Pagina 1 din 1

Frane

Scris: Sâm 17-Iun-2006 19:36
de Catalin29
Ce modalitati de verificare sunt pt a vedea daca masina merge franata in afara de verificarea temperaturii rotilor? Pe sosea o scot din viteza si uneori parca imi reduce viteza cam repede; dar doar uneori. Se poate sa fie doar "uneori"? "pompele de frana"- distribuitoarele de frana sunt compatibile sau difera?

Scris: Sâm 17-Iun-2006 21:07
de cbx
scoasa din viteza si lasata sa mearga la vale,panta sa fie mica.A mea dimineata are toane , sta pe loc de zici are frana de mana trasa.

Scris: Sâm 17-Iun-2006 21:29
de nicum
Un test empiric: pe drum drept, cu masina stationind, dar motorul pornit, ar trebui sa o poti impinge fara probleme.

Scris: Dum 18-Iun-2006 10:35
de paco
Oo, la asta sunt specialist, ca doar ma avut 5 BX-uri!
Aveti grija la stopuri, unele sunt in locuri inclinate, da? Ei bine, uitati-va ce fac celelalte masini, dupa ce franeaza, majoritatea se mai misca, inainte sau inapoi, in functie de inclinarea drumului. BX-ul meu ramanea mereu teapan...Asa imi dadeam seama ca e infranat. Sau ma uitam ca ceilalti din trafic stateau cu piciorul pe frana (lampile spate aprinse), in timp ce la mine nu era nevoie, "lucra" dozatorul fara probleme.
La drum nu simteam infranarea (desi poate exista, dar f mica), dar la stopuri (adica dupa ce foloseam frana) era evidenta. Cam toate BX-urile fac asa, era opinia lui WLD. Numai cele cu dozatoare de frana noi nu fac, restul au acest obicei.
Apropos, cand am trecut la masina actuala, era sa-l lovesc pe unul din spatele meu la stop, ma "scurgeam" spre el, dar nu stiam, eram obisnuit ca masina nu se mai misca dupa ce franez...

Cred ca metoda cu verificarea incalzirii rotilor la drum nu e eficienta, sau mai bine zis rotile se incing daca infranarea este mare, ceea ce inseamna ca se simte clar din masina, in situatii ca cele pe care le-am descris. Nici treaba cu impinsul masinii nu mi se pare relevanta, pana la urma de unde stii care e inertia ei si cat trebuie sa impingi ca s-o invingi? Cel mai bine e sa le comparam cu celelalte masini (eventual intre ele, adica intre BX-uri).

Cauza, asa cum rezulta din ce am scris, este uzura doseurului de sub pedala de frana.