Pagina 1 din 3

BX 14 RE 91 - Repair

Scris: Sâm 15-Mai-2004 01:17
de moe
buna,

am inceput si eu in primavara aceasta sa o "doftoricesc" pe blue, bx-ul meu.
am inceput cu cureaua de suspensie, placute de frana, vopsit bara din fata si spate, jentile la fel... si am ajuns la interior... am vrut sa dau bordul joc, numa partea cu kilometraj, dar nu am reusit... as vrea sa scimb un bec.. unul s-a ars si nu stiu cum sa ajung akolo. la versiunea veche era sinplu, am reusit, dar aici nu mai stiu.
in rest am mai facut rost de pe net de anumite manuale pentru bx, injectie suspensie, electric si ceva general.. cine interesat.. sau ar vrea sa ma ajute .... e welcome :lol:

Scris: Sâm 15-Mai-2004 01:21
de moe
tot eu,

mai am o mica problema...
suspensia din fata e din iarna cam rigida... parca sport, sau ca si cum ar fi pe a doua treapta, nu stiu dece. m-am gandit ca ar putea fi din cauza filtrelor (ar trebui curatate), sau din cauza lhm-ului

stie cineva ce ar putea fi?


al3x

Scris: Sâm 15-Mai-2004 16:06
de MARIAN
LHM -ul poti sa-l verifici:te uiti la el si vezi daca mai are culoarea initiala.La fel si filtrele nu srica daca la cureti dar nu cred ca vei rezolva problema ta.Eu cred ca ar trebui sa verifici pirghiile de comanda sau in cel mai nefericit caz sferele sunt descarcate.

Scris: Dum 16-Mai-2004 12:50
de moe
salut,

merci penrtu ajutor!

mai as avea o intrebare... daq are chef cineva :wink:
s-a ars un beculet in bord, la partea cu ceasuri, partea stanga si nu stiu cum pot sa dau jos bordul, am incercat, dar chiar nu mi-am dat seama...


thx de pe akum
al3x

Scris: Dum 16-Mai-2004 13:27
de moe
salutare din nou,

am gasit ceva piese de bx (prima versiune) prin garaj, se pare ca e ceva de la carburator. eu nu mai am nevoie de ele, daca le vrea cineva... nu costa nimik :roll: eventual posta :lol:

in rest daq vrea cineva sa vada ... faq niste poze ca yo nu ma prea pricep :oops:

Scris: Dum 16-Mai-2004 17:53
de Draku
salve
io am un bx 14 din 88 si are bordul ala mai rotunjit un pic (cel putin partea cu ceasurile) nu ala patratos
daca despre bordul asta e vorba, pot sa-ti spun cum l-am desfacut eu (mi-a spus fostul proprietar cum sa fac...)
numai bine

Scris: Dum 16-Mai-2004 19:18
de WLD
moe scrie:tot eu,

mai am o mica problema...
suspensia din fata e din iarna cam rigida... parca sport, sau ca si cum ar fi pe a doua treapta, nu stiu dece. m-am gandit ca ar putea fi din cauza filtrelor (ar trebui curatate), sau din cauza lhm-ului

stie cineva ce ar putea fi?


al3x


Salut si bine ai venit printre noi !

Problema ta nu poate fi cauzata in mod direct nici de LHM-ul murdar, nici de catre filtrele necuratate.
Primul lucru pe care ar trebui sa-l faci este verificarea inaltimii fata. Este posibil ca asta-iarna sa se fi dereglat parghiile de comanda a corectorului. Mai ales ca in pozele tale masina sta cam sus de fata (cel putin asa mi se pare) O verificare sumara se poate face masurand distanta de le marginea superioara a rotii pana la conturul aripii. Aceasta trebuie sa fie de 5, maxim 6 cm

A 2-a verificare este la cilindrii fata. Masina se ridica in trepte sau "scartaie" cand modifici inaltimea? Atunci trebuiesc unsi cilindrii in felul urmator:
- selectezi inaltimea maxima
- ridici burduful de plastic de pe cilindrii pana ajungi la tija cromata.
- ungi tija cu putina unsoare (siliconica de preferinta)
- pui burduful la loc si faci cateva cicluri complete sus-jos
- repeti operatiunea la 3 luni sau cumperi cilindrii noi :)

A 3-a : sferele fata. Este posibil ca cel putin una dintre ele sa fi pierdut presiunea.

Scris: Lun 17-Mai-2004 06:44
de nicum
Cum se desface bordul la BX (si multe altele) afli la http://www.tramontana.co.hu/citroen/index.html
Poti sa faci niste poze la piesele pe care zici ca le ai si nu-ti trebuiesc ?(dar detaliat)

manuale bx

Scris: Lun 17-Mai-2004 11:09
de nicum

Scris: Mie 19-Mai-2004 01:18
de moe
:shock: wow.. thx 2 all... noah acu cand am ceva timp zilele astea ma pun pe treaba.. sper sa tina si timpu cu mine :wink:

am sa fac si pozele alea cu piesele.. daq are cineva nevoie am sa trimit mail cu poza. sau e ceva aici unde le pot posta

Scris: Mie 19-Mai-2004 07:24
de nicum
Pe mine m-ar putea interesa piesele tale. Fa niste poze, cit mai detaliate, anunta pe forum si mai vorbim.

back 2 life

Scris: Mie 14-Iul-2004 23:37
de moe
:roll: moe is back...

hello all 8) gata cu sesiunea, gata cu stresu acu am timp de "blue".

am incercat faza cu suspensia, o parte, da nu prea mere... sugestii, opinii... ready to hear :d

as fi interesat si de lichidu' acela de curatare, pt suspensie, cum ar trebui sa procedez?

see ya

Scris: Joi 15-Iul-2004 06:31
de nicum
Pentru lichid contacteaza-l pe WLD (Catalin) la 0788.372.618

Scris: Joi 12-Aug-2004 23:38
de moe
hello all,

dabea astept, weekendu asta primesc si eu lichidu' magic :lol:
sa vedem cum merge... pana atunci, adiq pana sa pun lichidul nou, trebuie scos cel vechi. stie cineva cum se face usor si repede? dupa cam m-am uitat in manuale, pare pare cam complicat. sau nu m-am uitat eu bine :wink:

merci de pe akum

Scris: Vin 13-Aug-2004 08:34
de nicum
In linii mari procedura e aceeasi ca la schimbarea LHM:
- se lasa masina la minim si se asteapta 1-2 minute sa curga LHM-ul in rezervor
- se desface la disjunctor un surub cu jumatate de tura (n-as putea sa-ti spun exact unde vine, ca la 14 e mai sus si deci mai accesibil)
- se da jos rezervorul de LHM (mare atentie la marginile din interior, sint foarte taioase)
- se recupereaza lichidul LHM, in caz ca mai prezinta interes si se pune intr-un bidon la decantat
- se spala foarte bine cu benzina sau alt solvent (care sa nu atace plasticul) rezervorul si filtrele din interior. Mare atentie la sitele filtrelor.
- se pune rezervorul la loc (mare atentie la conectarea furtunelor)
- se completeaza cu hydraurincage
- se stringe surubul de la disjunctor la loc
- se face aerisirea frinelor la toate rotile (de regula problemele sint la rotile din spate). Se lasa sa iasa lichid pina cind culoarea verde e inlocuita de portocaliu.
Pentru detalii vezi manualul de service. Nu te grabi sa te apuci de lucru, citeste bine manualul. E o operatie relativ simpla, dar poti foarte usor sa dai gres si nu e recomandat avind in vedere pretul lichidului de curatare (raportat la numarul de km pentru care e folosit), dar mai ales dificultatea procurarii lui. Mai ai nevoie de un ajutor care sa apese frina cind faci aerisirea. Cel mai bine ii dai un telefon lui Catalin, eu doar ti-am spus in mare care sint pasii.
Bidonul are 5l, deci daca ai lucrat corect si ingrijit, ar trebui sa-ti mai ramina niste lichid. Nu-l arunca, pastreaza-l cu tine in masina sa-l ai in caz de nevoie. Dupa un rulaj de aproximativ 1000 de km e recomandat sa se curete filtrele din rezervor. Dupa 2-3000 de km, dar nu mai mult de 5000, lichidul de curatare se inlocuieste cu LHM, dupa procedura de mai sus. In caz de avarie se poate pune LHM peste hydraurincage.
Instrumente:
- multe cirpe pentru spalarea rezervorului (cirpele nu trebuie sa lase scame)
- manusi pentru scos rezervorul/pus la loc (ca sa nu te tai)
- o pilnie pentru scos/pus ulei

Multa bafta!