preicalzitor alimentare motorina
Moderator: Echipa Tehnica
preicalzitor alimentare motorina
care este treaba cu incalzitorul de motorina de pe conducta de alimentare?
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
In primul rand mutam acest subiect la "mecanica" ca nu prea are ce cauta la "electrica"
Acum despre acest subiect:
Teoretic
acesta incalzeste motorina in functie de temperatura acesteia la intrarea in preincalzitor. In partea de intrare a preincalzitarului se afla un "dizpozitiv" alcatuit din:
-element termostatic (construit pe bimetal)
-piston
-arc
-capacul acestor elemente. Acest "dispozitiv" comanda traseul motorinei astfel:
1.La temperaturi mai mici de 15C motorina va circula prin tot circuitul interior al acestui preincalzitor.
2.La temperaturi intre 15-35C motorina va circula si prin acest circuit si
direct prin stutul care merge catre filtru de motorina. Este o pozitie intermediara.
3.La temperaturi peste 35C motorina iese direct prin stutul care merge catre filtru.
Practic: Daca acest ansamblu nu mai este in parametri normali devine o susrsa suparatoare prin care apare aer in instalatia de alimentare. Daca elementul termic s-a stricat aceasta supapa ramane in "faza initiala" adica cu circuitul preincalzitorului deschis indiferent de temperatura exterioara si astfel vara vor aparea probleme la pornirea la cald.
Acum despre acest subiect:
Teoretic

-element termostatic (construit pe bimetal)
-piston
-arc
-capacul acestor elemente. Acest "dispozitiv" comanda traseul motorinei astfel:
1.La temperaturi mai mici de 15C motorina va circula prin tot circuitul interior al acestui preincalzitor.
2.La temperaturi intre 15-35C motorina va circula si prin acest circuit si
direct prin stutul care merge catre filtru de motorina. Este o pozitie intermediara.
3.La temperaturi peste 35C motorina iese direct prin stutul care merge catre filtru.
Practic: Daca acest ansamblu nu mai este in parametri normali devine o susrsa suparatoare prin care apare aer in instalatia de alimentare. Daca elementul termic s-a stricat aceasta supapa ramane in "faza initiala" adica cu circuitul preincalzitorului deschis indiferent de temperatura exterioara si astfel vara vor aparea probleme la pornirea la cald.
-
- pasionat
- Mesaje: 119
- Membru din: Mar 28-Feb-2006 19:07
- Localitate: Pascani
la mine, preicalzitorul cu pricina arata ca o teava de 20mm diametru si cam 150mm lungime prin care trece motorina si din care iese un fir si are un papuc tata pe carcasa(metalica) care sunt conectate la 2 fire din instalatia electrica si e localizat pe conducta de alimentare inainte de intrarea in filtrul de motorina.
am sa-l studiez in detaliu sa inteleg modul de lucru .
ma gandesc ca utilitatea sa reala este aceea de a evita formarea parafinei in filtrul de motorina infundandu-l astfel in sezonul rece!
ma rog.....asta ma duce pe minemintea ca ar face!
imi cer scuze daca am postat gresit dar , de vreme ce este o componenta electrica a alimentarii, ma gandeam ca la electrica isi are locul!(cred ca e inutil sa-mi argumentez parerea......pierdere de timp!)
am sa-l studiez in detaliu sa inteleg modul de lucru .
ma gandesc ca utilitatea sa reala este aceea de a evita formarea parafinei in filtrul de motorina infundandu-l astfel in sezonul rece!
ma rog.....asta ma duce pe minemintea ca ar face!
imi cer scuze daca am postat gresit dar , de vreme ce este o componenta electrica a alimentarii, ma gandeam ca la electrica isi are locul!(cred ca e inutil sa-mi argumentez parerea......pierdere de timp!)
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
la mine, preicalzitorul cu pricina arata ca o teava de 20mm diametru si cam 150mm lungime prin
Atunci nu e ala descris mai sus. Intr-adevar este pt. a preveni formarea parafinei in anotimpul rece.
Modul de functionare este simplu: pe o teava este infasurata o rezistenta de 150W parca, care va incalzi motorina.
Papucul "tata" de pe carcasa merge la masa iar firul care iese din carcasa se alimneteaza cu + prin releu de protectie.
exact asa este dar nu m-am pierdut in amanunte la primul post.
are, intr-adevar, un releu de comanda pe contraaripa stg. langa releul bujiilor!
acum, ca am ajuns la concluzia ca vbm. despte 2 piese diferite, se naste intrebarea naturala: mai este un al doi-lea preincalzitor la motorul 19TRD si daca da unde este el localizat?
a....cine comanda releul preincalzitorului despre care vb eu si ce variabile determina asta?
la naiba....sunt ca un copil......tot intreb una alta !
P.S. Marian, sper ca nu esti ranchiunos, nu? mi-ar parea rau sa ne racaim de fiece data cand avem opinii usor diferite! eu unul, recunosc ca am cam exagerat si imi cer scuze pentru afronturile personale daca au existat cat despre divergentele profesionale e mult de discutat si nu e cazul aici! iti promit ca lucrez mai bine decat imi exprim ideile!
are, intr-adevar, un releu de comanda pe contraaripa stg. langa releul bujiilor!
acum, ca am ajuns la concluzia ca vbm. despte 2 piese diferite, se naste intrebarea naturala: mai este un al doi-lea preincalzitor la motorul 19TRD si daca da unde este el localizat?
a....cine comanda releul preincalzitorului despre care vb eu si ce variabile determina asta?
la naiba....sunt ca un copil......tot intreb una alta !

P.S. Marian, sper ca nu esti ranchiunos, nu? mi-ar parea rau sa ne racaim de fiece data cand avem opinii usor diferite! eu unul, recunosc ca am cam exagerat si imi cer scuze pentru afronturile personale daca au existat cat despre divergentele profesionale e mult de discutat si nu e cazul aici! iti promit ca lucrez mai bine decat imi exprim ideile!
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
acum, ca am ajuns la concluzia ca vbm. despte 2 piese diferite, se naste intrebarea naturala: mai este un al doi-lea preincalzitor la motorul 19TRD si daca da unde este el localizat?
Nu mai este. Am avut senzatia(am fost convins ca am vazut asa ceva si pe bx) ca seamana cu cel de pe cx.
a....cine comanda releul preincalzitorului despre care vb eu si ce variabile determina asta?
Din cate imi amintesc primeste "comanda" de la firul care merge spre electroventilul start-stop adica se alimeteaza la punerea contactului


exista si la BX un incalzitor asemanator cu cel de la CX, la motoarele turbo de regula, e parte integranta din piesa in care intra multe furtune in spatele motorului, pe partea distributiei chiar in dreptul pompui de apa. dar nu te gindi sa iti montezi unul din ala ca iti blestemi zilele
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo