despre motoare diesel

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

despre motoare diesel

Mesajde cit16v » Dum 14-Mar-2004 17:11

O intrebare:
Este posibil ca un motor diesel sa nu mai porneasca iarna pentru ca i s-a completat nivelul de ulei(initial 15W40) cu ulei specific motoarelor pe benzina si cu un alt indicativ?(completarea s-a facut vara si nu s-a observat nici o diferenta la mersul motorului).
P.S:Ce ulei trebuie folosit la un diesel(turbo) iarna si vara?

Pablo
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Mar 24-Feb-2004 09:13
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Pablo » Lun 15-Mar-2004 08:52

Uleiul pe care l-ai pus nu a influentat cu nimic pornirea motorului.Ce pot sa-ti recomand este sa te uiti la filtru de motorina ,s-ar putea sa fie murdar(adica sa fi luat apa)mai pot fii bujiile incandescente(pot fi arse)sau releul de preincalzire sa fie defect.Daca nu mai porneste deloc ai putea sa verifici si punerea la punct a distributiei.Cauzele ar mai putrea continua,dar trebuiesc mai multe detalii.

referitor la ce ulei sa-i pui la motorul diesel si ce indicativ ii trebuie poti gasi la adresa de mai jos:
http://www.maritim.ro/lubrifianti.html

Pablo
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Mar 24-Feb-2004 09:13
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Pablo » Lun 15-Mar-2004 08:56

Mai poti incerca si la adresa urmatoare:http://www.lukoil.ro/produse/uleiurileDeMotorLUKOIL.php

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

despre diesel

Mesajde MARIAN » Lun 15-Mar-2004 10:29

La Turbo Diesel este recomandat de constructor sa folosesti atit vara cit si iarna TOTAL SUPER DIESEL 15W40. Puteai sa continui cu intrebarile in topicul initiat de tine “Pornire motor diesel".

Pentru a incheia discutia despre uleiuri o sa incerc sa va dau citeva informatii:
Societatea inginerilor automobilisti (SAE)a stabilit o notatie pentru clasa de viscozitate astfel incit posesorii de automobile cit si fabricantii acestora sa cunoasca ce ulei vor folosi in functie de clima din tara respectiva:
Clase de iarna(0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W)-teperatura mediului ambiant pentru aceste notatii fiind aprox.:
(-40; -30; -25 ;-20 ; -15 ; -10 )
Litera W insemnind “winter”adica iarna. :D
Clase de vara (20, 30, 40, 50, 60)- teperatura mediului ambiant pentru aceste notatii fiind aprox.:
(+15;+20;+30;+35;+40)
Astfel: 5w 40 este recomandat pt. temperaturi ale mediului ambiant de aprox. -30 pina la +35 grade C
15w40 este recomandat pt. temperaturi ale mediului ambiant de aprox -20 pina la +30grade C

Nivelurile de performanta sunt aprobate de catre Institutul American de Petrol (API) si Asociatia Constructorilor
Europeni de Automobile(ACEEA)
În notatia nivelului de performantã API, litera „S" indicã performanta uleiului utilizat pentru motoare pe benzinã iar litera „C" indicã performanta uleiului utilizat pentru motoare diesel. Cu cat literele care urmeazã sunt mai avansate in alfabet, cu atat nivelul de performantã este mai ridicat.
In notatia nivelului de performantĂŁ ACEA cuprinde clasa (A, B sau E), categoria (1, 2 sau 3) si anul editĂŁrii conditiilor nivelului de performantĂŁ. Ex: E2-96.
A = motoare pe benzinĂŁ
B = motoare diesel putin solicitate
E = motoare diesel supra solicitate
Cifra care urmeazĂŁ se coreleazĂŁ cu conditiile speciale impuse de tipul de motor.
Pentru uleiurile „universale" recomandate atat pentru motoare diesel, cat si pe benzinã, se utilizeazã ambele notatii, de exemplu: SH / CF.
Ultima oară modificat Lun 15-Mar-2004 18:26 de către MARIAN, modificat 1 dată în total.

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Lun 15-Mar-2004 13:09

Va multumesc pentru raspunsuri;am sa incerc si varianta cu punerea la punct a curelei de distributie la care nu m-am gandit pana acum.Totusi, daca nu e pusa la punct cum porneste trasa?
Pablo:am verificat tot ce mi-ai spus in replay plus verificari ale pompei de injectie,injectoare,baterie,electromotor.Ce cauze ar mai fii?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

despre diesel

Mesajde MARIAN » Lun 15-Mar-2004 15:37

Nu inteleg, ai initiat un topic si nu i-ai urmarit raspunsurile?In "pornire motor diesel" mai gasesti citeva chestii care trebuiesc verificate.
Spune-mi daca le-ai verificat si rezultatul.Motorul scoate fum?Daca da, ce culoare?

Pablo
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Mar 24-Feb-2004 09:13
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Pablo » Lun 15-Mar-2004 16:20

O chestie importanta este ca la motoarele diesel nu se trage masina pt ca este posibil sa sara de la punct(asta in cazul in care distributia este ok).

Pe langa ce ai verificat tu mai poti verifica daca motorul are compresie ,daca nu ai verificat electrovalva si aceea trebe verificata(este pusa pe pompa).

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

despre diesel

Mesajde MARIAN » Lun 15-Mar-2004 17:36

Pablo, in cazul de fata electrovalva START-STOP functioneaza deoarece masina porneste trasa.

:shock: De ce motoarele diesel nu se trag? Poti sa detaliezi putin?

Pablo
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Mar 24-Feb-2004 09:13
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Pablo » Mar 16-Mar-2004 10:02

In general motoarele diesele nu se trag deoarece cureaua de distributie este supusa unui soc foarte mare si atunci este posibil ca ea sa sara de la punct stramband supape si spargand capacele de la axa cu came.In general motoarele diesel au si compresia foarte mare(mai mare decat la benzina).Dar daca totusi vrei sa o pornesti trasa incearca sa dai drumul ambreajului exact ca la pornirea de pe loc si in viteza 3.Cam asta ar fi explicatia dupa parerea mea.

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Mar 16-Mar-2004 15:17

Tot ce era scris in topicul anterior am verificat (inclusiv electrovalva care avea fir la bateria),exceptie facand cureau de distributie daca ar fi sau nu sarita de la punct.Eu am pornit-o trasa si nu mi s-a intamplat ceva la curea(a pornit foarte,foarte usor,in citiva metri) si apoi motorul a mers la fel ca inainte.Aceasta s-a intamplat asta iarna cand a fost foarte frig afara si eliminand absolut toate cauzele pe care si voi dealtfel mi le-ati spus am ajuns la concluzia ca motorul nu ar avea compresie.Dar totusi nu pot sa cred ca dupa ce am pornit-o(trasa)si am lasat-o cam 5-6ore nu a mai vrut sa porneasca de la cheie(motorul fiind caldut;am pus mana pe el),nu ar avea compresie.Mi-a spus un sofer pe saviem ca ,chiar daca nu ar avea compresie motorul pana la urma ar trebui sa porneasca(am incercat si cu baterie de 150Ah si cu cabluri si cu robot si cu spray de compresie si tot degeaba);masina se ridicase si scotea un fum albastrui inchis si mirosea a motorina nearsa,destul de intepator.Nici acum nu vrea sa porneasca si parerea mea este ca de vina ar fi releul pentru ca inainte statea 10-12 secunde pe bujii si de asta iarna incoace sta cam 40 de secunde si declansarea aceea care se si aude dealtfel este mai slaba,mai anemica :) .Releul meu este unul de fiat uno care am inteles ca se potriveste si l-am verificat la un electrician care la tinut pe in circuit cam 45 de secunde pana sa declanseze si mi-a spus ca e bun?! :? Nu stiu ce sa mai cred;cu masina sa ma duc in sevice la citroen e egal cu zero pentru ca acolo se repara de la xsara in sus si aia cand vad un bx nici nu stiu ca este citroen.Am fost odata si mi-au pierdut biluta de la regulatorul din fata si nu se mai ridica masina,noroc ca am mai avut inca unul.Vreau sa aflu si parerea voastra despre releu(eu cred ca imi arde bujiile imediat ce tin pe contact dar chiar daca le-ar arde ar trebui sa porneasca atunci fiind prima cheie;bujiile au fost verificate o data la inceput,cand au inceput problemele si erau 2 arse,le-am schimbat,le-am montat si tot degeba).Credeti ca le arde mereu si de aia nu mai porneste?Vreau sa ma credeti ca faza cu releul mi-a trecut prin cap de curand,incercand acum sa gasesc o explicatie mistica deorece toate verificarile tehnice garantau in proportie de 80% pornirea la prima cheie :) .E posibil ca acest releu sa arda bujiile mereu?
P.S:am schimbat topicul pentru ca nu mai vroiam sa vorbesc inca o data de pornirea motorului meu,ci vroiam sa aflu daca uleiurile contribuiesc sau nu la degradarea motorului astfel incat acesta sa nu mai poata porni;eu apreciez faptul ca ati incercat sa ma ajutati cu niste informatii si va multumesc.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

motor diesel

Mesajde MARIAN » Mar 16-Mar-2004 19:12

Salut,
Iata ce cred eu despre pornirea motoarelor cu distributie pe curea, trase: in primul rind nu am gasit nicaeri scris ca acest lucru ar fi interzis deci eu cred ca se pot trage fara probleme(Pablo, daca te contrazic sa nu crezi ca a devenit obisnuinta)
Spun lucrul acesta deoarece:
-electromotorul actioneaza pe coroana volantului pt. ai imprima miscarea de rotatie arborelui cotit.
-cind masina este trasa miscarea de rotatie a arborelui este imprimata de cutia de viteze tot prin volant(dic,placa pres.).In ambele cazuri motorul se invirte in acelasi sens iar socul in curea este aplicata in acelasi loc(pinionul arborelui cotit).Pentru cine conduce mai sportiv, socurile aplicate curelei sunt mult mai mari.

Cit16v revenind la problemele tale, uite ce cred ca ar trebui sa faci:
-scoate si verifica inca odata bujiile ca sa fi sigur pe ce ai(spune-mi la cĂŽti volti sunt;scrie pe ele)
-la montare firul de la releu nu-l conecta.
-ia un cablu si conecteaza-l la bujii;celalalt capat il tii pe borna “+ “ aprox. 25sec.,dupa care dai repede la automat.
-daca a pornit releul afost vinovat daca nu…
Fumul albastru cu miros de motorina este datorat faptului ca ai dat mult la automat.Dupa ce porneste si se incalzeste un pic motorul mai scoate fum?Dar cind il turezi brusc?Esti sigur ca injectoare sunt tarate cum trebuie? Stiu ca le-ai verificat, dar esti sigur pe mecanicul respectiv?Intreb aceste lucruri pentru ca atunci cind injectoarele nu pulverizeaza ci curg, sting bujiile astfel motorul se inneaca(fenomen destul de rar intilnit la diesel).
Astept vesti bune de la tine, daca nu intrebari.
PS:Nu este o rusine sa vorbesti despre motorul tau,de aceea suntem aici pentru a incerca sa rezolvam problemele care le avem cu masinile.Uleiurile de proasta calitate pot contribui la degradarea motorului dar influenteaza destul de putin pornirea unui motor.

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Mie 17-Mar-2004 15:04

Bujiile sunt de 11V;am sa icerc pe direct sa vad daca porneste(sper).Dupa ce se incalzeste motorul nu mai scoate fum si nici cand accelerez in depasiri in trapta a 2 a sau a 3 a mai 'sportiv'.Asa pe loc daca accelerez rapid si puternic scoate o pala de fum tot asa albastrui(motorul consuma cam 2.5-3litri de ulei la 10.000km;are aproximativ 450.000km,deci e destul de bine :) ).Bujiile cand i le-am scos erau cam afumate(negre) pe electrod;s-ar putea si injectoarele sa nu fie 100% dar mecanicul respectiv mi-a spus ca la a 2 a cheie ar fi trebuit sa porneasca daca era de vina pompa de injectie care n-ar fi bagat destul in injectoare de prima data.
Am sa revin cu noutati dupa ce mai incerc si cu bujiile pe direct si cu toate filtrele schimbate.Sper sa porneasca,mai ales ca s-a mai incalzit si vremea. :)


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187762
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos