Pagina 1 din 2

radiator infundat

Scris: Mar 23-Aug-2005 15:13
de paco
Salutare tuturor!
Am revenit dintr-un traseu dobrogean de peste 1000 km si am hotarat sa scap de o problema care a aparut ceva vreme in urma. Radiatorul da semne ca ar fi infundat, scoate multa rugina la buson si mai si da apa afara uneori. Cum se curata instalatia? Am auzit ca exista o varianta cu otet alimentar. Care sunt dozele? Dar pasii care trebuie parcursi?
Multumesc mult!

P.S. M-am mai impacat cu hidraulica, n-a mai crapat de vreo 2000 km! :lol:

Scris: Mar 23-Aug-2005 15:18
de khan
merge cu otet, nu e o proportie anume, poti sa pui si numai otet. e un acid f slab si nu ataca partile metalice. pentru economie poti sa iei vreo 8 l de otet si sa faci 50-50 cu apa si sa faci vreo 2 spalari. mai poti incerca si cu solutiile din comertu' socialist. vezi ce ti-e mai la indemina

Scris: Mar 23-Aug-2005 16:15
de paco
Rezulta ca in motor si radiator intra cam 8l lichid, nu?
Merci de raspuns!
Am emotii, sunt la prima depanare pe cont propriu, dar, ca sa fiu sigur, am vorbit deja cu un pasionat de aici sa ma ajute! :lol:

Scris: Mar 23-Aug-2005 16:16
de paco
Era sa uit!
Cat trebuie tinuta zeama de spalare in motor? Ca e f important!

Scris: Mar 23-Aug-2005 18:39
de khan
lasa-l sa mearga vreo juma de ora cu fiecare transa de amestec. eventual mergi cu ea prin oras la o plimbare. ar trebui sa se curete. sa faci si vreo 2-3 spalari cu apa curata inainte sa pui antigel. daca mai iese apa murdara si dupa spalare mi-e teama ca trebuie sa mai insisti :?

Scris: Mie 24-Aug-2005 04:16
de paco
Am inteles, o clatesc pana nu mai iese mizerie.
Se recomanda sa merg cu antigel 100% sau in amestec cu apa?
Un radiatorist zicea ca amestecul se impune, dar am auzit si opinii diferite.

In afara subiectului: am vazut in Constanta, in cartierul Abator (pt cine stie), un BX care m-a lasat masca. Arata ca nou!!!

Scris: Mie 24-Aug-2005 10:40
de khan
antigelul se poate cumpara gata diluat sau nediluat si il amesteci tu 1la1. diluat ingheata la o temperatura mai scazuta decit nediluat (~-10 fata de -30 diluat). un alt avantaj al folosirii antigelului e faptul ca fierbe la ~130 gr si ca pe deasupra are si proprietati de ungere protejind astfel pompa de apa

Scris: Mie 24-Aug-2005 11:10
de paco
Stiam ca unge pompa de apa, stiam si ca firbe mai greu ca apa, dar nu stiam ca diluat ingheata mai greu!
Ciudat...
Oricum, il diluez sau caut unul deja diluat.
Merci de sfaturi, sper ca azi sa curat intestinele masinii cat mai bine!
Si sa am si caldura mai buna la iarna, banuiesc ca are legatura cu mizeriile care circula prin sistem.

Scris: Mie 24-Aug-2005 13:08
de nicum
pai era logic paco, ca daca il diluezi ingheata mai usor. Eu din nestiinta foloseam antigel nediluat, urmarea a fost ca masina a pornit la -20 de grade asta iarna :!: Citeodata si nestiinta e buna :twisted:

Scris: Mie 24-Aug-2005 13:49
de khan
nicum scrie:pai era logic paco, ca daca il diluezi ingheata mai usor. Eu din nestiinta foloseam antigel nediluat, urmarea a fost ca masina a pornit la -20 de grade asta iarna :!: Citeodata si nestiinta e buna :twisted:


daca il diluezi ingheata la temperatura mai scazuta, adica mai greu, nu mai usor. citeste cu atentie :!:

Scris: Mie 24-Aug-2005 14:05
de paco
Am facut prima clisma la BX!
4 l otet, 4 de apa (aproximativ), l-am lasat pornit pana a pornit si electroventilatorul, l-am mai aerisit intre timp (la surubul de pe radiator, cel din dreapta), pana la urma m-am descurcat. Am pornit si caldura in masina, sa circule apa prin radiatorul de acolo.
Apoi am facut o mica plimbare prin oras.
La intoarcere deja nu mai arunca apa afara, s-o fi curatat asa repede, caci la ochi nu da semne sa fie prea curat radiatorul, daca bagi o surubelnita in el, scoti inca rugina. Dar e posibil sa se fi curatat prin celule, in interior.
Am golit otetul cu apa si am sa repet operatia dupa cateva ceasuri.
Ma enerveaza ca se incalzeste greu dieselul, am stat cred 15 minute pana a pornit electroventilatorul...

Scris: Mie 24-Aug-2005 14:11
de khan
daca era curat stateai juma de ora nu 15 min. e si asta un indicator

Scris: Mie 24-Aug-2005 14:24
de paco
Pai, cred ca am stat mai mult de 15 min!
Si am si turat-o intre timp, sa ajunga mai repede la temperatura.
Pe de alta parte, apa care curgea cu otet nu era chiar murdara, mai degraba tulbure, dar putin...
Oricum, ceva tot trebuie sa se fi intamplat, chiar daca nu minuni! :)

Scris: Mie 24-Aug-2005 15:02
de Draku
khan scrie:
nicum scrie:pai era logic paco, ca daca il diluezi ingheata mai usor. Eu din nestiinta foloseam antigel nediluat, urmarea a fost ca masina a pornit la -20 de grade asta iarna :!: Citeodata si nestiinta e buna :twisted:


daca il diluezi ingheata la temperatura mai scazuta, adica mai greu, nu mai usor. citeste cu atentie :!:


daca diluezi antigelul nu ingheata la temperatura mai PUTIN scazuta, adica mai usor ? io asa stiam....
lamuriti-ma si pe mine ca sunt cam tulburat....

Scris: Mie 24-Aug-2005 15:18
de kata
antigelul curat ingheata la o temperatura mai scazuta decat apa.
cu cat pui mai multa apa temperatura de inghet se apropie de cea a apei.