Mesajde paco » Mar 04-Iul-2006 17:41
Esti sigur ca ventilatoarele merg normal?
Eu am patit urmatoarea faza (cumva asemanatoare).
In vara lui 2003 mi s-a aprins becul de la apa, scurt. Am tras pe dreapta, am asteptat (era f cald, trafic infernal, bara la bara). N-am dat atentie, cumparasem masina de putin timp si NU CREDEAM ca are probleme, am banuit tot asa, un fir prea harnic, ceva contacte buclucase.
N-am mai avut probleme pana in primavara urmatoare, cand, tot intr-o zi calduroasa (dar nu torida, ca era primavara), tot in trafic chinuit, mi s-a mai aprins odata. Iar nu i-am dat atentie (ca doar nu era vara!), am mers mai departe...
La Pasti, acelasi an, am mers la Sinaia si de acolo la cabana de la Poiana Stanii. Drumul e destul de anevoios, serpentine, panta grea etc. Acolo, iar becul aprins. Si nu o data! De mai multe ori!
Opream, se racea motorul, porneam, iar se aprindea becul, iar opream pt racire, de vreo 4-5 ori.
Abia atunci am catadicsit sa merg la mecanic. Ce am constatat? Eu auzeam ventilatorul mergand la caldura mare si credeam ca e OK. Dar...el mergea numai pe viteza a II-a. Pornea adica in ultimul moment, cand motorul era f cald. Normal, daca regimul era dificil, nu mai apuca sa intre electroventilatorul si se aprindea becul, deoarece motorul se supraincalzea. Practic, din cele doua viteze ale elicei (viteza I e de preintampinare), nu mergea decat a doua.
Am inversat smecheria astfel incat sa porneasca direct pe treapta a II-a (cea puternica), dar era cumva cam tarziu, de atunci masina a inceput sa manace ulei dublu fata de cat manca inainte (sau asa cred, ca de atunci i s-a tras).
Atentie cu acest bec, nu e de gluma. Un diesel incins de cateva ori nu mai e in firea lui...
Sper ca la tine sa nu fie cum a fost la mine, dar verifica, sa te asiguri ca n-ai probleme.