Pagina 1 din 1

Motor diesel

Scris: Vin 26-Aug-2005 19:35
de petrem
Dupa ce am cumparat BX-ul m-am apucat sa-l pun la punct. Dupa un test de compresie mi-au iesit doua pistoane pe la 29 , unu la 26 si unu la 20 .... Mecanicul a zis ca probabil am o problema cu o supapa, mai ales ca se auzea si un zgomot specific(dupa spusele lui), si mi-a recomandat sa-l repar...
La demontare s-a constatat ca trebuie schimbate toate supapele, ghidurile, precamera(?? parca asa i-a zis), evident, garnitura care era si impuscata la cele doua pistoane. Cost total = in jur de 10 000 000 lei vechi!
In situatia asta m-am gandit sa caut un alt motor mai bun si am gasit unul despre care proprietarul spune ca e din 92-93, inaintea sa-l platesc ii fac test de compresie(mi-a garantat ca iese cel putin 32), decu putin uzat pentru ca a fost dat jos dupa un BX break pentru a fi inlocuit cu un turbo diesel.

Intrebari:
Am cautat sa aflu ce tip e (al meu, cel defect e D9B 71 CP) dar nu am gasit pe el nimic concludent, are placuta cu seria dar nu am gasit pe net vre-un site care sa-mi spuna ce tip de motor e dupa serie. Stiti cumva ce motor ar putea fi??

In plus fata de al meu are ceva la pompa de injectie (Bosch) care am inteles ca era legat la o pompa de vacum si actiona o clapeta de la admisie, pe care(pompa de vacum) eu nu o am, va functiona la fel de bine fara ea??

Scris: Vin 26-Aug-2005 20:39
de khan
valorile de compresie pe care le-ai gasit sint bune, nu vad de ce sa schimbi un motor care are valorile astea pentru niste ghiduri de supapa si pentru refacerea scaunelor si a supapelor. nu ai de unde stii ce cumperi, chiar si cu un test de compresie. daca spui ca garnitura era impuscata e normal sa apara diferentele de compresie, mai ales daca mai adaugi si uzurile de la supape. eu unul as opta pentru reparatia la chiulasa decit sa cumpar un motor care nici nu e complet dupa cum spui. o sa ma interesez de un pret sa vad daca iesi mai ieftin decit ce ti s-a propus (10.000.000)

Scris: Sâm 27-Aug-2005 09:09
de paco
Pai nu cred ca e imposibil sa iasa mai ieftin.
Mie mi s-a spus la service-ul citroen unde am fost ca o astfel de reparatie (de fapt, e o coafare, cum s-ar zice) nu sare de 7 milioane vechi.

Apropos, un prieten vrea diesel. I-am recomandat motorul lui Ilie (khan stie despre ce e vorba), dar el se incapataneaza sa vrea alt motor, modelul mai nou, dar si mai scump. Semnificativ mai scump. E drept, Ilie i-a spus ca pompa de injectie a lui e cam aiurea, ca i-ar mai trebui releu de bujii etc. si ca trebuie sa si le achizitioneze singur, ceea ce l-a speriat pe amic.

Ce parere ai khan, merita cateva sute de euro in plus un motor mai evoluat fata de cel reparat al lui Ilie? Si cat e de bun asta din urma, daca l-a alezat de la 1,7 la 1,9? Nu l-a afectat la fiabilitate?

Scris: Sâm 27-Aug-2005 13:23
de petrem
Mecanicul zice ca ies mai ieftin asa, pt ca motorul pe care il pun e mai nou, EURO 2, in stare buna si as putea sa vand vechiul meu motor cu 350EURO...

Scris: Lun 29-Aug-2005 09:31
de khan
schimba mecanicul! 350 EU pe un motor usor stricat? nici in stare buna nu iei atita pe el :shock: