Pagina 1 din 3

pornire la rece!

Scris: Lun 25-Ian-2010 10:07
de ViperDodo
ieri la -10 grade nu a mai pornit!
motorul saracu invartea dar nu era nici o schitare cum ca ar vrea sa porneasca! adica ca si cum nu se alimenta! pana la urma i-am pus o alta baterie mai vioaie, a invartit vreo 10 secunde si intr-un final a luat-o!

azi dimineata la -16 aceeasi figura! doar ca de data asta nu am mai avut o alta baterie mai vioaie...era aia de ieri care si-a dat si aia saraca duhul!

pe langa bx, eu mai am si masina de serviciu, un renault clio! aceeasi figura mi-a facut-o si ala dimineata! invartea in gol asa...

ma gandesc eu acu :roll: ...oare sa aibe amandoua aceleasi bube??? bujiile?

adica clio-ul are 140.000, bx-ul dumnezeu cu mila cat o avea motorul ala!
la bx nu imi merge martorul de bujii in bord dar aud clac-ul cand se stinge releul!

amandoua au motorina in stare lichida si nu "solida", pompe amorsate, curent pe baterie!

ce nu am verificat este tensiunea pe bujie...si nu am scos nici una de la bx sa o pun pe direct sa vad daca se inroseste!
:?: :?: :?: :?:

Scris: Lun 25-Ian-2010 11:33
de faraon
la astfel de temperaturi chiar si cele mai noi motoare tot mai fac figuri pot fi mai multe cauze dar nu cred ca as putea sa spun vreuna exacta , poate cei care lucreaza mai mult cu motoarele sa dea o explicatie acestui fenomen chiar sunt curios ce explicatie sar gasi

-si totusi verifica si bujiile cine stie poate nu mai merge vreuna sau nu mai merge la capacitatea normala

Scris: Lun 25-Ian-2010 17:55
de dj01fad
trotineta mea... de dimineata nu a vrut sa porneasca nici cu matanii.... asta pe benzina; am dat pe gaz, am zis ca poate nu mai am benzina cu toate ca am minim 20 de kile in ea... si surpriza, a luat-o instant; am lasat sa se incalzeasca, am incercat sa trec pe benzol dar... nimic; pompa merge, benzina e dar... probabil a inghetat undeva, dar... mirarea mea este cum pana mea sa inghete benzina? e prima data cand pomenesc asa ceva; motorina stiu ca ingheata frecvent si face dop pe undeva pe la filtru, dar benzina.... in fine; cert este ca spre seara, dadea sa mearga pe benzina dar dupa cateva secunde se oprea; in craiova au fost mai jos de -20 noaptea trecuta, iar de dimineata, in garaj erau -11 :shock: .
incearca sa torni apa fiarta pe pompa inainte sa dai la cheie, si daca tot nu o ia, e clar ca ai dop undeva... chiar si fara bujii, tot trebuie sa porneasca la a 2-a sau a 3-a cheie...

Scris: Lun 25-Ian-2010 18:29
de neghinita87
nu ingheata in sine benzina sau motorina, apa din ea, din cauza benzinariilor meseriase de la noi din romanica, ca pe fundul bazinelor se pune apa. :lol: :lol: :lol: :mad:

Scris: Lun 25-Ian-2010 18:30
de neghinita87
si eu am gasit in rezervor un "dop" cat pumnul de gheata

Scris: Lun 25-Ian-2010 18:35
de ViperDodo
:roll: a doua sau a 3-a cheie daca mai am baterie.... :razz:

buun, am reusit sa o pornesc cu cabluri dupa ceva timp! adica si cu cabluri a luat-o greu! a pornit ca un tractor sau (si asta e cea mai buna comparatie) o dacie care merge in 3 pistoane dar in acelasi timp avea un zgomot de Cielo sau Espero...super ciudat :lol: ! a mers asa aproape un minut pana am accelerat-o de vreo 2 ori si si-a revenit! am oprit-o apoi a luat-o la sfert!

pe pompa de injectie am observat ca mai un cablu care pleaca din "cutia" termostatului...ala eu zic ca e socul automat! dar nu merge!sau poate e setat pt - 30 de grade :roll:

in fine! nu am reusit sa-i dau bujiile jos pt ca nu am cheia necesara (nici cheie n-am gasit de cumparat momentan) si sunt stranse ca la balamuc acolo!ceva imi spune ca si maine dimineata ma asteapta aceeasi soarta! :twisted:

am sa incerc faza cu apa fiarta poate poate! acum e aproape 7 ceasul si iar sunt - 15 grade! o mai las pana pe la ora 22 si ii mai dau o cheie si revin pe topic!

Scris: Lun 25-Ian-2010 18:57
de faraon
cred ca ar cam trebuii sa verifici bujiile iar cu acel cablu de la cutia termostat eu lam trecut pe control manual din interior si merge foarte bine

Scris: Lun 25-Ian-2010 19:24
de dj01fad
daca zici ca totusi a pornit, nu te mai chinui cu apa fiarta, incearca sa vezi ce e cu bujiile... ti-am zis, o ia intr-un final, dar tre' sa ai si baCterie buna :lol:

Scris: Lun 25-Ian-2010 20:12
de ViperDodo
ma, sigur sigur e din motorina sau din alimentare! repet, nu am reusit sa desfac bujiile si pun pariu ca nu o sa reussesc sa dorm la noapte gandindu-ma ce si cum...inca mai tremur de frig! culmea, pana la -5 6 grtade porneste sfert! dupa oha! de invartit saraca inarte dar cu sfertul ala nici nu tre sa invarta mult! :shock:

Scris: Mar 26-Ian-2010 09:51
de CRYsti
salut, incearca sa-i pui bujia de 2 ori si vezi poate o ia mai repede

Scris: Mar 26-Ian-2010 11:35
de ViperDodo
i-o pun si de 5 ori si tot degeaba!
aseara pe la 11 jumate am pornit-o din nou! a pornit iar ca tractorul dar a pornit!
azi dimineata nu a mai pornit...offf, caut in continuare o cheie de bujii, le dau jos, sa vad!
oricum, daca se mai incalzeste cu cateva grade o sa o ia la sfert..problema e ca trebuie sa porneasca si la - mama ei! :twisted:

Scris: Mie 27-Ian-2010 10:43
de ViperDodo
cine este indeajuns de baiat sau fata de treaba sa imi puna si mie o poza cu cum trebuie sa arate o bujie buna si cum arata un praf?
va multumesc!

Scris: Mie 27-Ian-2010 11:35
de dj01fad
le alimentezi, si care se inroseste la varf e buna, care nu se inroseste deloc e arsa, iar care se inroseste pe la mijloc e pe duca...

Scris: Mie 27-Ian-2010 14:47
de ViperDodo
multam fain! acum ramane sa le scot...si sa vad cum imi fac un sistem de prindere sa nu ma prajesc la degetele

Scris: Mie 27-Ian-2010 19:54
de dj01fad
nu te prajesti, o tii cu patentul...