Pagina 1 din 1
Aditiv motor
Scris: Mie 10-Mai-2006 09:57
de florin_budea
Se poate marii compresia la motoare putin uzate cu aditivi?, sau cu un ulei . Daca da ,ce aditiv pentru motor este mai indicat(marca).
De ce un motor mai uzat la rece (pana la 85 grade )nu scoate gaze ?
Scris: Mie 10-Mai-2006 10:05
de jgr1001
Eu zic sa nu folosesti aditivi de nici un fel
Pt motoarele cu peste 100.000 km, exista uleiuri mai speciale; am primit recomandari pt Valvoline Max Life (din asta am sa pun si eu la urmatorul schimb)
Motorul uzat nu "sufla" la rece, pt ca nu sau stabilit (inca) jocurile termice - care le depasesc pe cele normale - si care se realizeaza la cald. Adica la rece functioneaza mai "strans" si nu scapa o cantitate insemnata de gaze pe langa segmenti si/sau ghiduri de supape
Orice motor cat de bun ar fi, tot scapa o cantitate cat de mica de gaze
Scris: Mie 10-Mai-2006 10:38
de nicum
La motoare uzate poti folosi aditivi, daca vrei, dar rezultatele pot fi indoielnice. Cea mai la indemina solutie e sa folosesti un ulei mai viscos, gen 20W50 sau chiar 20W60. Ce intelegi prin "nu scoate gaze?... orice motor scoate gaze, daca vrei sa nu mai scoata gaze, opreste-l

Scris: Mie 10-Mai-2006 12:50
de florin_budea
Cum as putea sa-mi dau seama daca cantitatea de gaze este normala?
Scris: Mie 10-Mai-2006 13:15
de jgr1001
Eu nu cunosc o metoda exacta de determinare a scaparilor de gaze in carter, dar poti sa faci urmatoarele:
1) - Asigurate ca fumul motorului nu este albastrui si nu miroase a ulei ars, pt ca daca e asa este cam nasol..
2) - Cu busonul de umplere al uleiului scos (si motorul pornit, evident

), tine palma deasupra gurii de umplere si accelereaza treptat
Trebuie sa simti o usoara "adiere" in palma. Daca suflul este pronuntat, inseamana ca nu e bine. Daca te murdaresti de ulei nu este o problema, e ceva normal
Pt a fi sigur, cel mai bine este sa faci operatia si la alta masina despre care esti sigur ca merge bine (nu trebuie sa fie tot Citroen

, dar ar fi bine sa fie una cu motor comparabil cu al tau) si apoi sa compari cat "sufla" fiecare
Scris: Mie 10-Mai-2006 13:27
de nicum
Ca sa te asiguri ca motorul merge bine, fa noxele la masina. Acolo se va vedea destul de bine gradul de uzura al motorului.
Scris: Mie 10-Mai-2006 14:31
de balanel
iti recomand aditivul metabond. l-am folosit si eu, si chiar se vede diferenta. motorul era initial destul de uzat, iar acum, parca are o a doua tinerete. mentionez ca am aproape 300000 km.
Scris: Mie 10-Mai-2006 15:16
de paco
Sfaturi contradictorii: unii zic fara aditivi, altii spun ca aditivii aduc intinerirea motoarelor.
Ar fi bine sa spunem exact lucrurilor pe nume.
Candva, am folosit si eu metabond, la primul schimb de ulei a scazut consumul de la 300 de ml la 150 ml la 1000 km (valori aproximative, masurate ochiometric). La al doilea schimb, consumul a revenit la normal.
Pretul aditivului era comparabil cu un schimb de ulei (plus filtru). Am renuntat sa mai pun asa ceva in motor, unii mecanici, ca si jgr, spunandu-mi ca uleiurile sunt deja suficient de aditivate.
Ca parere personala, nu cred ca poti "invia" un motor cu aditiv.
Scris: Mie 10-Mai-2006 18:45
de florin_budea
Motorul meu are peste 350.000 km parcursi si nu avea gaze daca nu dadeam de un electrician vestit la noi in zona, cica este cel mai bun, intrebarea este in ce , el se crede bun ca stie lega doua fire dar nici alea cum trebuie. Mi-a montat firele invers la termocupla , paleta sufla aerul distre motor instre afara, cu ventilatorul portit imi fierbea motorul.Dar vorba aia , eu nu raman dator la nimeni , are un Mercedes cam de prin 90-95 si am sa-l rezolv cumva sa-si poata baga *AtenĂžie la limbaj* IN EL !