Pagina 1 din 2
directia trage stanga
Scris: Joi 19-Aug-2010 16:28
de susansebi
buna ziua,
a aparut o problema la frantuzoaica mea dupa ce am prins cateva gropi de pe sosea acum trage stanga,gropile le-am prins cu rotile din dreapta iar acum vad ca se uzeaza pe exterior cauciucul de pe dreapta fata,nu am servodirectie e clasica,va rog daca se poate sa-mi spuneti ce ar putea fi stramb sa zic asa ca jocuri nu are pe la pivoti si bucseraie.
multumesc anticipat.
Scris: Joi 19-Aug-2010 18:02
de mbc
janta si / sau cauciucul. Problema e pe fata, nu pe spate pentru ca masina e mult mai grea pe fata. Oricum, bx-ul are roti subdimensionate. Eu ma gandesc sa pun de 15
Scris: Joi 19-Aug-2010 18:17
de dj01fad
daca au fost foarte mari gropile, si socul a fost foarte puternic, se poate indoi bieleta de directie ceea ce se intampla foarte foarte rar, sau puntea fata, mai ales daca este fisurata. vad ca ai diesel, iar la astea era o problema frecventa cu fisurarea puntii fata, mai ales daca ai fi mers cu sferele descarcate. sper sa fie prima varianta, pt ca daca cumva e puntea... ai de lucru, nu gluma

Scris: Vin 20-Aug-2010 00:13
de susansebi
cred ca asta e bieleta,am sa verific saptamana viitoare.
sper sa nu fie puntea,multumesc pentru promptitudine.
Scris: Vin 20-Aug-2010 18:09
de abarth_mcm
Intr-adevar, puntea fata e o problema la Bx-uri si la f multe diesel-uri le am vazut sudate.
Insa prima data, da roata jos si vezi ce e in neregula pe acolo. (verifica si roata evident)
Si..nu cred ca sunt prea mici rotile pe 14. Eu am exact cat scrie in talon (165 70R 14) si pot spune ca e ok masina (chiar daca e break si e si mai lunga un pic) .Mentionez ca am cauciucuri de vreun an si jumatate vechime, toate la fel, cumparate de noi din magazin. Cu cauciucuri s-h (uzura cam 50%) am avut si eu probleme (era instabila ).
Scris: Vin 20-Aug-2010 19:05
de susansebi
ma mai bate gandul sa-i pun si turbo dar nu stiu daca este posibil,motorul este model 161A.
Scris: Vin 20-Aug-2010 19:23
de mbc
Te asigur de pe acum ca nu o sa ii pui turbo. Eventual, daca esti inrait, o sa ii schimbi motorul.
Scris: Vin 20-Aug-2010 19:34
de susansebi
atunci ma las pagubas in legatura cu turbo,rotile si eu le am ca si cele din talon deci originale posibil sa-i pun pe 15 dar nu mai late decat sant acum.
Scris: Sâm 21-Aug-2010 07:02
de neghinita87
salutare, poti sa ii pui jante pe 15" cu cauciucuri de 195/50, trage mai greu ce e drept dar la drum lung te ajuta la consum si in curbe e foarte stabila, dar poti sa ii pui si 185/50 sau 55 in cazul in care gasesti dimensiunea.eu am avut pe fata 205/50/15" si pe spate 195/50/15 si masina chiar daca tragea de ele mai greu dar la drum lung consuma mai putin, si in curbe era stabila.
Scris: Lun 23-Aug-2010 09:50
de nicum
mbc scrie:janta si / sau cauciucul. Problema e pe fata, nu pe spate pentru ca masina e mult mai grea pe fata. Oricum, bx-ul are roti subdimensionate. Eu ma gandesc sa pun de 15
Hmm... roti pe 15" inseamna cel mai probabil un balon mai mic, ceea ce inseamna avarii si mai mari in caz de impact serios cu vreo groapa.
Scris: Lun 23-Aug-2010 09:52
de nicum
neghinita87 scrie:salutare, poti sa ii pui jante pe 15" cu cauciucuri de 195/50, trage mai greu ce e drept dar la drum lung te ajuta la consum si in curbe e foarte stabila, dar poti sa ii pui si 185/50 sau 55 in cazul in care gasesti dimensiunea.eu am avut pe fata 205/50/15" si pe spate 195/50/15 si masina chiar daca tragea de ele mai greu dar la drum lung consuma mai putin, si in curbe era stabila.
Cu stabilitatea sint de acord, chiar cred ca se micsoreaza distanta de frinare, insa clar masina va consuma mai mult pentru ca rotile sint mai mari, mai grele (in timp articulatiile se vor uza mai repede) si frecarea cu asfaltul e mai mare.
Evident la ITP, va trebui sa pui rotile din talon

Scris: Lun 20-Sep-2010 23:57
de susansebi
cer scuze de raspunsul intarziat,
la capatul de bara este problema,sper sa-o pot inlocui.
se mai aude si un trancalit pe partea stanga cand merg pe drum cu gropi mai mici oare ce mai poate fii?bucsele silent imi par a fi ok.
Scris: Mar 21-Sep-2010 00:12
de dj01fad
ar fi bine sa fie doar asta, desi...cam putin probabil. chiar daca ai convergenta dereglata, masina nu trage stanga sau dreapta. simptomul asta il are daca ai caderea zapacita la vreo roata, sau daca vreo roata din fata este deplasata in fata sau in spate. masoara pe fiecare parte distanta din centrul rotii pana la imbinarea dintre aripa si usa din fata. ar trebui sa fie identic stanga cu dreapta. masuratoarea o faci cu rotile drepte.
Scris: Mar 21-Sep-2010 07:00
de mbc
nicum scrie:mbc scrie:janta si / sau cauciucul. Problema e pe fata, nu pe spate pentru ca masina e mult mai grea pe fata. Oricum, bx-ul are roti subdimensionate. Eu ma gandesc sa pun de 15
Hmm... roti pe 15" inseamna cel mai probabil un balon mai mic, ceea ce inseamna avarii si mai mari in caz de impact serios cu vreo groapa.
intr-un fel ai dreptate, dar sa nu uitam ca cauciucul pe 14, cel putin la mine este 165/70/r14 asta inseamna ca latimea caucicului este de 165 mm. Daca pun jante pe 15 o sa fie cauciucuri 195/??/r15 ceea ce inseamna ca latimea cauciucului va fi 195mm (xantia hdi din 2000 are chiar 205). Daca ai o suprafata de contact mai mare si aceeasi masa a masinii presiunea pe ficare cm2 din cauciuc scade, deci eventualele pagube in caz de lovire a unei gropi.
Scris: Mar 21-Sep-2010 15:39
de susansebi
mda,roata de pe dreapta are distanta mai mica cu aproape 1 cm fata de roata de pe stanga,acum eu nu stiu care roata are pozitia corecta si care este deplasata.
cum se poate regla?