Pagina 1 din 1
schimb ulei turbo diesel
Scris: Mie 31-Mai-2006 12:39
de paco
La cati km se recomanda schimbarea uleiului la un motor turbo diesel?
La diesel-ul aspirat stiam ca intervalul era 10.000 km.
Dar la turbo diesel?
Si inca ceva: uleiurile semisintetice (10W40) sunt mai bune decat cele minerale (15W40)?
Multumesc!
Scris: Mie 31-Mai-2006 12:56
de nicum
Daca motorul ala e in RO, un interval bun, presunind ca vrei sa nu il distrugi, e sub 10.000km, recomandat 7-8.000km. Evident, nu prea conteaza tipul motorului (benzina sau diesel), cu precautia ca motoarele turbo forjate ar trebui sa beneficieze de un schimb mai rapid, pentru ca se arde ulei in turbina.
Uleiurile semisintetice sint mai bune decit cele minerale, pentru ca sint mai aditivate si isi pastreaza proprietatile mai mult timp. Cele mai bune sint cele full sintetic, dar exista oarece riscuri si precautii daca sint folosite in motoare vechi, care nu au fost proiectate sa foloseasca asemena uleiuri. Mai trebuie respectate si cifrele de viscozitate recomandate de constructor.
Scris: Mie 31-Mai-2006 12:56
de DanCld
Tot 10,000km e ideal. Sunt uleiuri care "garanteazĂŁ" o utilizare pe mai mulĂži km, 15-20,000km, dar eu nu aÂş avea ĂŽncredere ĂŽn aceste cifre.
La cealaltĂŁ problemĂŁ - vezi cartea maÂşinii, dacĂŁ ai. Acolo scrie clar ce sĂŁ pui, iar la turbo diesel x-ul de la "xWy" e de obicei 5 sau 10, iar y 30 sau mai mare.
Scris: Mie 31-Mai-2006 13:14
de jgr1001
Din documentatia pe care o am la dispozitie:
La 7500 km sau 12 luni - uleiul + filtrul de ulei
Tot la 7500 km sau 12 luni - curatarea / drenajul filtrului de motorina (da' eu zic sa-l schimbi)
PS - banuiesc ca te referi la R25-ul tau, nu ?

Scris: Mie 31-Mai-2006 13:38
de nicum
@DanCld: in lumea intii probabil ca nu nici o tragedie sa schimbi uleiul la 25.000km. La noi insa lucrurile stau altfel: mult praf, combustibil prost vindut drept benzina de curse, ambuteiaje, etc.
Exemple:
- in Franta schimbul unui filtru de motorina se face la 30.000km ca asa zice cartea. In Romania, filtrul a afost schimbat la 17.000 ca era colmatat
- eu schimbam filtrul de aer la max 5.000 cind oricum era imbicsit rau si a mai fost suflat. Acum am filtru cu ulei.
- stiati ca in Germania nu exista decit benzina de 91 (sau 92), 95 si 98? Asta in conditiile in care virsta medie a masinilor e de sub 5 ani. Stiati ca tot la nemti exista doar un singur sortiment de diesel, eventual mai gasiti biodiesel? Diferenta intre noi si ei e ca benzina de 95, spre exemplu, chiar e de 95, iar la noi benzina de tip 100 sau 99+ nu e altceva decit o gaselinita de marketing ca sa ne scoata si mai multi bani din buzunare.
In concluzie, aplicati specificatiile producatorului la conditiile din Romania.
Scris: Mie 31-Mai-2006 13:57
de paco
Asadar, la 7500 trebuie schimbat si uleiul si filtrele (aer si motorina).
Multumesc de raspunsuri.
Da, ma refeream la R25...
Scris: Mie 31-Mai-2006 15:24
de jgr1001
Filtrul de aer se schimba la 30.000 km sau 24 de luni
Filtrul de motorina la 15.000 km, dar e mai bine sa-l schimbi la 7.500 km
Filtrul de aer cred ca merge schimbat cam la doua schimburi de ulei, pt conditiile din Ro
Scris: Mie 31-Mai-2006 15:29
de paco
Retinut, merci!
