Pagina 1 din 1

pareri/ motor 16carburatzie + cutie5tr de diesel 19trd

Scris: Dum 12-Mar-2006 23:49
de nitro_od
vreau sa instalez un motor de 16oo cmc carburator dublu corp pe bx-ul meu cu cutia actuala ( diesel / rapoarte mai lungi decat benzina). :idea:
ce parere avetzi despre experiment? cam cum ar modifca performantzele unei mashini combinatzia asta?
ashtept orice fel de sugestii , comentarii, idei sau critici ! :roll:

Scris: Lun 13-Mar-2006 14:37
de nicum
Eu nu am nimic impotriva, numai ca foloseste si cutia de la motorul pe benzina. Daca vrei, eventual poti folosi pinionul de treapta a 5-a de la cutia diesel (daca este posibil).
Daca te gindesti sa faci asta gindindu-te ca masina va consuma mai putin, s-ar putea sa gresesti: motorul pe benzina, avind cuplu mai mic decit cel diesel, va necesita o apasare mai puternica a acceleartiei :wink:

Scris: Joi 16-Mar-2006 16:38
de khan
proasta idee, e ca si cum ai pleca cu a 2-a de pe loc tot timpul, adica echivalent cu a uza f repede ambeiajul si chiar componente ale motorului in timp, reprizele dispar... cred ca e de ajuns

Scris: Sâm 18-Mar-2006 11:51
de nitro_od
cutia de diesel are prima treapta mai scurta decat benzina, a doua shi restul mai lungi !!!
experimentul a avut lok pe opel ascona 1.6 benzina , carburatzie
rezultat: 120km/h tr a II-a, acceleratzie fulminanta
beneficii?: consum sensibil redus, nimik notabil; planetare mai groase mai rezistente !

Scris: Sâm 18-Mar-2006 18:38
de khan
la bx treapta intii si a doua sint scurte (max 70km/h in a doua la 5000 de ture), cit despre planetare, la bx doar cele de 16valve si turbodiesel sint mai groase fata de restul, indiferent benzina sau diesel). iar acceleratia nu cred ca e atit de fulminanta, in a doua cu cutie de diesel e cam ca si cum ai cupla a treia la viteza mica si apoi ai accelera. si oricum ramine problema cu plecarea de pe loc, e ca si cum ai pleca cu a doua tot timpul, asta uzeaza ambreiajul, forteaza motorul, cutia... pe scurt nu cred ca cistigi decit ceva la viteza maxima, dar la demaraj nu prea are cum

Scris: Sâm 18-Mar-2006 19:18
de paco
Am avut un BX Sport care cred ca depasea fara mari probleme 100 km/h intr-a doua. Ma rog, nu era chiar o masina oarecare...
Intr-a treia, cu 6 oameni in ea, ajungeam la 120 intre doua statii scurte de tramvai...(facut proba)...si mai putea...destul!
Acum am diesel, nu ajung la 120 niciodata... 8)

Scris: Lun 20-Mar-2006 11:07
de nicum
:supz:

Scris: Mie 22-Mar-2006 02:01
de Ford_V6
ford taunus 2.0 v6. cutie de diesel 5 trepte. in tr 2 luam 110 si cand dadeam 3 scartaia :twisted: :twisted: :twisted:

la 150 km/h aveam 3600 rpm.

e o super modificare asta cu cutia de diesel pe benzina. cel putin la mine a fost :wink:

Scris: Mie 22-Mar-2006 07:49
de nitro_od
shi la mine a functzionat dar se pare ca nu la toate modelele se preteaza!

khan......nu sunt deacord cu tine! eu am un BX 19TRD shi nu sunt scurte deloc treptele cutiei.
ashtept sa-mi iasa actele shi am sa postez viteze raportate la turatzie pentru fiecare treapta. insa, itzi zic, mie nu mi se par scurte deloc !
ar fi un nonsens shi itzi zic shi de ce:
motorul diesel are un cuplu mai mare decat benzina shi beneficiaza de puterea maxima la turatzi scazute (1500-2000r/min) comparativ cu benzina care are putere maximala turatzii superioare(4000-6000rpm), in consecintza, cutia de diesel este mai lunga pentru a compensa turatziile scazute!
asha se face ca un vehicul echipat cu motor pe benzina shi cutie diesel ajunge in treptele inferioare la viteze superioare corespunzatoare ale aceleiash turatzii!
nu sunt supozitzii shi drept dovada sta mashina proprie, opel ascona motor 1.6 carburatzie, cu care am cashtigat pana acum aproape orice cursa la clasa ei shi nu numai
lancia thema2.0, nissan almera1.8, nu punem la socoteala cielo sau supernova!
scriptic, opel ascona 1.6N, are putere maxima 55kw/5600rpm
acum, dupa modificarea motorului are 85kw
acum, doar franele imi sunt insuficiente.
ca sa revin la topic, am postat subiectul pt a afla shi alte pareri shi nu sunt sigur ca teoria este conforma cu realitatea shi daca putem vorbi de o regula sau doar de cazuri particulare !

multzumesc ford_v6 pentru suport, in principiu de asta am nevoie, experientze reale caci supozitzii ar fi multe shi nu toate cu suport practic sau real. :roll:

Scris: Mie 22-Mar-2006 07:54
de nitro_od
scuze pentru P.S.

multzi ar pune intrebarea: de ce nu au facut-o din fabrica asha daca este atat de performanta?

pentru simplul motiv ca treptele cutiei trebuie sa fie combinatzia perfecta intre un consum decent shi performanta relativ buna iar acestea nu sunt optime in acelash punct!
este adevarat ca nu totzi producatorii sunt capabili sa faca asta, vezi solenza sau cleo! supraturatzii inutile shi putere scazuta pentru care nu motorul se fac vinovate, dovada supernova care este chiar reushita din punctul asta de vedere!

Scris: Mie 22-Mar-2006 15:16
de khan
eu nu mai zic nimic, ai aici toate datele cred http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1403