Aditiv motor

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Aditiv motor

Mesajde florin_budea » Mie 10-Mai-2006 09:57

Se poate marii compresia la motoare putin uzate cu aditivi?, sau cu un ulei . Daca da ,ce aditiv pentru motor este mai indicat(marca).
De ce un motor mai uzat la rece (pana la 85 grade )nu scoate gaze ?

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mie 10-Mai-2006 10:05

Eu zic sa nu folosesti aditivi de nici un fel

Pt motoarele cu peste 100.000 km, exista uleiuri mai speciale; am primit recomandari pt Valvoline Max Life (din asta am sa pun si eu la urmatorul schimb)
Motorul uzat nu "sufla" la rece, pt ca nu sau stabilit (inca) jocurile termice - care le depasesc pe cele normale - si care se realizeaza la cald. Adica la rece functioneaza mai "strans" si nu scapa o cantitate insemnata de gaze pe langa segmenti si/sau ghiduri de supape

Orice motor cat de bun ar fi, tot scapa o cantitate cat de mica de gaze

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 10-Mai-2006 10:38

La motoare uzate poti folosi aditivi, daca vrei, dar rezultatele pot fi indoielnice. Cea mai la indemina solutie e sa folosesti un ulei mai viscos, gen 20W50 sau chiar 20W60. Ce intelegi prin "nu scoate gaze?... orice motor scoate gaze, daca vrei sa nu mai scoata gaze, opreste-l :!:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Mie 10-Mai-2006 12:50

Cum as putea sa-mi dau seama daca cantitatea de gaze este normala?

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mie 10-Mai-2006 13:15

Eu nu cunosc o metoda exacta de determinare a scaparilor de gaze in carter, dar poti sa faci urmatoarele:
1) - Asigurate ca fumul motorului nu este albastrui si nu miroase a ulei ars, pt ca daca e asa este cam nasol.. :(
2) - Cu busonul de umplere al uleiului scos (si motorul pornit, evident 8) ), tine palma deasupra gurii de umplere si accelereaza treptat
Trebuie sa simti o usoara "adiere" in palma. Daca suflul este pronuntat, inseamana ca nu e bine. Daca te murdaresti de ulei nu este o problema, e ceva normal
Pt a fi sigur, cel mai bine este sa faci operatia si la alta masina despre care esti sigur ca merge bine (nu trebuie sa fie tot Citroen :D , dar ar fi bine sa fie una cu motor comparabil cu al tau) si apoi sa compari cat "sufla" fiecare

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 10-Mai-2006 13:27

Ca sa te asiguri ca motorul merge bine, fa noxele la masina. Acolo se va vedea destul de bine gradul de uzura al motorului.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Mie 10-Mai-2006 14:31

iti recomand aditivul metabond. l-am folosit si eu, si chiar se vede diferenta. motorul era initial destul de uzat, iar acum, parca are o a doua tinerete. mentionez ca am aproape 300000 km.
citroen - o pasiune permanenta

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mie 10-Mai-2006 15:16

Sfaturi contradictorii: unii zic fara aditivi, altii spun ca aditivii aduc intinerirea motoarelor.
Ar fi bine sa spunem exact lucrurilor pe nume.
Candva, am folosit si eu metabond, la primul schimb de ulei a scazut consumul de la 300 de ml la 150 ml la 1000 km (valori aproximative, masurate ochiometric). La al doilea schimb, consumul a revenit la normal.
Pretul aditivului era comparabil cu un schimb de ulei (plus filtru). Am renuntat sa mai pun asa ceva in motor, unii mecanici, ca si jgr, spunandu-mi ca uleiurile sunt deja suficient de aditivate.
Ca parere personala, nu cred ca poti "invia" un motor cu aditiv.

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Mie 10-Mai-2006 18:45

Motorul meu are peste 350.000 km parcursi si nu avea gaze daca nu dadeam de un electrician vestit la noi in zona, cica este cel mai bun, intrebarea este in ce , el se crede bun ca stie lega doua fire dar nici alea cum trebuie. Mi-a montat firele invers la termocupla , paleta sufla aerul distre motor instre afara, cu ventilatorul portit imi fierbea motorul.Dar vorba aia , eu nu raman dator la nimeni , are un Mercedes cam de prin 90-95 si am sa-l rezolv cumva sa-si poata baga *AtenĂžie la limbaj* IN EL !


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo