M-a lasat motorul?

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

M-a lasat motorul?

Mesajde paco » Mar 03-Ian-2006 03:51

Va salut si va spun La multi ani!
In ultima vreme, eram croit sa vand masina, dar se pare ca nu vrea sa plece de la mine. Am mai patit-o si asta vara, cand, dupa ce am pus-o in vanzare, era cat pe ce sa mi-o fure!
De data asta, "semnele" au fost de alta natura: am facut un drum la Cta, nitel grabit (noapte etc.) si am mers ceva mai tare - dar nu foarte, la 100 la ora si, de vreo doua ori la 120, urmand recomandarea lui khan de a mai dezmorti tobele si motorul.
Cand am ajuns acolo, am verificat de curiozitate nivelul de ulei. Nu se mai vedea nimic pe joja, iar la capacul de la chiulasa erau semne clare ca sarise ulei pe acolo. Am completat vreo 2 litri si jumatate (eram la maxim sau aproape la plecarea din Bucuresti). La intoarcere, acelasi fenomen: mers tot cu 100, la un moment dat am simtit un miros ca de gaze naturale, am oprit: aveam iar ulei pe la capacul de la chiulasa, care nici nu inchide bine, dar oricum pana acum nu dadea cu ulei pe acolo. Am mai completat 1/2 litru si am plecat mai departe. Mers cu 70 la ora, n-am mai avut nici o problema pana la Bucuresti.
Intrebarea e: m-a parasit motorul, chiulasa...? Ce sa fie?
Impresia mea e ca masina nici nu mai trage la drum, cred ca n-ar fi prins mai mult de 130, oricat as fi apasat pedala. Aveti vreo idee?

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 03-Ian-2006 10:12

Se pare ca masina ta pierde/consuma fff mult ulei la viteze mari. Probabil ca nu mai altceva de facut decit sa desfaci motorul si sa vezi ce si cum.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 03-Ian-2006 10:21

Deja ma gandesc la schimbarea motorului, am inceput sa caut variante.
WLD stia, la un moment dat, niste tipi care vindeau motoare SH, prin Ploiesti parca, la preturi f bune (gen 200 euro).
Are cineva informatii?
Merci!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 03-Ian-2006 11:00

fenomenul e simplu: se aduna in sistemul de ungere presiunea gazelor care scapa pe linga segmenti si/sau simeringurile de supape si iese pe unde ii e mai usor. probabil ca nici capacul de la axa cu came nu e bine etanseizat. oricum sfatul pe care il dadusem e valabil la motoarele bune, la cele cu probleme nu face decit sa le agraveze, din pacate. am fost si eu in situatia de a face un drum in conditii ceva mai nasoale chiar (daca saream de 2500rot/min o lua pe ulei) si singura solutie e sa ai niste ulei cu tine si f multa rabdare (inchipuie-ti ca a trebuit sa merg 250 km cu 80 la ora :twisted: ). e insa o raza de speranta, daca, asa cum spui, uleiul a sarit pe la capacul chiulasei, si anume sa ai o uzura mare a simeringurilor de supapa, combinata ce-i drept si cu cea a segmentilor. cred ca ar merita sa faci o incercare si sa le schimbi, asa ai putea sa mai tragi o vreme de motorul ala
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 03-Ian-2006 11:39

Dar n-ar fi mai cinstit sa pun un motor "nou", sa nu mai am probleme...pana in 2007, la integrare? :D
Inca ceva, destul de straniu: am scos si joja de ulei sa vad daca da cu gaze pe acolo si nu dadea, desi am accelerat semnificativ. sa insemne ca uzura e mai mare la semeringuri decat la segmenti?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 03-Ian-2006 11:44

concluzia asta o trag si eu, cu toate ca daca ai o uzura mare la simeringuri, le e mai usor gazelor sa iasa pe sus decit pe jos prin baie. ceea ce poate insemna ca exista uzura si la segmenti, poate la fel de mare. dar daca o reduci pe cea de la simeringuri s-ar putea sa scapi ieftin de tot si sa mergi mult si bine dupa aia. cred ca e de incercat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 03-Ian-2006 11:51

Ce inseamna sa scap ieftin de tot? Ai idee?

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 03-Ian-2006 11:54

Mai e ceva. Intotdeauna am avut banuieli negre in legatura cu chiulasa. In ultima vreme, cam facea presiune in instalatia de racire. Sa fie tot un aspect al uzurii generale a chilasei? In cazul asta s-ar putea sa scap doar cu o chiulasa schimbata sau reparata, nu?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 03-Ian-2006 11:54

un set de simeringuri e sub 500.000. mai nasol e daca chiulasa nu are simeringuri ci doar ghiduri, pentru ca atunci alea trebuie schimbate si sint mai scumpe. dar sa speram ca nu-i asa, fa o vizita ca se vede repede despre ce e vorba
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 03-Ian-2006 11:57

paco scrie:Mai e ceva. Intotdeauna am avut banuieli negre in legatura cu chiulasa. In ultima vreme, cam facea presiune in instalatia de racire. Sa fie tot un aspect al uzurii generale a chilasei? In cazul asta s-ar putea sa scap doar cu o chiulasa schimbata sau reparata, nu?
chestia cu presiunea cred ca a fost doar o intimplare. daca se arde garnitura sau e un por pe undeva in material nu se repara de la sine. cred ca scapi doar cu chiulasa reparata
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 03-Ian-2006 12:17

Chiulasa mea nu are semeringuri, stiu de la fostul proprietar :)
Oricum, trebuie sa fac ceva, ca nu e deloc in regula.
Merci de raspunsuri, khan.
Tinem legatura.

Schimb subiectul, dar nu mai deschid alt topic. Fratiorul meu, care lucreaza in asigurari, mi-a spus ca din 2007 ne aliniem la UE (fara M!) in materie de RCA. Deduc ca vom avea si noi masini mai ieftine din 2007 (am vazut eu niste BX-uri pe mobile.de de vreo 250 de euro...impecabile!). Xantiile incepeau de la 1300 euro...
De asemenea, am observat ca cei care au masini de 4-5000 euro la noi fac eforturi disperate de a scapa de ele (dar nu lasa la pret!), acesta fiind ultimul an la dispozitie. Mm, sa tot negociezi...

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 05-Ian-2006 14:35

Ahm khan, ce mi-ai facut! :lol:
M-am ales cu o chiulasa...care nu se potriveste la mine!!!
Nici admisia, nici evacuarea si nici gaura pe unde se baga ulei nu e la fel ca la motoarele mai noi. Eu insa am luat chiulasa pe NV, ca asa mi-ai zis tu.
Stai linistit, nu e bai, sper ca omul de la care o am sa fie de inteles si s-o ia inapoi...
Acuma, sa spun ce am facut la service. AM luat compresia la toate pistoanele: 24, 27, 24, 22 - asa arata tabloul. Concluzia e ca m-am cam speriat degeaba. Motorul nu e perfect, dar mai merge. Problema era la capacul de la ulei, care nu etanseiza bine, l-am facut sa fie fix. Supapele erau bine reglate etc. M-am linistit...
Asadar, motorul NU m-a lasat! :P

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 05-Ian-2006 15:41

cine putea stii de la distanta ca difera evacuarea sau admisia? sincer... stiu sigur ca nu sint diferente la interior, sau mai exact ca chiulasa chiar de model mai nou se poate pune fara modificari pe motorul mai vechi, dar din pacate nu m-am gindit ca poate sa difere exteriorul :oops: . imi pare rau, ma angajez sa suport o parte din dauna daca ea nu se poate recupera, sincer
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 05-Ian-2006 15:45

Stai linistit, nici vorba sa dai tu paguba inapoi. Doar ai fost cel mai bine intentionat om. Cum vine asta? Eu te deranjez, te sun, te bat la cap si, pentru ca ti-a scapat nu stiu ce amanunt, te pun la plata? Nici vorba!
Eu sunt foarte multumit ca motorul n-a crapat (eu asa credeam, sincer...).
Ce zici de compresii, merg?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 05-Ian-2006 16:11

mai tin, nu la nesfirsit, dar o mai duci asa
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo