motor turbodiesel
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Si inca ceva: intr-adevar motoarele diesel turbo sint mai putin fiabile decit cele aspirate natural, pentru ca functioneaza la presiuni mai mari si mai ales la turatii mai mari. Un motor diesel aspirat natural (ca al lui paco) si intretinut corect merge 500.000 de km fara probleme majore.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
am stirnit intrebari! asta e bine. repet: in mod normal un TD e mai putin fiabil din constructie decit un aspirat, in conditii ideale. tot in conditii ideale un TD consuma mai putin decit un aspirat.
pentru MARIAN: nu am mentalitate de mecanic, incerc doar o solutie mai simpla. nu o sa fac singur asta, o sa am ajutorul unui pompagiu (Tagi - vizavi de observatorul astronomic). la modul ideal asta s-ar face asa: s-ar stabili cantitatea totala de aer care intra in cilindrii in urma modificarii presiunii si in functie de asta s-ar calcula raportul volumetric al amestecului si apoi s-ar modifica in consecinta debitul pe banc. iti lansez o provocare: io fac partea cu reglaju pe banc, crezi ca gasesti o solutie pentru restu'?
pentru MARIAN: nu am mentalitate de mecanic, incerc doar o solutie mai simpla. nu o sa fac singur asta, o sa am ajutorul unui pompagiu (Tagi - vizavi de observatorul astronomic). la modul ideal asta s-ar face asa: s-ar stabili cantitatea totala de aer care intra in cilindrii in urma modificarii presiunii si in functie de asta s-ar calcula raportul volumetric al amestecului si apoi s-ar modifica in consecinta debitul pe banc. iti lansez o provocare: io fac partea cu reglaju pe banc, crezi ca gasesti o solutie pentru restu'?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Pai lamuriti-ma si pe mine de ce un motor TD consuma mai putin decit unul aspirat natural si in conditii ideale si in conditii practice (stim cu totii ca exista diferente, de multe ori substantiale intre consumul pe care il dau producatorii si ce obtinem noi in realitate).
Eu stiam ca motorul de pe Turbo2 diesel are 138 de cai...
Eu stiam ca motorul de pe Turbo2 diesel are 138 de cai...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- citroencitroen2003
- simpatizant
- Mesaje: 41
- Membru din: Mie 02-Feb-2005 13:51
- Localitate: Bucuresti
Si eu am intrat de curind in posesia unui BX Turbodiesel 1.7 TRD cu motor tip A8A XUD7TE. Ieri a trebuit sa fac un drum la Alexandria, prilej cu care am testat masina. Am ramas profund impresionat de dinamica si viteza. In treapta a lV-a am atins 145 Km/h la o turatie de 4300, iar in a V-a am atins viteza (pentru mine incredibila) de 180 Km/h. Momentul l-am imortalizat intr-un filmulet AVI. Din pacate acesta nu dureaza de cit 30 secunde. Am surprins totusi accelerarea in treapta a lV-a de la 90 Km/h pina la 145 Km/h apoi in treapta a V-a pina la 165 Km/h. Bine inteles am facut si o poza la 180 Km/h. Deci in opinia mea, masina este mai mult decit trebuie unui vitezist inflacarat. Nu vad sensul de a-i aduce modificari, care pot aduce riscuri nebanuite. Asa ca draga "khan" parerea mea este sa fi preocupat mai de graba de o reparatie de calitate a motorului, care adus in parametrii initiali, iti va da suficienta satisfactie.
prietenii stiu de ce
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Spui ca ai un BX TD 1.7, dar in semnatura ai un BX 14. Care e adevarul?
Acum pentru linistea ta: daca pe bord ai 140, atunci in realitate probabil ca ai undeva pe la 130, iar la 180 pe bord, cu siguranta ai sub 170, dar oricum ceea ce spui tu e remarcabil. Din ce an e masina, si citi km are (pe bord desigur)?
Acum pentru linistea ta: daca pe bord ai 140, atunci in realitate probabil ca ai undeva pe la 130, iar la 180 pe bord, cu siguranta ai sub 170, dar oricum ceea ce spui tu e remarcabil. Din ce an e masina, si citi km are (pe bord desigur)?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:

On topic:
Motoarele suparaalimentate(turbo) introduc in cilindrii o cantitate mai mare de aer,deci si oxigen care ajuta la arderea completa a combustibilului rezultand o detonatie mai mare,un lucru mec. mai mare...un consum mai mic.
Pt. Nicu:
Motorul TD II sigur are 88 kw, acum depinde cum calculezi.
se apropie de final lucrarea. cred ca in vreo 2 sau maxim 3 zile o scot la plimbare. ma gindesc cu groaza insa ca nu pot sa merg decit foarte incet la inceput. voi citi km imi recomandati sa merg in rodaj? ca deja imi arde talpa sa probez schimbarile



http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Moarele diesel sunt mai pretentioase la rodaj decat cele pe benzina.Trebuia sa verifici schimbarile aduse pe un motor uzat pe acesta daca il fortezi risti sa-l aduci la stadiul in care il aveai sau mai rau sa-l calezi.
La ce modificari ai ajuns pana la urma?Ce ai facut cu pompa de injectie ai debitat-o in final?
La ce modificari ai ajuns pana la urma?Ce ai facut cu pompa de injectie ai debitat-o in final?
paco - nu stiu inca citi cai are, o sa stiu cind ajung la capat cu modificarile.
marian - stiu ca sint mai pretentioase... de aia imi si este teama. cred ca o sa ii limitez cursa pirghiei de acceleratie pe timpul rodajului. nu m-am gindit sa verific modificarile inainte pe motorul uzat, dar daca ar fi sa ma iau dupa cele scrise pe forumuri si alte site-uri problema nu ar fi la motor ci la cutia de viteze, cresterea de cuplu e destul de mare si se intimpla ca nu e gindita pentru valoarea asta. sper sa ma tina macar o vreme... modificarea cea mai importanta deocamdata e presiunea turbinei (de la 0,9 pina pe la 1,3, verificata cu un manometru de presiune de roti), axa cu came de 1,9 aspirat - cu came mai mari - inca nu am achizitionat (am gasit una singura SH dar era de otel si nu de fonta
), iar la pompa ramine sa umblu de abia dupa ce ies din rodaj. oricum nu as folosi surplusul de putere cistigat astfel pe timpul rodajului. la rodaj ma gindeam sincer la un kilometraj peste 1000, ceva pe la 2000 ca sa fiu sigur. doo batai strica, nu? parca asa era zicala 
marian - stiu ca sint mai pretentioase... de aia imi si este teama. cred ca o sa ii limitez cursa pirghiei de acceleratie pe timpul rodajului. nu m-am gindit sa verific modificarile inainte pe motorul uzat, dar daca ar fi sa ma iau dupa cele scrise pe forumuri si alte site-uri problema nu ar fi la motor ci la cutia de viteze, cresterea de cuplu e destul de mare si se intimpla ca nu e gindita pentru valoarea asta. sper sa ma tina macar o vreme... modificarea cea mai importanta deocamdata e presiunea turbinei (de la 0,9 pina pe la 1,3, verificata cu un manometru de presiune de roti), axa cu came de 1,9 aspirat - cu came mai mari - inca nu am achizitionat (am gasit una singura SH dar era de otel si nu de fonta


http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo