Pagina 1 din 1

Belea mare! Curea distributie rupta.

Scris: Lun 02-Aug-2004 09:25
de costeniuc
Salut.

Dupa cum va spuneam, am reusit sa rup cureaua de distributie.
Imi puteti spune cam pe unde pot gasi curea (si ce mai trebuie) si pe cineva priceput care sa o schimbe (la un pret mai de bun simt)?

Credeti ca, in afara de curea s-a mai putut strica ceva, avand in vedere ca motorul mergea?

Sorin

Scris: Lun 02-Aug-2004 11:02
de eugenro2001
Catalin (wld) stie ce curea NU trebuie sa cumperi, un mecanic stiu eu.
In ceea ce priveste motorul, cel mai rau poti avea supape indoite, piston spart, etc.
Daca esti din Bucuresti, da-mi un PM cand vrei sa te trimit la mecanic.

Scris: Lun 02-Aug-2004 11:21
de nicum
Eu vreau sa-mi schimb cureaua de distributie (planificat). Am cumparat o curea Dayco (aprox 550.000 lei) si o rola intinzatoare (1.900.000 lei). Nu pot sa-ti spun ca ce am cumparat eu e bun, dar cureaua e cu dublu dinte (asa mi-a recomadat Catalin (WLD) si rola e FAG (Germany). Marian mi-a recomandat Dayco (din spusele lui el nu a avut probleme cu acest fabricant). In cazul meu trebuie schimbata nu atit cureaua, cit rola care a devenit abraziva datorita depunerilor de mizerie. Aici se vede iar mentalitatea romaneasca, care din comoditate, lipsa de bani si nu in ultimul rind inconstienta, alege sa schimbe doar cureaua, nu si rola. Fata de cele spuse de Eugen nu prea am de adaugat nimic. Daca rola s-a rupt in mers, asteapta-te la ce e mai rau, daca s-a rupt la pornire, poate ai noroc si doar s-au indoit niste supape si atit. In orice caz, trebuie desfacut motorul si vazut exact ce si cum. Daca e vorba de acelasi tip pe care mi l-a recomandat si mie Eugen, atunci pot sa ti-l recomand si eu, mie mi-a facut treaba buna (pe parte electrica). Cureaua pe care a cumparat-o Catalin si care s-a intins dupa 1000 de km este fabricata de Gates.

Re: Belea mare! Curea distributie rupta.

Scris: Lun 02-Aug-2004 20:14
de MARIAN
costeniuc scrie:Salut.
Credeti ca, in afara de curea s-a mai putut strica ceva, avand in vedere ca motorul mergea?
Sorin

De cele mai multe ori se indoaie supapele,se curbeaza chiulasa sau se sparg pistoane.
Oricum asezi matorul la punct normal, pui cureaua cea noua invirti cu mana motorul sa vezi daca nu cumva il tine ceva;dac merge usor il pornesti si atunci o sa sesizezi daca ai ceva defect... :( sper sa nu.
Bafta.

Scris: Lun 02-Aug-2004 22:44
de WLD
eugenro2001 scrie:Catalin (wld) stie ce curea NU trebuie sa cumperi, un mecanic stiu eu.
In ceea ce priveste motorul, cel mai rau poti avea supape indoite, piston spart, etc.
Daca esti din Bucuresti, da-mi un PM cand vrei sa te trimit la mecanic.


Intr-adevar am aflat pe pielea mea ce curea NU trebuie cumparata. In cazul meu slabiciunile pieselor se manifesta mai repede pentru ca merg mai violent.
Povestea e cam asa:
Dupa ~80000km cu o curea Pirelli adusa din vest m-am decis sa o inlocuiesc si am cumparat Contitech. Dupa ~ 10000km nu am mai putut porni motorul. Motivul? Cureaua s-a slabit si a sarit de la punct. Cand am demontat-o arata ca un elastic mai mare :(
Dupa aceea am cumparat Gates . Pentru ca patitul sufla si in iaurt, dupa 1000km am verificat cat de intinsa e si stupoare: s-a slabit si asta. Am retensionat-o si am mai mers ~ 1000km de atunci. Pana acum totul e OK

Marian recomanda Dayco pe care o foloseste de ceva vreme fara probleme. Am studiat si eu o astfel de curea si pare mult mai bine lucrata.

Vestea proasta e ca datorita caracteristicilor constructive, la motorul de 1600 de pe BX, ruperea curelei duce automat la deformarea supapelor.
Daca turatia la care s-a rupt a fost mai mare, s-ar putea sparge si un piston. :)

Scris: Mie 04-Aug-2004 09:19
de costeniuc
salut din nou.

Ma poate cineva ajuta cu adresa unui magazin de piese de schimb Citroen (din experienta voastra), si eventual, daca stiti, un pret approximativ la supape pt BX 16TRS?

Va multumesc

Sorin

Scris: Mie 04-Aug-2004 09:41
de adytzu
Te-ai uitat pe topicul Linkuri/Adrese utile? Nu ai gasit nimic pe acolo?

Scris: Mie 04-Aug-2004 09:46
de costeniuc
Sorry, m-am grabit cu scrisul si am uitat de acel topic.

Scris: Mie 04-Aug-2004 09:56
de nicum
Vezi ca e un topic legat de preturi placute frina fata BX. Uita-te acolo si vezi detaliile de contact. Dar mai intii eu zic ca trebuie desfacuta masina si vazut exact ce s-a stricat si eventual sa ne spui si noua.

Scris: Lun 09-Aug-2004 10:34
de costeniuc
Dragi forumisti,

Am luat cureaua (Dayco), am inlocuit-o, am invartit motorul cu mana (asa cum a recomandat Marian) si se parea ca totul este OK.

Cu emotiile de rigoare, am pornit motorul. A pornit "la sfert", insa se pare ca la cilindrul 3 exista un mic zgomot si se manifesta ca si cum nu ar functiona.
Am inlocuit bujia, insa fara nici un rezultat.
Eu cam banuiesc despre ce este vorba (probabil o supapa care nu se mai aseaza corect pe scaun), dar astept si ideile voastre.

Sorin

Scris: Lun 09-Aug-2004 12:20
de nicum
Sa intelegem ca nu ai desfacut motorul?...
Avind in vedere ca inainte de ruperea curelei motorul mergea ok si dupa se aude un mic zgomot, foarte probabil o supapa de la cilindrul respectiv nu se mai aseaza bine. Se pare ca trebuie desfacut motorul. Oricum ai scapat super ieftin.

Scris: Lun 09-Aug-2004 14:53
de WLD
costeniuc scrie:Cu emotiile de rigoare, am pornit motorul. A pornit "la sfert", insa se pare ca la cilindrul 3 exista un mic zgomot si se manifesta ca si cum nu ar functiona.
Am inlocuit bujia, insa fara nici un rezultat.
Eu cam banuiesc despre ce este vorba (probabil o supapa care nu se mai aseaza corect pe scaun), dar astept si ideile voastre.


Cel mai concludent ar fi un test de compresie. Daca nu ai de unde face rost de un compresiometru, aduci pistonul respectiv la punctul mort superior (astefel incat ambele supape sa fie inchise) si bagi aer comprimat. In functie de locul pe unde iese areul (carburator sau evacuare) iti dai seama de supapa care nu mai inchide.
La motorul de 1600 chiulasa se poate scoate si fara demontarea motorului de pe masina. O duci la un atelier de rectificat si baietii de acolo iti vor spune exact ce trebuie schimbat.
Supape se gasesc la dezmembrari - motorul asta a fost montat si pe Peugeot 309 si 405.