Pagina 1 din 2
Aditivi ulei
Scris: Sâm 10-Iun-2006 04:24
de paco
Am auzit ca exista un aditiv numit SLICK 50, pe baza de teflon, care ar face minuni.
Ce parere aveti de aditivi in general (Dura Lube, Metabond etc.) si de acest SLICK in special?
Scris: Sâm 10-Iun-2006 08:12
de nitro_od
SLICK 50 este un aditiv cu de punere de ceramica sau pe acolo!
este un aditiv de reconstructie si chiar isi face treaba f. bine
aditivii sunt de mai multe feluri:
de vascuozitate...marea majoritate a celor pe care ii bagi la un schimb de ulei si costa pana in 10RON
de fluidizare...care lucreaza cam in acelas fel
de reconstructie ....si se trateaza motorul nu uleiul(acesta fiind doar calea de aplicare), cu repetitie periodica dupa un numar destul de mare de km(50k-100k)...SLICK 50, DURA LUBE, XADO etc.
am vazut ce face SLICK 50 in motor si este remarcabil.
personal nu am folosit dar am reconditionat motor care a avut parte de tratament si am muncit de mi-a venit boala sa il curat de SLICK50 insa te asigur ca acesta este singurul inconvenient
depunerea este un fel de ceramica foarte dura care se pune peste tot unde exista frecare si tolerante prea mari, chiar si pe exteriorul pistonului preluindu-i jocul de uzura in cilindru.
cu alte cuvinte ...e candidatul nr.1 in opinia mea dar recunosc ca nu am testat si nici vazut rezultatele lui XADO care, teoretic, face cam aceeas treaba dar , zic ei, mult mai bine!
nu dispun de resurse financiare sa desfasor teste de laborator cu toti aditivii, desi mi-ar face placere!
dar SLICK 50 imi bag si eu.....

Scris: Sâm 10-Iun-2006 08:48
de paco
Si ce diferente ai sesizat dupa ce ai bagat SLICK 50?
Ca am auzit si opinii cum ca ar obtura filtrul de ulei si alte chestii, deci ar fi contraindicat...
Scris: Sâm 10-Iun-2006 08:50
de paco
A, deci n-ai folosit.
Cand ai zic imi bag, te-ai gandit la viitor.
Ok, are cineva experienta pe propriul motor cu asa ceva?
Scris: Lun 12-Iun-2006 11:06
de balanel
eu am folosit metabond, pe care ti-l recomand si tie.
s-a simtit din plin efectul, la motorul meu uzat. daca la vechiul bx puneai in motor inainte de vanzare, scapai de consumul de ulei.
Scris: Lun 12-Iun-2006 11:23
de paco
Pai daca l-am vandut...de ce sa mai pun?
Tu ce ai observat dupa ce ai pus metabond?
Scris: Lun 12-Iun-2006 11:46
de balanel
ziceam ca inainte de -l vinde. mai scoteai niste bani in plus.
eu am observat ca se incalzeste mai putin, trage mai bine, nu mai fumega, nu mai consuma ulei (0.5l/6000 km). de 2 ori s-a supraincalzit motorul, o data a fost stricat ventilatorul, a doua oara termostatul era blocat intr-o pozitie intermediara.
in ambele cazuri eram blocat in trafic si nu aveam cum sa trag pe dreapta. asa ca am mers cu becurile aprinse 10-15 minute. motorul nu a patit nimic.
ca sa-l cumperi, era cineva pe aici care vindea. si eu incerc acum sa dau de el, sa-mi pun la cutie.
Scris: Lun 12-Iun-2006 12:09
de paco
Nu scoteam nimic in plus de la cumparator, el nu mi-a reprosat defel consumul de ulei...Il interesa mai degraba aspectul masinii.
Din ce spui tu eu nu sunt convins de utilitatea Metabond-ului, poate n-ai detaliat cum trebuie, dar mi se par impresii cam subiective. Am avut si eu Metabond la un motor si n-am observat nimic minunat, a scazut consumul de ulei putin, dar, dupa ce l-am dat afara (cu uleiul vechi cu tot), a revenit la cum era inainte.
Scris: Lun 12-Iun-2006 14:45
de balanel
eu inca nu am schimbat uleiul.
inainte sa pun metabond, scotea la relanti fum de nu puteai sa stai langa masina ca te sufocai. cam ca acele camioane vechi. intraba-l pe ciocarlan, ca el mi-a reglat avansul pompei si a mai redus un pic din fum.
in rest, ce sa-ti zic, si zgomotul s-a redus simtitor, plus ca asta iarna a pornit la prima cheie, pe frigurile alea.
bineinteles ca toate sunt impresii subiective, ca nu m-am apucat sa masor nimic.
in alta ordine de idei, eu prefer un fabricant german pentru aditivul meu de motor decat unul american. in primul rand datorita faptului ca motoarele americane au cu totul alte specificatii decat cele europene(cilindree mare, turatie mica / cilindree mica, turatie mare).
Scris: Lun 12-Iun-2006 17:54
de cristian_v
paco scrie:A, deci n-ai folosit.
Cand ai zic imi bag, te-ai gandit la viitor.
Ok, are cineva experienta pe propriul motor cu asa ceva?
Am folosit eu, dar efecte foarte mari nu am vazut. Poate ceva mai putin zgomot si mai putine vibratii la regimuri joase.
Motorul are 220.000 km, 1.9 TD, nu consuma ulei, nici inainte si nici dupa tratamentul cu Slick
Nu am observat nici un fenomen de incalzire a motorului care sa indice filtru obturat, nici o chestie neplacuta.
Scris: Joi 15-Iun-2006 11:25
de naecostel
Salutari domnilor,metabondul asta pe unde se gaseste?de cumparat zic si eu!?!un pret ceva?,as pune si eu sa-i vad efectele asupra motorului!

Scris: Mar 20-Iun-2006 00:41
de nitro_od
@paco, despre slick50 ai auzit ca ar obtura filtrul sau aditivii in general?
am bagat slick50 de o saptamana (aprox.150km) si, sincer, singura modificare notabila este la portofel! mai subtirel cu 1mil !
inca il tin sub observatie (motorul nu portofelul) sa vaz ceva minunat !
inca din ziua in care l-am bagat, pe el, slick50-ul, am sesizat o usoara bataie de biela la acceleratie moderata spre mica in gol.
rapane putin ca si cum ar fi presiunea de ulei mai mica sau o uzura prematura de cuzinet de biela. daca apas pedala la fund sau in mers nu se aude nimik deosebit
ma cam sperie asta pentru ca am mai trecut prin experienta unui arbore distrus si am o biela usor beteaga
am cam inceput sa am insomnii si ma gandesc ca daca simtoma se agraveaza am sa dau baia jos iar
d-aia am intrebat de zvonul cu infundatul filtrului!
inca ceva....acum am in motor ulei Havoline 10w40.
sa fie oare prea subtirel pentru generatia mea de motor sau pentru caldura de afara? de aici sa fi aparut batalia aia mika?
altfel, am deja 2000km cu el si nu a papat ulei delok si nici fum nu da !
Scris: Mar 20-Iun-2006 06:46
de paco
Nu mai stiu exact unde am citit, cred ca pe un forum frantuzesc, am crezut ca "ei" sunt mai "destepti" decat noi, dar nu e deloc asa!
Era aceeasi dezlanare in opinii, de la laude la adresa aditivilor (inclusiv Slick50) pana la link-uri care aratau cum in America un fel de Protectie a Consumatorului ii amendase cu milioane de dolari pe producatorii de aditivi pt ca exagerau si induceau in eroare cumparatorii cu publicitatea agresiva> Opinia dominanta era totusi ca aditivii sunt cel mult inutili, daca nu chiar daunatori. Dominanta in sensul ca majoritatea celor ce scriau nu indrazneau sa foloseasca asa ceva si spuneau ca au sute de mii de km cu motoarele lor si acestea merg perfect - intrebarea era de ce sa riste sau sa dea niste bani in plus pe o minune...nedemosntrata. Plus ideea fireasca: oare producatorii de uleiuri sunt asa de prosti sa nu afle de acesti aditivi? Pai...BP (sau ELF sau alti giganti petrolieri) ar fi cumparat de mult toate microfirmele astea de aditivi, daca chiar ar fi fost ceva de capul (produsului) lor...
Cam astea erau opiniile. Eu, intre timp, m-am linistit. Nu mai bag nimic, am incercat candva Metabond si nu am fost incantat (vorba ta, decat la buzunar am simtit), asa ca...
Scris: Mar 20-Iun-2006 07:24
de paco
Acum imi dau seama ca nu ti-am raspuns la intrebare. Vezi ca si cristian_v pare-mi-se a folosit Slick50 si nu a observat nimic de genul obturarii. Unii ziceau ca aceste particule ceramice ar putea face asa ceva, dar cine mai stie? Parerea mea e ca nici nu trebuie sa crezi in minuni, dar nici sa te sperii inutil. S-ar putea ca problema de la motor sa fi aparut in mod independent si sa nu fie decat o coincindenta cu momentul introducerii aditivului.
Scris: Mar 20-Iun-2006 08:00
de jgr1001
In linkul de mai jos (articolul "Snake Oil") se explica foarte plauzibil de ce
NU sunt buni aditivii pt ulei
http://www.performancemotoroil.com/trut ... tives.htmlEste in engleza, mi-a luat vreo juma' de ora sa-l citesc, dar este foarte convingator. Faceti-va timp si cititi-l, explica clar ce fel de aditivi se gasesc pe piata, ce se pune in ei, etc. Se refera inclusiv la Slick 50