Pagina 1 din 1

Racirea uleiului

Scris: Lun 03-Iul-2006 14:02
de florin_budea
Racirea uleiului are efecte benefice asupra motorului.Ce fel de avantaje sau dezavantaje fata de cele care nu au racire si pe ulei?

Scris: Lun 03-Iul-2006 15:19
de nicum
Racirea uleiului se practica la masinile sport si cele racite cu aer. Un motor de strada, racit cu apa nu are nevoie de racire a uleiului. Dezavantajul, in cazul in care reusesti sa montezi asa ceva (radiatorul e asemanator unui intercooler), e ca ai putea risca sa racesti prea mult uleiul si motorul sa mearga la o temperatura sub cea optima.
Oricum si BX-ul si Xantia au o baie de ulei de capacitate mare, spre exemplu, la mine inghite 5l la un motor de 1.6

Scris: Lun 03-Iul-2006 15:25
de MARIAN
Si cele de strada au racitoare de ulei(inclusiv unele bx-uri,cx etc.)

Scris: Lun 03-Iul-2006 15:50
de WLD
Racirea uleiului se poate face cu un schimbator de caldura ulei/aer (GSA, Oltcit, Peugeot 205Gti) sau cu unul ulei/apa (Bx diesel, 16v)
Cel ulei/aer este folositor in situatia unor motoare foarte fortate si nu prea are utilitate in cazul masinilor de strada.
Cel ulei/apa este util pentru ca mentine temeperatura uleiului cat mai aproape de cea a apei, indiferent de conditii, ajutand si la incalzirea acestuia intr-un timp mai scurt de la pornire. In plus, este si foarte simplu de procurat si montat.

Scris: Lun 03-Iul-2006 15:52
de nicum
Ceva exemple?...
Later edit: intre timp Catalin a dat un raspuns.

Scris: Lun 03-Iul-2006 17:42
de sorin.
Si cx-ul 25gti are (este in suportul filtrului de ulei)

Scris: Lun 03-Iul-2006 18:55
de florin_budea
Uleiul din motor ce temperaturi atinge?.Care ar fi temperatura optima a uleiului sa realizeze o ungere cat mai buna?,ma refer la uleiurile 15-10

Scris: Lun 03-Iul-2006 18:58
de alexd
iti pot spune ca la al meu GTi, care are sonda de temperatura ulei cat si ceas, acul sta intre 90 si 100 de grade. Doar daca trag tare de ea ajunge la 100, poate f. putin peste, dar revine. Interesant este ca trebuie un drum de 5 km sa ajunga la 80 :D . Asta nu stiam pana acum. O fi acul...o fi adevarul...

Scris: Lun 03-Iul-2006 19:56
de WLD
80-100C si la 16valve. Ajunge destul de greu la 80, cam dupa ce a ajuns apa la 90 si au pornit ventilatoarele a 2-a oara.

Scris: Lun 03-Iul-2006 19:56
de WLD
sorin. scrie:Si cx-ul 25gti are (este in suportul filtrului de ulei)

La fel si la Bx.

Scris: Lun 03-Iul-2006 22:39
de khan
la mine am vazut temperatura la ulei si la 130 dupa forja sustinuta in oras sau mers constant tare pe sosea. cred ca din cauza turbinei care e unsa cu uleiul din motor. nu cred ca exista un standard general, dar ideea e ca (,) cu cit merge mai cald un ulei cu atit se uzeaza mai repede, practic trebuie schimbat mai devreme decit kilometrajul recomandat

Scris: Mar 04-Iul-2006 14:30
de florin_budea
In cocluzie daca reusesti sa mentii uleiul mai rece prelungesti viata motorului, dar temperatura apei sa fie optima, daca ai putea mentine cam pe la 50-60 grade uleiul.Uleiul pe cum se incalzeste se lichefiaza din ce in ce mai mult, in concluzie o ungere mai greoaie, al doilea avantaj ar fi la motoarele mai uzate, ar reduce din pierderile de ulei.Eu zic ca este chiar indicat la masinile care circula foarte mult la oras, mai ales cand afara sunt peste 30 de grade.Deci daca ai putea racii uleiul controlat ar fi ideal.Teoria ar fi buna?

Scris: Mie 05-Iul-2006 21:43
de khan
e neaparat sa racesti uleiul in regim de turatii mari si de fortare a motorului. mersul bara la bara de ex sau mersul normal in oras nu creste exagerat temperatura uleiului ci mai degraba a apei. uleiul se incinge cind motorul merge f turat si nu mai are timp sa zaboveasca in baie ca sa piarda din temperatura. pe de alta parte, nici prea rece nu e bine sa fie, nici apa nici uleiul, asta duce la o functionare mai proasta a motorului (arderi incomplete) si un consum mai mare