Pagina 1 din 2

lipsa epurator

Scris: Joi 02-Sep-2010 08:57
de ionsv
salutare,motoarele de bx19 diesel aspirat au toate epurator? daca raspunsul este da atunci unde se afla si cum arata ca la mine nu am asa ceva.

Scris: Joi 02-Sep-2010 15:29
de nicum
Daca e la benzina, sigur trebuie sa fie si la diesel.

Scris: Joi 02-Sep-2010 17:07
de ionsv
ok! am intles ca trebuie sa fie dar unde trebuie sa fie si cum arata el?

Scris: Joi 02-Sep-2010 20:12
de khan
e acolo unde e si joja de ulei, daca te referi la colector

Scris: Joi 02-Sep-2010 20:33
de ionsv
ok ! la mine lipseste asa am cumparat masina fara. E de rau daca nu am? si la ce ajuta daca este? va rog daca se poate citeva explicatii?

Scris: Joi 02-Sep-2010 21:28
de khan
n-ai joja?

Scris: Joi 02-Sep-2010 21:32
de ionsv
joja este dar nu am epuratorul....de aceea am solicitat o fotografie cu un epurator

Scris: Joi 02-Sep-2010 21:42
de khan
pai stai, te referi la piesa in sine care face separatia intre gaze si ulei in capacul tachetilor, sau la vasul colector, care e exact piesa aia mare de plastic in care intra si joja? ca daca ai joja, ai si piesa aia care colecteaza gazele de peste tot din motor si care se poate numi epurator in ultima instanta

Scris: Joi 02-Sep-2010 21:45
de ionsv
deci eu am colectorul in care intra joja si mai multe furtunuri dar nu am ala care separa gazele de ulei si nici nu stiu cum arata si nici unde vine montat in capac.... doar am auzit ca exista asa ceva

Scris: Joi 02-Sep-2010 21:49
de khan
pai e corp comun cu capacul, banuiesc ca tu ai capacul de la tacheti care are si o proeminenta in dr (catre capatul cu pompa de susp), da-l jos si vezi ce e acolo. dar care e fenomenul mai exact?

Scris: Joi 02-Sep-2010 21:55
de ionsv
deci mie imi arunca uleiul in filtrul de aer si mi-a zis un mecanic ca imi lipseste epuratorul care separa gazele de ulei,... in capacul de la tacheti nu am nimic decat o gaura in partea dreapta de care este prins un furtun care este prins de vasul de plastic care are joja

Scris: Joi 02-Sep-2010 21:56
de khan
pai sa nu fie totusi o uzura majora de motor si presiunea rezultata sa fie aruncata cu tot cu ulei in separator... nu stiu ce sa zic

Scris: Joi 02-Sep-2010 21:58
de ionsv
nici eu nu stiu,.. trebuie sa verific motorul...
multumesc pentru sfaturi

Scris: Vin 03-Sep-2010 09:03
de mariusbv
eu am acel separator pe furtunul care face legatura dintre corpul de plastic al jojei si carcasa filtrului de aer. Este o chestie rotunda de plastic care are doua iesiri pentru prinderea furtunelor. Tu poti sa montezi acest separator chiar daca ai modelul mai vechi de 1.9 diesel, dar mare lucru nu o sa rezolvi pentru ca daca iti murdareste foarte tare filtrul de aer, ai deja o uzura destul de mare . Posibil sa ai ulei si pe furtunul de admisie .

Scris: Vin 03-Sep-2010 09:34
de abarth_mcm
nu stiu ce inseamna epurator si la ce te referi insa scriu si eu..la modelul de 1.9 tip vechi ar trebui sa ai cam asa:

-acolo unde este joja de ulei sunt 3 furtune:

1. vine dinspre busonul pe unde pui ulei in motor.
2. vine dinspre capacul de la tacheti din dreapta.
Aceste doua furtune baga vaporii (sau in cel mai rau caz daca e vb de ulei) inapoi in motor.

3. furtun care duce spre filtrul de aer. Aici se duc in general gazele care cica ar face motorul sa mearga mai bine. Daca motorul e f uzat, o sa bage in capacul filtrului numai ulei si nu doar gaze sau mici vapori.

Totusi..masina scoate fum albastru mult? Filtrul de aer ti-l murdareste si il face negreu f repede?gen max 1000km.
Cu cat ulei completezi in general la 1000km?