Pagina 1 din 2
Schimb motor
Scris: Vin 11-Noi-2005 18:21
de Catalin29
Am intrebat pe mai multi "experti" despre schimbarea motorului meu de 1600 carburator cu unul de 1900 injectie multipunct. Unii spuneau ca e greu cu partea electrica. In special cu cea de pe masina (relee, sigurante,....). Am gasit motorul de 1900 la un pret bun si nu as vrea sa-l pierd din cauza sfaturilor unor "experti". Asa o fi?
Azi am schimbat placutele de frana pe fata. Stiati ca pistoanele de la etrier sunt cu filet?

Mie mi-a trebuit o ora sa imi dau seama.....
Scris: Vin 11-Noi-2005 18:46
de khan
daca poti cumpara un motor bun de 1,9 gti si care acum se afla montat pe o alta masina (asta e situatia ideala) ar fi bine sa iei si instalatia electrica a motorului si injectiei odata cu el. daca o iei e usor de adaptat la masina ta ulterior fiindca e total separata de restul instalatiei electrice a masinii, singura legatura fiind o alimentare cu (+) din tablou sau de la ramificatia de la borna bateriei. daca nu poti face asa insa, mai ai o optiune, si anume sa iei motorul respectiv dar sa ii schimbi galeria de admisie si sa il folosesti cu carburator. tot vei avea un cistig de putere fata de motorul de 1,6, doar ca nu va fi cu injectie. ramine sa te hotarasti in functie de situatie
iar chestia cu placutele o stie orice proprietar de BX cred. atita doar ca nu e un simplu filet, ci un mecanism de autoreglare al frinei de mina care se afla in spatele pistonului si care prin rotire se autopozitioneaza in acord cu grosimea placutelor noi. sa ai grija sa pui placuta care are adaosul acela mic pe spate pe partea cu pistonul in asa fel incit sa intre intr-una din scobiturile de pe piston. altfel etrierul se va infrina singur la o vreme dupa schimbarea placutelor
Scris: Vin 11-Noi-2005 18:58
de Draku
pai daca nu studiezi manualul...
mie mi-a luat 10 minute sa-mi dau seama ca nu le pot impinge inapoi cu 2 parghii, ca la dacia, si apoi m-am dus sa studiez cartea
Scris: Vin 11-Noi-2005 19:10
de MARIAN
Iar daca esti mai comod puteai sa pui intrebarea aici pe forum si tot nu dura atat pana primeai raspuns

Scris: Vin 11-Noi-2005 19:23
de nicum
Doar pe fata pistonul are filet, pe spate, pistonasele (2) sint normale...
Scris: Vin 11-Noi-2005 21:20
de Catalin29
khan scrie:daca poti cumpara un motor bun de 1,9 gti si care acum se afla montat pe o alta masina (asta e situatia ideala) ar fi bine sa iei si instalatia electrica a motorului si injectiei odata cu el. daca o iei e usor de adaptat la masina ta ulterior fiindca e total separata de restul instalatiei electrice a masinii, singura legatura fiind o alimentare cu (+) din tablou sau de la ramificatia de la borna bateriei. daca nu poti face asa insa, mai ai o optiune, si anume sa iei motorul respectiv dar sa ii schimbi galeria de admisie si sa il folosesti cu carburator. tot vei avea un cistig de putere fata de motorul de 1,6, doar ca nu va fi cu injectie. ramine sa te hotarasti in functie de situatie
Deci daca inteleg bine: nu mai trebuie sa-i fac nici o modificare la instalatia electrica (exceptie +-ul de la baterie)?
Scris: Vin 11-Noi-2005 21:35
de khan
daca poti sa iei instalatia electrica a motorului nu faci decit sa o adaugi masinii, nu sa o modifici pe cea existenta. si pe linga cea de la motor mai ai de tras 2 fire si la pompa de benzina care sta undeva in zona rezervorului, in spate, pe dreapta si pe care deasemenea trebuie sa o iei de pe cealalta masina cu tot cu suportul pentru filtru de benzina. si mai ai grija sa iei si computerul de injectie. de astea uitasem prima oara
Scris: Vin 11-Noi-2005 23:18
de Ford_V6
vezi ca daca il faci pe carburator si motorul ala are injectie programabila nu o sa poti sa faci aprinderea sa functioneze fara ECU . . .daca este injectie neprogramabila trebuie sa iei si modulul de control al aprinderii.
cel mai sigur e sa iei motoru / cutia / ambreiaju / instalatia / esapamentele / radiatoru
asta daca vrei ca motoru ala sa mearga cum trebe ;)
spor la treaba
Scris: Sâm 12-Noi-2005 12:15
de khan
l-ai bagat in ceata pe om. merge si cu aprinderea de pe 1,6 (delcou, integrat, bobina) daca nu reuseste sa transplanteze injectia. cu radiatorul, esapamentul, cutia era de la sine inteles, cred ca oricine observa diferentele, mai putin la cutie, ca nu se vede de afara ca difera rapoartele
Scris: Sâm 12-Noi-2005 19:00
de sorin.
Ce injectie are motorul de 1,9? Daca nu are delcou, atunci foarte probabil ca nu se poate monta unul datorita lipsei pinionului de pe axa cu came (oricum daca se monteaza delcoul de pe un motor mai mic o sa se modifice curba de avans)
Scris: Sâm 12-Noi-2005 20:50
de MARIAN
Aprinderea ramane cea a masinii numai injectia este inlocuita cu galerie+carburator
@catalin sigur nu trebuie sa faci nici o modificare majora instalatiei electrice existenta pe masina cu conditia sa cumperi motorul complet(au indicat baietii mai sus ce inseamna asta)
Scris: Sâm 12-Noi-2005 22:29
de Ford_V6
o sa mearga probabil si cu aprinderea de 1.6 daca nu difera nimic la prinderile delcoului dar e posibil sa aiba alta curba de avans . . . .
Scris: Dum 13-Noi-2005 07:30
de sorin.
Asa cum bine zicea ford v6, daca este dupa 1990 atunci injectia este Motronic (acelasi calculator gestioneaza si aprinderea si injectia) Daca este anterior de anul 1990, atunci injectia este LE3jetronic (aprinderea este separata de injectie)
Scris: Dum 13-Noi-2005 10:29
de MARIAN
Cititi cu atentie este vorba de schimb cu un motor injectie multipunct
Scris: Dum 13-Noi-2005 11:21
de khan
se modifica curba, desigur, dar daca asta ramine ultima solutie, tot se va observa un cistig fata de motorul de 1,6. important e daca merita banii in cazul asta