bucse bascula

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Dum 04-Ian-2009 19:37

La nici un rulment montat de mine nu am folosit presa.

Eu folosesc vechiul rulment (de obicei doar camasa exterioara a acestuia), un lemn tare si ceva vaselina. Asamblarea o fac cu ciocanul, lovesc cu simt de raspundere si intotdeauna au intrat fara probleme.
Si sunt sigur ca nu am distrus niciun rulment prin metoda asta :!:

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 04-Ian-2009 20:25

poti sa ai forta o unui dinozaur si la mine nu intra asa.
Iti dai seama...eu am incercat sa il bag cu o presa pe care am gasit-o la cineva(e de renault) si nu am reusit!Trebuie o presa cu sistem de ghidaj neaparat!!!!!!!!!!!!!
Mi-a desenat tata presa (o varianta mai imbunatita ca cea din manualul citroen)...acum sa vad unde o fac...
Nu are nimeni vreo schita de presa pe calculator?Eram curios..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Dum 04-Ian-2009 21:08

Pot sa spun ca am montat rulmentii de Cx prin metoda de mai sus si nu doar odata...si cred ca sunt mai mari ca aia de Bx...in plus am mai montat tot asa si rulmenti de de planetara, de alternator...

Valentin Sandu
pasionat
Mesaje: 356
Membru din: Dum 16-Mar-2008 15:55
Localitate: Bacau Str. mioritei Nr. 1

rulment bx

Mesajde Valentin Sandu » Lun 05-Ian-2009 10:50

Cu ghidare pe inelul interior si perpendiculara pe fuzeta

Valentin Sandu
pasionat
Mesaje: 356
Membru din: Dum 16-Mar-2008 15:55
Localitate: Bacau Str. mioritei Nr. 1

rulment bx

Mesajde Valentin Sandu » Lun 05-Ian-2009 10:54

daca a inceput sa intr inclinat va trebui sa-l bagi cu mare atentie sa nu-si ia aceiasi directie

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 05-Ian-2009 14:48

da..asa fac si eu presa..ba chiar si ghidare pe exterior..deci un pic mai complicata in manual.
am dat in lucru la un atelier..sper sa mi-o termine.:)
dupa aia devin expert in schimbat rulmenti :)) si asa de cate ori am dat jos, desfac plantera si bascula in maxim o jumatate de ora.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Lun 05-Ian-2009 22:32

nu exista mai multe" cote de precizie".rulmentul trebuie sa aiba o cota de stringere.l-ai bagat strimb.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 05-Ian-2009 22:40

atunci de ce e mai mare de 82 mm?
fiecare fabrica lucreaza pe anumite cote de precizie. ..unii cu + altii pe - .au o anumita toleranta. La mine s-a intamplat sa fie pe plus..e o chestie fireasca totusi...
De ex..nu ai cum sa pui o camasa de la un rulment si bilele de la alt rulemnt..fie ei si noi!! Rulmentii de citroen NU sunt rulmenti standardizati apropo.(m-am uitat in manual..am manual de rulmenti acasa)..si in general rulmentii auto nu sunt standardizati..asa ca fapt divers...nu are legatura.chestia asta....dar oricum... Nu mai stiu unde era manualul SKF ca aveam si un astfel de manual..sa il caut....poate ii dadeau acolo ca un caz particular.
Da..e clar ca presa mi-l inclina..pt ca nu am sistem de ghidaj la ea. !!Cu un sistem de ghidaj facut pe inelul interior, dar si exterior(citroen nici nu s-a gandit la asa ceva comform manualului) poate o sa reusesc sa il bag chiar daca e peste 82 mm.
Rulmentul vechi are fix 82mm si intra chiar si cu presa fara ghidaj (de doua ori l-am bagat) fara sa se incline.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 07-Ian-2009 18:17

Am facut presa. Cand o sa am aparat foto o sa fac si o poza...poate ajuta si ...sigur ajuta. (e mai tare ca cea din manualul citroen presa facuta de mine :P )
Am dat sa imi faca la strung si piulita de la planetara. Nu prea merge sa pui tot piulita veche. ..se intinde filetul la strangere!!!!!!! Cea care am primit-o cu rulmentul nu mi s-a parut de calitate si nu o pun.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 11-Ian-2009 19:09

Am schimat rulmentul :)
Daca ai scula schimbi, daca nu..mai bine te abtii..
La presa care am facut-o, era imposibil sa nu il bag. a intrat perfect fara sa se incline, etc :)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 11-Ian-2009 19:31

a intrat "ala mai mare" nu? :lol:
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 11-Ian-2009 20:00

da
si chiar era mai mare.. ti-am explicat ca rulmentii difera..si ca firmele lucreaza pe plus sau minus..diferente mici, dar sunt.
Alt exemplu clasic:pistoanele de la motor. Nu ai sa gasesti la fel..chiar daca au aceeasi cota 1,2,3 sau 4....fiecare au 3 clase A,B,C.(stiu asta de la mine la Fiat) Singurele care sunt fixe sunt cele originale din fabrica, nu cele de la anumite srl-uri
Rulmentul meu avea cam vreo 3 sutimi peste 82 mm. Nu l-am masurat la ochi, ci cu micrometru.
Daca ar fi avut 82mm exact cat avea cel vechi, nu m-as fi chinuit sa fac presa cu dublu ghidaj.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 23-Ian-2009 22:34

Am cumparat inca un rulment sa il am de rezerva. ..dar cred ca o sa il pun pe dreapta cand e frumos afara:)
Rulmentul asta... e mai de firma sa zic asa fata de celalat....VAG e numele firmei..si are 82mm nu ca celalat care era mai mare. Se merita sa luati VAG, mai ales ca iti da piulita originala cum e la citroen + inca doua piesute:siguranta la piulita si stiftul de siguranta. Am dat 125 ron pe rulment.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 24-Ian-2009 19:59

Am schimbat azi si pe dreapta. A meritat ...pt ca rulmentul pe dreapta nu prea mai avea vaselina..mai mult noroi..dar mai mergea. Oricum, am vrut sa am nou si pe stanga si pe dreapta daca m-am apucat de lucru.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Sara_H
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Mar 13-Ian-2009 09:26
Localitate: Bucuresti

Mesajde Sara_H » Vin 30-Ian-2009 14:16

abarth_mcm scrie:Am demontat bascula si am scos bucsile..una faramata si alta buna. Pivotul insa e praf....am cumparat imediat(30 lei ).Am dat jos fara sa utilizez vreo presa...Am vazut si eu ca iese planetara cand am dat pivotul jos..sau cel putin asa am avut impresia. Oricum, in partea ailalta trebuie schimbat.


Ai dat pe pivot 30 roni? De unde? Au am gasit cu 130roni!! Te roooooog, zi-mi si mie unde sa merg, sa-mi iau si pivotii, si bucsile.
Si intrebare: bucsile nu se pot cumpara decat cu bascula, neaparat?


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11813
    Cel mai nou membru JackPep