Schimb motor

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Catalin29
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Vin 07-Mai-2004 21:44
Localitate: Turda

Schimb motor

Mesajde Catalin29 » Vin 11-Noi-2005 18:21

Am intrebat pe mai multi "experti" despre schimbarea motorului meu de 1600 carburator cu unul de 1900 injectie multipunct. Unii spuneau ca e greu cu partea electrica. In special cu cea de pe masina (relee, sigurante,....). Am gasit motorul de 1900 la un pret bun si nu as vrea sa-l pierd din cauza sfaturilor unor "experti". Asa o fi?
Azi am schimbat placutele de frana pe fata. Stiati ca pistoanele de la etrier sunt cu filet? :D Mie mi-a trebuit o ora sa imi dau seama.....

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 11-Noi-2005 18:46

daca poti cumpara un motor bun de 1,9 gti si care acum se afla montat pe o alta masina (asta e situatia ideala) ar fi bine sa iei si instalatia electrica a motorului si injectiei odata cu el. daca o iei e usor de adaptat la masina ta ulterior fiindca e total separata de restul instalatiei electrice a masinii, singura legatura fiind o alimentare cu (+) din tablou sau de la ramificatia de la borna bateriei. daca nu poti face asa insa, mai ai o optiune, si anume sa iei motorul respectiv dar sa ii schimbi galeria de admisie si sa il folosesti cu carburator. tot vei avea un cistig de putere fata de motorul de 1,6, doar ca nu va fi cu injectie. ramine sa te hotarasti in functie de situatie

iar chestia cu placutele o stie orice proprietar de BX cred. atita doar ca nu e un simplu filet, ci un mecanism de autoreglare al frinei de mina care se afla in spatele pistonului si care prin rotire se autopozitioneaza in acord cu grosimea placutelor noi. sa ai grija sa pui placuta care are adaosul acela mic pe spate pe partea cu pistonul in asa fel incit sa intre intr-una din scobiturile de pe piston. altfel etrierul se va infrina singur la o vreme dupa schimbarea placutelor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Vin 11-Noi-2005 18:58

pai daca nu studiezi manualul...
mie mi-a luat 10 minute sa-mi dau seama ca nu le pot impinge inapoi cu 2 parghii, ca la dacia, si apoi m-am dus sa studiez cartea
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Vin 11-Noi-2005 19:10

Iar daca esti mai comod puteai sa pui intrebarea aici pe forum si tot nu dura atat pana primeai raspuns :D

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 11-Noi-2005 19:23

Doar pe fata pistonul are filet, pe spate, pistonasele (2) sint normale...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Catalin29
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Vin 07-Mai-2004 21:44
Localitate: Turda

Mesajde Catalin29 » Vin 11-Noi-2005 21:20

khan scrie:daca poti cumpara un motor bun de 1,9 gti si care acum se afla montat pe o alta masina (asta e situatia ideala) ar fi bine sa iei si instalatia electrica a motorului si injectiei odata cu el. daca o iei e usor de adaptat la masina ta ulterior fiindca e total separata de restul instalatiei electrice a masinii, singura legatura fiind o alimentare cu (+) din tablou sau de la ramificatia de la borna bateriei. daca nu poti face asa insa, mai ai o optiune, si anume sa iei motorul respectiv dar sa ii schimbi galeria de admisie si sa il folosesti cu carburator. tot vei avea un cistig de putere fata de motorul de 1,6, doar ca nu va fi cu injectie. ramine sa te hotarasti in functie de situatie


Deci daca inteleg bine: nu mai trebuie sa-i fac nici o modificare la instalatia electrica (exceptie +-ul de la baterie)?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 11-Noi-2005 21:35

daca poti sa iei instalatia electrica a motorului nu faci decit sa o adaugi masinii, nu sa o modifici pe cea existenta. si pe linga cea de la motor mai ai de tras 2 fire si la pompa de benzina care sta undeva in zona rezervorului, in spate, pe dreapta si pe care deasemenea trebuie sa o iei de pe cealalta masina cu tot cu suportul pentru filtru de benzina. si mai ai grija sa iei si computerul de injectie. de astea uitasem prima oara
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Vin 11-Noi-2005 23:18

vezi ca daca il faci pe carburator si motorul ala are injectie programabila nu o sa poti sa faci aprinderea sa functioneze fara ECU . . .daca este injectie neprogramabila trebuie sa iei si modulul de control al aprinderii.

cel mai sigur e sa iei motoru / cutia / ambreiaju / instalatia / esapamentele / radiatoru

asta daca vrei ca motoru ala sa mearga cum trebe ;)

spor la treaba

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 12-Noi-2005 12:15

l-ai bagat in ceata pe om. merge si cu aprinderea de pe 1,6 (delcou, integrat, bobina) daca nu reuseste sa transplanteze injectia. cu radiatorul, esapamentul, cutia era de la sine inteles, cred ca oricine observa diferentele, mai putin la cutie, ca nu se vede de afara ca difera rapoartele
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 12-Noi-2005 19:00

Ce injectie are motorul de 1,9? Daca nu are delcou, atunci foarte probabil ca nu se poate monta unul datorita lipsei pinionului de pe axa cu came (oricum daca se monteaza delcoul de pe un motor mai mic o sa se modifice curba de avans)

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 12-Noi-2005 20:50

Aprinderea ramane cea a masinii numai injectia este inlocuita cu galerie+carburator
@catalin sigur nu trebuie sa faci nici o modificare majora instalatiei electrice existenta pe masina cu conditia sa cumperi motorul complet(au indicat baietii mai sus ce inseamna asta)

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Sâm 12-Noi-2005 22:29

o sa mearga probabil si cu aprinderea de 1.6 daca nu difera nimic la prinderile delcoului dar e posibil sa aiba alta curba de avans . . . .

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 13-Noi-2005 07:30

Asa cum bine zicea ford v6, daca este dupa 1990 atunci injectia este Motronic (acelasi calculator gestioneaza si aprinderea si injectia) Daca este anterior de anul 1990, atunci injectia este LE3jetronic (aprinderea este separata de injectie)

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 13-Noi-2005 10:29

Cititi cu atentie este vorba de schimb cu un motor injectie multipunct

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 13-Noi-2005 11:21

se modifica curba, desigur, dar daca asta ramine ultima solutie, tot se va observa un cistig fata de motorul de 1,6. important e daca merita banii in cazul asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo