Pagina 1 din 1

Rulment roata spate

Scris: Lun 19-Dec-2005 11:45
de citroencitroen2003
Salut prieteni. Ma puteti lamuri si pe mine, cum se schimba rulmentul de la roata spate? Presupunind ca-l am. Imi trebuiesc prese, sau scule speciale? Zgomotul emis de rulment, este asa de mare, incit de la 60 Km/h in sus, nu se mai poate discuta. Initial vroiam sa-l las pina in primavara, dar zgomotul creste mereu.

r

Scris: Lun 19-Dec-2005 12:21
de Teo-Onesti
Decat sa pui un rulment asa-zis "nou"(adica turcesc!),mai bine cumperi o bascula la mana a doua cu un rulment original,care te poate tine ani buni de acum incolo.Oricum,un rulment nou original(deci sa vina din Franta) credca e f. scump!

Scris: Lun 19-Dec-2005 17:50
de nicum
Iti recomand rulmenti SKF. Arunca o privire in manualul haynes, chiar daca motorul tau e diesel si vezi poate scrie ceva pe acolo. In principiu rulmentii se fixeaza cu o presa de rulmenti, nu incerca cu ciocanul.
Fiind vorba de rulmentii spate, poti sa ii ungi:
- dai roata jos
- desfaci capacul de vizitare
- ungi bilele. vezi ca sint 2 rinduri de bile. Pentru al doilea poti folosi un ac de seringa suficient de lung si suficient de subtire sa treaba printre bile si suficient de gros ca sa poti pompa vaselina.
Bafta!

Scris: Mar 20-Dec-2005 09:36
de eugenro2001
nicum scrie:....... ungi bilele. vezi ca sint 2 rinduri de bile. Pentru al doilea poti folosi un ac de seringa suficient de lung si suficient de subtire sa treaba printre bile si suficient de gros ca sa poti pompa vaselina.
Bafta!


Nicu, nu te supara, dar asta nu este o solutie corecta. Degeaba ungi un rulment fara sa cureti vaselina veche. Daca chiar vrei sa ungi rulmentul fara sa il demontezi de pe butuc, macar il speli mai intai tot cu seringa si cu ceva solvent, pompand acolo cu seringa pana iese toata mizeria.
In orice caz, citroencitroen2003 vrea sa schimbe rulmentul deci il va avea demontat si va putea sa il greseze pe calea normala.

Rulmentul este fixat pe pozitie cu o piulita mare (36, 42, nu stiu exact) care are o muchie care se indoaie peste o degajare din ax pt blocare.
Manualul spune ca dupa fiecare desfacere piulita trebuie inlocuita cu una noua.
Mai multe vezi pe FTP in manualul Haynes la capitolul Suspension and steering.

Scris: Mar 20-Dec-2005 12:43
de nicum
De acord ca nu e solutie corecta. Dar oricum e mai bine decit sa schimbe rulmentii. In plus, cind se injecteaza vaselina, cea veche (if any) iese deasupra.

Scris: Mar 20-Dec-2005 13:20
de khan
@nicum: SKF te ustura ffff tare la buzunar pentru o diferenta prea mica de fiabilitate fata de rulmeti (noi) care au pretul jumatate (si chiar mai mic) fata de SKF. un sh ar fi mai mult decit ok, rulmentii pe spate la BX sint f longevivi. 2 la mina, mai citeste inca o data postul lui Eugen. vaselina aia veche nu iese de acolo doar pentru ca bagi alta noua. daca ar fi fost un corp semi inchis in care sa bagi vaselina pe la un gresor, ar mai fi mers, dar asa... si un plus de asta, uzura nu se repara cu vaselina, e doar o parere, tine cam o saptamina minunea (daca tine si atit), dupa care zgomotul va reaparea

e

Scris: Mar 20-Dec-2005 19:00
de Teo-Onesti
Eu am desfacut rulmenti pe spate din cauza huruitului si cauza zgomotului nu e lipsa de vaselina ,cat e smaltul bilelor(bilele nu mai sunt netede,ci au mici pori sau chiar mici cratere).Eu am reusit ca din 4 rulmenti sa fac 2 buni(am luat bilele cele mai bune) dar asta pt ca am avut camasile fara uzura!Cum ziceam,cea mai buna solutie e o bascula sh cu un rulment la care se vede ca nu e umblat si care sa nu aiba joc!

Scris: Mie 21-Dec-2005 11:01
de nicum
@khan: eu i-am dat omului o "solutie" de tip cirpeala. Evident ca solutia adevarata, inseamna inlocuirea rulmentilor cu pricina. Ce rulmenti isi alege omul depinde de buzunarul lui si de cum vrea sa isi intretina masina. Numai ca vremea de afara nu e tocmai imbietoare pentru inlocuit rulementi, iar acum e sfirsitul lui decembrie, cind lumea se gindeste la cadouri de sarbatori, nu la cumparat rulmenti.
La mine a tinut faza cu vaselina noua o da afara pe aia veche (am injectat vaselina in al doilea rind de bile al rulmentului). Evident ca a mai ramas vaselina veche, chiar daca am repetat de 2 ori operatia, dar a durat mai putin decit daca as fi dat totul jos si as fi curatat si apoi pus totul la loc.
Daca s-ar apuca Eugen sa povesteasca in detaliu cam ce a facut el la CX-ul lui, multi s-ar speria, inclusv eu. Nu zic ca nu e bine asa, dar poate unii nu au cunostiintele necesare, n-au timp sau pur si simplu n-au chef.

Scris: Mie 21-Dec-2005 12:18
de citroencitroen2003
Din discutiile anterioare, tot nu am aflat concret cum se inlocuieste rulmentul. Stiu ca se livreaza incastrat in suportul pentru discul de frina. In asemenea configuratie, cum se demonteaza? Trebuiesc prese speciale, sau se desface piulita de 38, si se extrage ansamblul?

Scris: Mie 21-Dec-2005 12:28
de eugenro2001
eugenro2001 scrie:Mai multe vezi pe FTP in manualul Haynes la capitolul Suspension and steering.

Scris: Mie 21-Dec-2005 16:17
de MARIAN
Desfaci etrierul,desurubezi surubul care tine discul sa nu se roteasca,scoti discul,scoti capacul protector din centrul butucului.
Dupa ce desfaci acea piulita cu cheia de 38, ansamblul butuc roata spate este liber si se poate extrage cu presa :) sau cu ciocanul :cry: .Recomand folosirea unei prese;poate fi chiar una universala.