Vreau sa schimb cureaua de la mecanismul de distributzie!

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

vioreaska
pasionat
Mesaje: 237
Membru din: Dum 21-Noi-2010 17:59
Localitate: Romania Cluj Napoca

Vreau sa schimb cureaua de la mecanismul de distributzie!

Mesajde vioreaska » Mie 15-Feb-2012 18:07

Salut!
Ce indicatoare sint pe volant si roata dintata de la arborele cu came?
Motor Citroen Bx 14 TGE anul 1991!

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Mie 15-Feb-2012 20:55

Eu am doar poza pe care o atasez. Sunt sigur ca alti colegi iti vor da detalii.


Imagine
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)

vioreaska
pasionat
Mesaje: 237
Membru din: Dum 21-Noi-2010 17:59
Localitate: Romania Cluj Napoca

Mesajde vioreaska » Joi 16-Feb-2012 02:11

bine mersi.
ajutor....?

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Joi 16-Feb-2012 09:02

vezi ca pe cureaua pe care o cumperi sunt niste semne cu alb , unul pe dinte , si unul intre dinti .
Acum , vezi ca ai si pe pinionul de la axul cu came si pe cel de la vibrochen tot semne ( niste adancituri , parca facute cu dalta ) , si aici vezi ca sunt la fel , unul pe dinte , si unul intre dinti .
La montare , se pune semnul de pe dintele curelei , pe semnul dintre dintii pinionului , si invers .


Dupa care trebuie sa tensionezi cureaua , vad ca ai cu excentric , iti trebuie un imbus patrat de desfacut busonul de la baia de ulei , sau ceva asemanator cu care sa intinzi cureaua , teoretic ar trebui o cheie dinamometrica si sa intinzi cu 7 nm in cate imi aduc eu aminte , oricum se gaseste in manual forta exacta . Dar , banuiesc ca nu ai cheie dinamometrica , asa ca o sa il strangi la mana , astfel incat partea mai lunga a curelei sa iti permita sa o rasucesti la 90 de grade fara prea mare efort sau sa poti sa o apesi 1,5-2 cm .



Si , ca sfat , inainte sa pornesti motorul , invarte-l cu cheiea vreo 3 4 ture , ca sa fii sigur ca ai montat tot bine.

P.S. ar fi indicat sa schimbi si rola intinzatoare si pompa de apa , dar sa nu iei ruville in combinatie cu curea continental , nu prea se potrivesc pe dinti si o sa iti uruie .
curea ar fi ideal dayco sau gates daca imi mai aduc eu aminte .
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie

vioreaska
pasionat
Mesaje: 237
Membru din: Dum 21-Noi-2010 17:59
Localitate: Romania Cluj Napoca

Mesajde vioreaska » Sâm 18-Feb-2012 15:06

up!

vioreaska
pasionat
Mesaje: 237
Membru din: Dum 21-Noi-2010 17:59
Localitate: Romania Cluj Napoca

Mesajde vioreaska » Sâm 28-Iul-2012 11:33

la noi la masina pe roata nu este este nici o adincitura nimika este un punct si doar atit si pe volant este doar un semn..... si adoar atit ce sa fak ??


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv