salutare,
m-ar interesa ce turbine au fost montate pe bx-urileTD; daca este vreo diferenta intre turbinele de prima generatie si cele puse pe ultimele bx-uri, la ce presiune lucreaza si cum sunt racite.
daca aveti linkuri sau alte adrese utile despre acest subiect va rog sa postati.(daca aveti si poze ar fi super...poze facute de voi sau de pe net, fise cu detalii tehnice....turbine similare....etc...)
mersi
ps: puteti considera subiectul ..foarte general...intretinere turbina,verificare etc..etc...
turbina pe citroen bx 1.8 TD
Moderator: Echipa Tehnica
Au fost montate garett T2 si KKK 14. Le am pe amandoua si original mergeau la 0.6-0.7. Acum garettul imi merge la 1,3 bari de vreo 8 luni si nu are nici o jena
la cele 2 turina difera wastegaturile in rest sunt in mare parte identice. Garettul mi se pare mult mai fiabil,dar cine stie. Si ambele sunt racite pe ulei.

salut in legatura cu presiunea ! am discutat cu mai multa lume ! si fara intercooler mai mare nu rezista la peste 1.3 bar ! de fapt nu stiu sigur daca rezista si asa
eu am vb cu baiatu ( http://bxclub.co.uk/forum/viewtopic.php ... sc&start=0 ) si nu prea i`a tinut motoru ....
in fine un simplu search pe google te rezolva cu tot ce vrei !
in principiu .. tu vrei sa modifici puterea masinii? sau te intereseaza strict ce turbine au fost puse?

eu am vb cu baiatu ( http://bxclub.co.uk/forum/viewtopic.php ... sc&start=0 ) si nu prea i`a tinut motoru ....
in fine un simplu search pe google te rezolva cu tot ce vrei !
in principiu .. tu vrei sa modifici puterea masinii? sau te intereseaza strict ce turbine au fost puse?
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
pe google gasesti intradevar multe informatii despre turbinele Garrett, dar pe mine ma interesa cea montata pe bx mai ales ca nu am vazut vreun subiect care sa dezbata stric problema turbinei.
Turbina de pe xm e la fel cu cea de pe bx ??? (ma refer la xm 2,1 TD).Mihai , daca ai poze....chiar te rog
ps: toata lumea vorbeste de modificarea presiunii din wastegate...mai multe detalii cu imagini concludente....cum se face...sunt convins ca multa lume este interesata .Momentan nu ma intereseaza sa-mi modific presiunea dar nu se stie niciodata...si informatiile sunt binevenite....
Turbina de pe xm e la fel cu cea de pe bx ??? (ma refer la xm 2,1 TD).Mihai , daca ai poze....chiar te rog
ps: toata lumea vorbeste de modificarea presiunii din wastegate...mai multe detalii cu imagini concludente....cum se face...sunt convins ca multa lume este interesata .Momentan nu ma intereseaza sa-mi modific presiunea dar nu se stie niciodata...si informatiile sunt binevenite....
BX
problema este in felul urmator , daca ajungi sa schimbi turbina automat ai nevoie si de o pompa cu debit mai mare ! trebuie un intercooler mai mare si o evacuare pe masura !
Din ce am citit pe la englezi , motorul de 1.7 duce 150 de cai pana crapa chiuloasa (cu modificarile anumerate mai sus) si ar merge fiabil pe la 130 de cai !
Uite chiar am pus mana pe ambele turbine (1.7 si 2.1) dar nu m`am uitat atent ce se poate face ! oricum diferenta de marime este enorma !
ai mai jos linkuri "how to.." la motorul tau de 1.7 enjoy !
http://www.autospeed.com/cms/A_109291/article.html
http://www.autospeed.com/cms/A_109300/article.html
http://www.autospeed.com/cms/A_109306/article.html
http://www.autospeed.com/cms/A_109344/article.html
http://www.autospeed.com/cms/A_109345/article.html
!pentru cine are bani de schimbat turbine si etc .. sa o lase balta si sa cumpere un motor 2.0 hdi sau 2.2 hdi pentru bx ! si a terminat treaba ! si mai economic si mai puternic
Din ce am citit pe la englezi , motorul de 1.7 duce 150 de cai pana crapa chiuloasa (cu modificarile anumerate mai sus) si ar merge fiabil pe la 130 de cai !
Uite chiar am pus mana pe ambele turbine (1.7 si 2.1) dar nu m`am uitat atent ce se poate face ! oricum diferenta de marime este enorma !
ai mai jos linkuri "how to.." la motorul tau de 1.7 enjoy !
http://www.autospeed.com/cms/A_109291/article.html
http://www.autospeed.com/cms/A_109300/article.html
http://www.autospeed.com/cms/A_109306/article.html
http://www.autospeed.com/cms/A_109344/article.html
http://www.autospeed.com/cms/A_109345/article.html
!pentru cine are bani de schimbat turbine si etc .. sa o lase balta si sa cumpere un motor 2.0 hdi sau 2.2 hdi pentru bx ! si a terminat treaba ! si mai economic si mai puternic
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
un motor hdi este cam 1500 de euro, pe cand o turbina o gasesti la 50-100 de euro, iar cu inca 50 iti iei set de reparatie la ea ca sa fii sigur. intercoolerul mai mare sa fie si ala 50-100, si apoi te pui pe treaba. de la cateva sute de euro pana la o mie si cateva sute, cred ca e mare diferenta, si... nu cred ca merita, pentru ca apoi si omologatul mai costa pe la inca 1000 de euro. am vrut sa imi pun motor hdi la cx, dar pana la urma am renuntat din cauza ca ajungeam la un scor de ma durea capul, si nu merita investitia.
cu un intercooler mai mare , nu depasesti 120 de cai cu turbina originala ! cu o turbina mai mare si un intercooler mai mare (trebuiesc schimbate si internele pompei.. pentru debit marit ) se ajunge la 140-150 de cai ! insa deja.. chiuloasa este in zona rosie ! fiabil motorul poate lucra la 130 de cai (cu alta turbina si intercooler.. si mai multa motorina)
sincer sa fiu nu cred ca renteaza... atatia bani pentru utilizarea de zi cu zi... doar daca fugi la curse cu ea
sincer sa fiu nu cred ca renteaza... atatia bani pentru utilizarea de zi cu zi... doar daca fugi la curse cu ea

TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11816
Cel mai nou membru Jamesitats