in instalatie???E posibil sa fie din cauza acelui retur pe care l-am reparat provizoriu cu o teava mai mica in diametru si pe care acum ma gandesc ca e posibil sa o fi infipt prea adanc ???
Se lasa intr-un final, de tot, dar dupa cateva ore.Ce poate avea???
@dan1972
ma bucur ca ai rezolvat-o cu LHM-ul. era imperios necesar. Bine ca nu te-ai apucat sa umbli pe la servo sau pe la altele...
acuma,ca o paranteza,apropos de faptul ca nu se lasa de spate... altii se roaga sa nu se lase citronela de spate si tu te plangi... (glumeam..
)
-ma gandesc sa nu ai totusi ceva mizerie si pe returul de la suspensia spate si sa se scurga lichidul cu greutate,dar n-o lua de buna, e doar o supozitie..
ma bucur ca ai rezolvat-o cu LHM-ul. era imperios necesar. Bine ca nu te-ai apucat sa umbli pe la servo sau pe la altele...
acuma,ca o paranteza,apropos de faptul ca nu se lasa de spate... altii se roaga sa nu se lase citronela de spate si tu te plangi... (glumeam..

-ma gandesc sa nu ai totusi ceva mizerie si pe returul de la suspensia spate si sa se scurga lichidul cu greutate,dar n-o lua de buna, e doar o supozitie..
Relu
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
cdires - Multumesc frumor pt. aprecieri si sfaturi!!!Chiar nu stiu ce naiba poate fi.A aparut dupa ce am schimbat LHM-ul si stiu ca in diagnoza e f, important momentul si cum a aparut un defect.Si de obicei, acolo unde ai umblat este buba!!!Eu atunci nu puteam gresi decat 2 lucruri:1- Amorsarea pompei de inalta presiune si ma gandesc sa nu fie aer ce am eu acum
2 - Acel furtun de retur care mi s-a rupt si pe care l-am inadit cu o teava fina transparenta (bucata din supraplinul vasului LHM si ma gandesc sa nu cumva sa o fi indesat prea tare in furtunul de retur principal si sa nu mai poata circula LHM-ul de pe retur decat foarte greu si in timp
3 - Mizerie dizlocata la schimbarea LHM-ului, cum ai spus tu.
- In ce punct anume tre sa vad daca am trafic de LHM cand o cobor pe pozitia cea mai de jos????
- E posibil ca daca exista aer in instalatie sa se comporte asa (sa nu se lase complet????
Am mai observat ca daca o las pe pozitia 2 (normala de mers)seara cand o parchez, dimineata o gasesc pe burta (puntea spate - doar) teapana si nu mai lanseaza deloc.Ma gandesc ca poate fi si asta un indiciu.
Nu ma leg de nimicuri din lipsa de ocupatie ca nu e cazul.Dar stiu ca nu se manifesta asa si mi-e teama sa nu stric sau solicit ceva din nestiinta.
eugenro2001 - Multumesc pt sfat! Initial, asta am banuit si eu...ca e dereglata parghia care comanda inaltimea pe puntea spate (stiind ca exista asa ceva) dar m-am uitat pe net, am gasit poze facute din lateral cu un BX, in aceeasi pozitie, in acelasi loc, pe toate treptele si la fel se inalta si a mea.Respectiv marginea aripii spate, pe pozitia 1 - aripa pana la prezoanele rotii spate; pozitia 2 - putin sun marginea jentii spate; pozitia 3 - aripa exact in dreptul marginii superioare a jentii; pozitia 4 - aripa cu 4-5 cm deasupra jentii spate.
E! Toate acestea se respecta pe masina mea!Deci nu pot sa ma leg de acel reglaj.La mine spatele lucreaza cu intarziere parca sau cum am mai spus mai de mult, din pozitia 4 tre sa cobor in 2 si apoi sa revin in 3 ca din 4 in 3 direct nu o ia mereu.Asta e doar una din manifestarile ciudate ale suspensiei spate.Pe pozitia 3 e aproape teapana ca pe 4 (aproape).Inclin sa cred ca fie acel regulator al inaltimii e semiblocat, fie o conducta obstructionata de mizerie sau altceva.Chiar nu stiu si nici ni stiu ce am de facut.
2 - Acel furtun de retur care mi s-a rupt si pe care l-am inadit cu o teava fina transparenta (bucata din supraplinul vasului LHM si ma gandesc sa nu cumva sa o fi indesat prea tare in furtunul de retur principal si sa nu mai poata circula LHM-ul de pe retur decat foarte greu si in timp
3 - Mizerie dizlocata la schimbarea LHM-ului, cum ai spus tu.
- In ce punct anume tre sa vad daca am trafic de LHM cand o cobor pe pozitia cea mai de jos????
- E posibil ca daca exista aer in instalatie sa se comporte asa (sa nu se lase complet????
Am mai observat ca daca o las pe pozitia 2 (normala de mers)seara cand o parchez, dimineata o gasesc pe burta (puntea spate - doar) teapana si nu mai lanseaza deloc.Ma gandesc ca poate fi si asta un indiciu.
Nu ma leg de nimicuri din lipsa de ocupatie ca nu e cazul.Dar stiu ca nu se manifesta asa si mi-e teama sa nu stric sau solicit ceva din nestiinta.
eugenro2001 - Multumesc pt sfat! Initial, asta am banuit si eu...ca e dereglata parghia care comanda inaltimea pe puntea spate (stiind ca exista asa ceva) dar m-am uitat pe net, am gasit poze facute din lateral cu un BX, in aceeasi pozitie, in acelasi loc, pe toate treptele si la fel se inalta si a mea.Respectiv marginea aripii spate, pe pozitia 1 - aripa pana la prezoanele rotii spate; pozitia 2 - putin sun marginea jentii spate; pozitia 3 - aripa exact in dreptul marginii superioare a jentii; pozitia 4 - aripa cu 4-5 cm deasupra jentii spate.
E! Toate acestea se respecta pe masina mea!Deci nu pot sa ma leg de acel reglaj.La mine spatele lucreaza cu intarziere parca sau cum am mai spus mai de mult, din pozitia 4 tre sa cobor in 2 si apoi sa revin in 3 ca din 4 in 3 direct nu o ia mereu.Asta e doar una din manifestarile ciudate ale suspensiei spate.Pe pozitia 3 e aproape teapana ca pe 4 (aproape).Inclin sa cred ca fie acel regulator al inaltimii e semiblocat, fie o conducta obstructionata de mizerie sau altceva.Chiar nu stiu si nici ni stiu ce am de facut.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Reglajul inaltimii se verifica asa cum ti-au spus colegii mai sus, nu "ochiometric".
Pentru a scoate eventualele resturi de aer din instalatie, desfa surubul de pe conjunctor 1 tura si lasa motorul sa mearga ~10min. Apoi il strangi la loc.
Ar fi f bine daca ai demonta corectoarele de inaltime si le-ai curata, vei fi surprins ce mizerie vei gasi in ele.
Ia legatura cu wld si intraba daca mai avem Hydraurincage. Acesta un lichid de curatare, se pune in instalatie in locul LHM-ului, si dupa 3000km se scoate.
Pentru a scoate eventualele resturi de aer din instalatie, desfa surubul de pe conjunctor 1 tura si lasa motorul sa mearga ~10min. Apoi il strangi la loc.
Ar fi f bine daca ai demonta corectoarele de inaltime si le-ai curata, vei fi surprins ce mizerie vei gasi in ele.
Ia legatura cu wld si intraba daca mai avem Hydraurincage. Acesta un lichid de curatare, se pune in instalatie in locul LHM-ului, si dupa 3000km se scoate.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo