Pagina 1 din 1

preicalzitor alimentare motorina

Scris: Sâm 29-Apr-2006 12:48
de nitro_od
care este treaba cu incalzitorul de motorina de pe conducta de alimentare?

Scris: Sâm 29-Apr-2006 22:09
de MARIAN
In primul rand mutam acest subiect la "mecanica" ca nu prea are ce cauta la "electrica"

Acum despre acest subiect:
Teoretic :mrgreen: acesta incalzeste motorina in functie de temperatura acesteia la intrarea in preincalzitor. In partea de intrare a preincalzitarului se afla un "dizpozitiv" alcatuit din:
-element termostatic (construit pe bimetal)
-piston
-arc
-capacul acestor elemente. Acest "dispozitiv" comanda traseul motorinei astfel:
1.La temperaturi mai mici de 15C motorina va circula prin tot circuitul interior al acestui preincalzitor.
2.La temperaturi intre 15-35C motorina va circula si prin acest circuit si
direct prin stutul care merge catre filtru de motorina. Este o pozitie intermediara.
3.La temperaturi peste 35C motorina iese direct prin stutul care merge catre filtru.
Practic: Daca acest ansamblu nu mai este in parametri normali devine o susrsa suparatoare prin care apare aer in instalatia de alimentare. Daca elementul termic s-a stricat aceasta supapa ramane in "faza initiala" adica cu circuitul preincalzitorului deschis indiferent de temperatura exterioara si astfel vara vor aparea probleme la pornirea la cald.

Scris: Dum 30-Apr-2006 08:09
de sandu2006v
Dar unde se poate gasi acest preincalzitor ?

Scris: Dum 30-Apr-2006 23:40
de nitro_od
la mine, preicalzitorul cu pricina arata ca o teava de 20mm diametru si cam 150mm lungime prin care trece motorina si din care iese un fir si are un papuc tata pe carcasa(metalica) care sunt conectate la 2 fire din instalatia electrica si e localizat pe conducta de alimentare inainte de intrarea in filtrul de motorina.
am sa-l studiez in detaliu sa inteleg modul de lucru .
ma gandesc ca utilitatea sa reala este aceea de a evita formarea parafinei in filtrul de motorina infundandu-l astfel in sezonul rece!
ma rog.....asta ma duce pe minemintea ca ar face!
imi cer scuze daca am postat gresit dar , de vreme ce este o componenta electrica a alimentarii, ma gandeam ca la electrica isi are locul!(cred ca e inutil sa-mi argumentez parerea......pierdere de timp!)

Scris: Lun 01-Mai-2006 08:02
de MARIAN
la mine, preicalzitorul cu pricina arata ca o teava de 20mm diametru si cam 150mm lungime prin

Atunci nu e ala descris mai sus. Intr-adevar este pt. a preveni formarea parafinei in anotimpul rece.
Modul de functionare este simplu: pe o teava este infasurata o rezistenta de 150W parca, care va incalzi motorina.
Papucul "tata" de pe carcasa merge la masa iar firul care iese din carcasa se alimneteaza cu + prin releu de protectie.

Scris: Mar 02-Mai-2006 10:22
de nitro_od
exact asa este dar nu m-am pierdut in amanunte la primul post.
are, intr-adevar, un releu de comanda pe contraaripa stg. langa releul bujiilor!
acum, ca am ajuns la concluzia ca vbm. despte 2 piese diferite, se naste intrebarea naturala: mai este un al doi-lea preincalzitor la motorul 19TRD si daca da unde este el localizat?
a....cine comanda releul preincalzitorului despre care vb eu si ce variabile determina asta?
la naiba....sunt ca un copil......tot intreb una alta ! :)

P.S. Marian, sper ca nu esti ranchiunos, nu? mi-ar parea rau sa ne racaim de fiece data cand avem opinii usor diferite! eu unul, recunosc ca am cam exagerat si imi cer scuze pentru afronturile personale daca au existat cat despre divergentele profesionale e mult de discutat si nu e cazul aici! iti promit ca lucrez mai bine decat imi exprim ideile!

Scris: Mar 02-Mai-2006 17:29
de MARIAN
acum, ca am ajuns la concluzia ca vbm. despte 2 piese diferite, se naste intrebarea naturala: mai este un al doi-lea preincalzitor la motorul 19TRD si daca da unde este el localizat?

Nu mai este. Am avut senzatia(am fost convins ca am vazut asa ceva si pe bx) ca seamana cu cel de pe cx.
a....cine comanda releul preincalzitorului despre care vb eu si ce variabile determina asta?

Din cate imi amintesc primeste "comanda" de la firul care merge spre electroventilul start-stop adica se alimeteaza la punerea contactului :shock:Asa ca nu prea ai variabile in circuit doar, daca nu folosesc un releu special(cu temporizare, cu tiristor care cupleaza la anumite temperaturi ext. etc.). Nu stiu sa-ti spun mai multe despre el ca la asta nu i-am gasit documentatie :D . Datele de mai sus sunt masurate pe o masina; daca a avut ceva "interventii" la electrica se schimba problemele.

Scris: Joi 04-Mai-2006 20:45
de khan
exista si la BX un incalzitor asemanator cu cel de la CX, la motoarele turbo de regula, e parte integranta din piesa in care intra multe furtune in spatele motorului, pe partea distributiei chiar in dreptul pompui de apa. dar nu te gindi sa iti montezi unul din ala ca iti blestemi zilele

Scris: Joi 04-Mai-2006 20:46
de nitro_od
merci pentru sfat....
nu incercam sa imi montez ci voiam sa aflu ce face ala de-l am deja pe masina
:?