Pagina 1 din 1

ciudat sau explicat?

Scris: Vin 30-Mar-2012 15:05
de made in france
Bine v-an gasit.
Prin topicul initiat a-si dori sa lamuresc unele probleme pe care le am cu Citroenul meu.
Am un BX din 1985 :D, 18D cu motor A161 (motor schimbat) care prezinta urmatoarele simptome:
- iarna cand scade temperatura la zero grade sau sub aceasta, motorul nu mai vrea sa porneasca defel, orcat las electromotoru sa invarte.
- vara se intampla un fenomen bizar, porneste la prima cheie, motorul sa frumos la relanti dar cand se incalzeste incepe sa scuture sa mearga in 1 sau 2 pistoane si in cele din urma se opreste. Am marit reglajul la relanti, acum la cald e usor turat iar la rece porneste la prima chei, e turat iar cand incepe sa se inalte se tureaza si mai tare, e solutie de compromis pe care vreau sa o remediez.
Am verificat bujiile le-am chimbat pe cele defecte cu altele noi (Bosch), filtul de aer si de motorina sunt noi iar iarna asta am incercat sa curat injectoarele cu o solutie speciala pentru asa ceva cumparata de la o statie Mol.
Ma gandesc ca problena vine de pa pompa de injectie (Bosch), injectoare sau sa nu fie ceva mai grav, cum ar fi o fisura in blocul motor.
Pompa de injecti poate fi desfacuta si curatat? Pot sa pun o pompa de pe un BX 19D, tot Bosch (eu mai avand un BX functional)? Asta in cazul ca e pompa devina.

Scris: Vin 30-Mar-2012 20:23
de sandor mihai
nu i nimic bizar.jocul la supape e zero. La rece supape le ĂŽnchid dar cĂŽnd motorul se ĂŽncĂŁlzeÂşte coada supapei se alungeste iar supapa nu mai ĂŽnchide.

Scris: Vin 30-Mar-2012 20:26
de abarth_mcm
faza cu relentiul care se micsoreaza (dar motorul mie imi mergea in 4 fara sa bata absolut deloc sau sa mearga in 2 in 3) cand motorul e f cald am patit-o si eu atunci cand am schimbat injectoarele masinii cu altele care erau pt un motor de 3000cmc. Dupa vreo 1000km insa injectoarele s-au asezat si e super acum :)
Tu ai umblat la injectoare in vreun fel in afara de a pune acea solutie? acea solutie nu cred oricum sa fi avut vreun efect bun sau novic...
Faza cu pornitul geu iarna...verifica bujiile incandescente prima data.
Bafta ! Motorasul diesel de BX e in general f rezistent.

Scris: Vin 30-Mar-2012 21:26
de made in france
Multumesc pentru timpul pe care il acordati a-mi raspunde.

Daca e problema cu supapele ce inseamna asta si ce e de facut???
Cum am mentionat, motorul nu este cel din fabrica, a fost schimbat cel 19D cu 18D, de la Nemti pe motor scria 30.000 km, astazi nu cred ca are mai mult de 50,000 km.
Bujiile le-am verificat asta iarna si cele defect au fost inlocuite cu altele noi Bosch.
Motorul merge si trage excelent la turatii mari. Am mers in viteza a III a la la 90 km si inca mai putea, ne avand turometru nu am inima de a o forta mai mult.

Scris: Sâm 31-Mar-2012 00:25
de dj01fad
verifica sa nu traga aer pe undeva, sa nu fie infundat ceva pe traseul de motorina - filtru, sorbul din rezervor, etc... si verifica pompa de injectie. daca ai alta pune-o pe aia si vezi ce si cum. nu cred ca are nimic motorul. daca era sa aibe ceva, ori mergea prost tot timpul, ori iti arunca apa afara cand se incalzea.

Scris: Sâm 31-Mar-2012 12:40
de made in france
Adevarul e ca am mereu - ca tot romanu - rezorvorul umplut de 50 - 100 LEI si asta stiu eu ca face ca pe peretii rezervorului sa se formeze condens car ajunge apoi in motorina.
Pompa de injectie habar nu am cum sa o verific, nu ma prea pricep la masini dar invat din mers. Am sa ma duc cu ea la un "specialist" se pompe siinjectii, dar dinexperienta mea cu astfel de personaje nu voi abtime prea mult ajutor chiar daca e pe bani.
Asa ca analizez posibilitatea ca eu sa fac toata treaba, astfel intreb, ca nu novice, cat e de greu sa schimbi o pompa dee injectie si daca in procesul acesta pot deregla sau strica ceva.
Sugestia lui sandor mihai imi pare plauzibila, cea cu supapele ce se dilata la temperatura, dar ce pot face in cazul acesta?

Scris: Sâm 31-Mar-2012 14:58
de sandor mihai
eu am pĂŁĂžit faza cu jocul la supape la cel puĂžin 3 maÂşini. Cineva a schimbat axul cu came Âşi nu a mai reglat jocul ( e puĂžin mai complicat ). Motorul se comportĂŁ ca un motor uzat pt cĂŁ nu are compresie. VerificĂŽ simplu :desfaci capacul chiulasei , Âşi VerificĂŽ cu o lerĂŁ distanĂža dintre ax Âşi tachet. Trebuie sĂŁ ai 0.15 la admisie Âşi 0.30 la evacuare. De obicei o sĂŁ gĂŁseÂşti un joc foarte mic la admisie. Asta explicĂŁ de ce motorul merge perfect la rece.

Scris: Sâm 31-Mar-2012 21:37
de made in france
Deci, sa inteleg, daca e de la supape un "simplu" reglaj ar rezolva problema.

Scris: Dum 08-Apr-2012 21:39
de ViperDodo
am si eu aceiasi problema de curand! desi si asta iarna pornea f greu chiar si cu pedala apasata si bujiile de 2 ori.
doar ca la mine a inceput sa faca dupa ce a fost turata de baiatu' de la ITP (care apoi nu a vrut sa dea itp-ul pe motiv ca masina nu are servofrana si el nu e autorizat pentru asa ceva :lol: )

m-am gandit si eu la tot traseul motorinei si am verificat/curatat(chiar avea nevoie)
intre timp am observat o fisura in vasul filtrului , acela de aluminiu! caut acum sa-l inlocuiesc si sa vad daca mai face figuri. pe acolo sigur trage aer!

merge frumos 2 minute apoi trage sa moara...si intr-un final moare!

Scris: Mie 11-Apr-2012 08:54
de ViperDodo
la mine clar e de la filtru!
am tras pe direct si merge ceas acum!


Imagine

:roll: