Pagina 1 din 1
Reglaj presiune turbina Garett T25
Scris: Vin 02-Iun-2006 10:07
de rufusgti
As putea mari presiunea la o turbina Garett T25 de la 0,6 bari la 0,8?
In principiu stiu cum se face dar vreau sa ma consult si cu voi. Turbina e pe motorul de XM 2L de 147CP. Oare cat mai castig la putere?
Scris: Vin 02-Iun-2006 12:40
de khan
Garett T 25 am si eu, am marit presiunea "scurtind" din surub tija care comanda waste-gate-ul. cel mai bine e prin incercari repetate si cea mai simpla modalitate e sa verifici presiunea la care deschide cu ajutorul unei linii de aer comprimat si un manometru. practic, urmaresti la ce presiune incepe sa actioneze tija inainte de a incepe reglajul, si apoi dupa fiecare modificare. cred ca te poti duce si mai sus de 0,8, pina pe la 1 chiar. nu stiu exact insa daca ecu tau stie sa citeasca presiunea din galerie sau nu, ca sa poata compensa cresterea de presiune cu o crestere a debitului de benzina
Scris: Vin 02-Iun-2006 14:24
de rufusgti
Tu la ce presiune ai dus-o? Nu pot conecta pur si simplu un manometru la traseul de admisie sa vad presiunea turind motorul la maxim?
ECU meu are o iesire la care este conectat un furtun care duce la galeria de admisie. Stiu ca e pentru avansul vacuumatic dar poate si pentru presiune. Injectoarele de pe motor sunt de 240 cm3/min dar mai am un set de 280 cm3/min .Daca maresc presiunea pot pune injectoarele astea mai mari .O maresc treptat pina cand amestecul devine optim (se poate verifica pe stand la gazele de esapament).
Scris: Vin 02-Iun-2006 14:51
de khan
pai eu am dus-o la ~ 1,2 (insa avea deja 0,9), prin metoda aratata mai sus. ce vrei tu se poate face insa numai cu masina in mers, turbina nu ajunge la turatia necesara pentru a livra presiunea maxima si a deschide valva, daca motorul e turat in gol din pacate. se mai poate incerca ceva, dar asta inseamna ceva mai multa cheltuiala, si anume montarea unui manometru la bord, care sa masoare presiune areala in admisie precum si a unui robinet de presiune care sa dea posibilitatea unui reglaj manual si in timp real al deschiderii valvei. cu alte cuvinte, reglajul tijei se face pentru o valoare minima prestabilita (poate fi valoarea de acum, sau una mai mare) si apoi se face reglajul in timp real, in mers, din robinetul care se interpune practic intre presiunea din galerie si comanda valvei. asta necesita un circuit separat pentru manometru si robinet. cu alte cuvinte, daca inchizi robinetul, pacalesti valva ca nu e presiune in admisie, si ea nu se deschide deloc, livrind practic presiunea maxima pe care o poate da turbina, pe masura ce deschizi robinetul, presiunea la care deschide valva scade treptat catre valoarea minima setata, scazind astfel si presiunea in galeria de admisie. cu injectoarele cred ca e bine sa le folosesti pe cele mai mari in principiu, asta e de incercat, nu e mare filosofie sa mergi citeva zile si cu unele si cu altele si sa tragi o concluzie, pe linga rezutatele de la stand. oricum, incearca sa iti dai seama in ce masura ecu masoara sau nu presiunea pentru a face compensarea. ma gindesc ca ar putea sa isi dea seama si dupa debitmetru, cind creste presiunea de supraalimentare, se modifica si debitul de aer absobit, asa ar fi logic. sa ne comunici impresii!
Scris: Vin 02-Iun-2006 15:06
de rufusgti
Interesanta chestia cu robinetul . Manometru in bord imi pun sigur si chiar robinet . Motorul de pe XM va fi transplantat curind pe BX dar vreau vreo 180-190 CP sau chiar 200!! Injectoarele de 240 fac fata pina la 48CP fiecare deci 192 total.
Deci turbina merge fara probleme la 0,9 bari ,presiune la care vreau sa ajung eu.
Dupa transplant si probe va comunic impresiile.
Scris: Vin 02-Iun-2006 15:28
de khan
check this
http://www.205gti.com/storyturboUK.htm, cred ca o sa te incurajeze
si cam asa arata robinetul de care ziceam
http://www.hallmanboostcontroller.com/
Scris: Vin 02-Iun-2006 17:31
de tgyby
se poate imbunatati puterea data de motor(performanta) prin montarea unei turbine pe un BX? dar prin montarea unui carburator peformant?
sper sa nu fiu off topic
Multumesc
Scris: Sâm 03-Iun-2006 14:15
de khan
nu e recomandat sa pui o turbina pe un motor care nu a fost prevazut in acest sens diferentele din interior sint mari. un carburator mai bun se poate monta, poate un stromberg, sau doua...