din seria probleme racire motor

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
VoidMain
simpatizant
Mesaje: 81
Membru din: Mar 18-Apr-2006 15:52
Localitate: Luxembourg

din seria probleme racire motor

Mesajde VoidMain » Lun 03-Iul-2006 19:52

Dupa cum va povesteam mai demult, am avut niste probleme cu racirea motorului pe care le-am rezolvat... Sau asa credeam... Pana azi... :shock:
Venind la servici (cam 25 km prin Bucuresti) pe la ora 15, mi-a clipit de vreo 4-5 ori indicatorul de temperatura si martorul stop... Problema mea e ca ventilatoarele merg normal si nivelul apei e ok...
Help! De la ce ar putea sa fie?
Vreau sa specific ca am circulat cu ea si cand erau 40 grd C afara si atunci nu am avut probleme...
Citroen Xsara II 2.0 HDi (1997cc) 90cp 2004 - AU 6787

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Lun 03-Iul-2006 21:42

Daca este asa cum spui tu, parerea mea este ca trebuie sa o mai tii sub observatie, posibil sa fi fost un episod izolat, sa fi avut o problema de contact la sonda sau ceva asemanator. In general incalzirea peste masura a motorului este "anuntata" si de lipsa de putere, zgomote anormale ale subansamblelor motorului, miros de incins. Daca ai fosit aerul conditionat, este normal sa se incinga mai tare, principiul de functionare al oricarui aparat de aer conditionat se bazeaza pe schimbul de energie tradus in rece pe de-o parte si proportioal caldura pe de alta. Deaceea la masinile cu a/c, ventilatoarele au mai multe viteze, iar in momentul angajarii compresorului, ventilatoarele pleaca in permanenta pe viteza mica.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 03-Iul-2006 22:35

daca zilele trecute cind a fost mai cald nu s-a incins, dar acum a facut-o, e posibil sa se fi intimplat ceva intre timp, cum ar fi blocarea termostatului sau decalibrarea contactelor de la termocontactul care porneste ventilatoarele in fct de temperatura apei. poti sa verifici termostatul dimineata, cind o pornesti. daca se va incalzi treptat furtunul care iese din motor pe sus si merge la radiator, e posibil sa fie blocat termostatul pe semideschis. comportamentul normal ar fi sa ramina rece o vreme si apoi sa se incalzeasca f tare brusc cind deschide termostatul. termocontactul e mai greu de verificat, poate ar trebui sa incerci cu unul nou dupa ce te convingi ca nu e termostatul. ar mai fi de verificat si cit de curat e radiatorul, daca e cald pe portiuni numai in timp ce merg ventilatoarele, poate fi vorba si de asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 04-Iul-2006 09:17

Daca au clipit martorii s-ar putea sa fie o problema electrica. Mie mi s-a intimplat sa mi se rupa firele de la sonde si sa ia masa de pe motor si sa clipeasca cum ai spus. Verifica si asta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 04-Iul-2006 09:43

Nu am Bx dar am avut o problema asemanatoare
La fel, mi sa aprins becul de temperatura apa impreuna cu cel stop desi masina functiona absolut normal. Am verificat empiric nivelul si temperatura in vasul de expansiune si lichidul abia de era "caldut", nivelul fiind normal
Sa dovedit a fi sonda defecta. Am rezolvat prin decuplarea ei. Cx-ul meu mai are o sonda de temperatura, care merge la ceasul indicator
Nu stiu daca Bx-ul are tot doua sonde, dar dupa cum ai descris tu problema, ori este ceva electric (vreun scurtcircuit), ori sonda este defecta

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 04-Iul-2006 09:48

BX-ul de obicei are 2 sonde ambele pentru becuri, cred ca despre cazul asta vorbim aici, prima se aprinde la o temperatura mai mica, nepericuloasa inca, a doua cind e deja prea tirziu 8) . am uitat sa intreb care s-a aprins din ele si sa il sfatuiesc sa le verifice separat sa vada si daca ambele becuri merg, ca sa fie eliminata orice suspiciune
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 04-Iul-2006 11:01

La mine sint 2 sonde separate. Una de preavertizare si alta de avertizare care se aprinde impreuna cu supra-martorul STOP. Temperaturile sint 105, respectiv 112 grade parca. In orice caz temperaturile ar trebui sa fie stantate pe sonde.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
VoidMain
simpatizant
Mesaje: 81
Membru din: Mar 18-Apr-2006 15:52
Localitate: Luxembourg

Mesajde VoidMain » Mar 04-Iul-2006 15:06

Mersi mult pentru raspunsuri... :)

Eu sper sa fi fost doar un episod izolat, un fir care a facut masa aiurea sau ceva in genul asta... Aseara n-am mai avut probleme dar nu cred ca e concludent pentru ca era destul de racoare cand am plecat de la munca si nu mai era aglomerat deloc... :?
Oricum, o sa le iau toate pe rand si o sa le verific sa ma asigur daca e sau nu ceva nasol... Nu vreau sa risc, mai ales fiind vorba de ceva ce poate cauza probleme mari
Citroen Xsara II 2.0 HDi (1997cc) 90cp 2004 - AU 6787

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 04-Iul-2006 17:41

Esti sigur ca ventilatoarele merg normal?
Eu am patit urmatoarea faza (cumva asemanatoare).
In vara lui 2003 mi s-a aprins becul de la apa, scurt. Am tras pe dreapta, am asteptat (era f cald, trafic infernal, bara la bara). N-am dat atentie, cumparasem masina de putin timp si NU CREDEAM ca are probleme, am banuit tot asa, un fir prea harnic, ceva contacte buclucase.
N-am mai avut probleme pana in primavara urmatoare, cand, tot intr-o zi calduroasa (dar nu torida, ca era primavara), tot in trafic chinuit, mi s-a mai aprins odata. Iar nu i-am dat atentie (ca doar nu era vara!), am mers mai departe...
La Pasti, acelasi an, am mers la Sinaia si de acolo la cabana de la Poiana Stanii. Drumul e destul de anevoios, serpentine, panta grea etc. Acolo, iar becul aprins. Si nu o data! De mai multe ori!
Opream, se racea motorul, porneam, iar se aprindea becul, iar opream pt racire, de vreo 4-5 ori.
Abia atunci am catadicsit sa merg la mecanic. Ce am constatat? Eu auzeam ventilatorul mergand la caldura mare si credeam ca e OK. Dar...el mergea numai pe viteza a II-a. Pornea adica in ultimul moment, cand motorul era f cald. Normal, daca regimul era dificil, nu mai apuca sa intre electroventilatorul si se aprindea becul, deoarece motorul se supraincalzea. Practic, din cele doua viteze ale elicei (viteza I e de preintampinare), nu mergea decat a doua.
Am inversat smecheria astfel incat sa porneasca direct pe treapta a II-a (cea puternica), dar era cumva cam tarziu, de atunci masina a inceput sa manace ulei dublu fata de cat manca inainte (sau asa cred, ca de atunci i s-a tras).
Atentie cu acest bec, nu e de gluma. Un diesel incins de cateva ori nu mai e in firea lui...
Sper ca la tine sa nu fie cum a fost la mine, dar verifica, sa te asiguri ca n-ai probleme.

Avatar utilizator
VoidMain
simpatizant
Mesaje: 81
Membru din: Mar 18-Apr-2006 15:52
Localitate: Luxembourg

Mesajde VoidMain » Joi 06-Iul-2006 16:17

Nu stiu daca merg normal... E posibil sa porneasca doar viteza a doua dar nu pot sa-mi dau seama... :?
De exemplu, ieri seara am mers cu ea si iar a facut figuri... Statusem un timp pe loc cu motorul pornit (vreo 20 min), si la vreo 2 minute dupa ce am plecat au clipit iar indicatoarele de 2 sau 3 ori, la fel cand am plecat de la un semafor... Era pe la miezul noptii asa ca nu era nici aglomerat, nici cald. Si nici nu se simteau simptomele unui motor incins, puterea motorului mi se parea normala si nu facea mai mult zgomot decat de obicei...
Cand am ajuns acasa si am desfacut vasul de expansiune ptr. lichid de racire a fasait putin dar capacul nu era fierbinte si nici nu a iesit destul abur cat sa-l simt pe mana...
Ce mai e ciudat... Am observat ca indicatoarele alea mi se aprind de obicei in cate-o curba sau cand mai iau vreo groapa :shock: Oare e posibil sa am alta problema si sa se aprinda indicatorul gresit :?:
Citroen Xsara II 2.0 HDi (1997cc) 90cp 2004 - AU 6787

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 06-Iul-2006 17:07

VoidMain scrie:Ce mai e ciudat... Am observat ca indicatoarele alea mi se aprind de obicei in cate-o curba sau cand mai iau vreo groapa :shock: Oare e posibil sa am alta problema si sa se aprinda indicatorul gresit :?:


E posibil ca asta sa fie o problema electrica. urmareste firele de la sonde.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 06-Iul-2006 17:24

Da nivelul lichidului de racire l-ai verificat?

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Dum 16-Iul-2006 11:37

foarte importanta este aerisirea
daca ai trecut printr-o aprindere de bec sigur e prost aerisita chiulasa!
desfa surubul de cupru de pe suportul termostatului si aerisitorul fluture de pe radiator , coltul stg (masinii) sus si toarna lichid in radiator pana da afara pe aerisitoare ! altfel, se va incinge perpetuu pana la arderea garniturii de qlasa !
mai ales nu completa cu lichid rece peste motorul incins, poate fisura motorul(mai greu) si deformeaza chiulasa( cu siguranta).
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
VoidMain
simpatizant
Mesaje: 81
Membru din: Mar 18-Apr-2006 15:52
Localitate: Luxembourg

Mesajde VoidMain » Lun 07-Aug-2006 16:36

Salut,

Am fost cu masina la service si s-ar zice ca am rezolvat problema cu martorii. Cica era un papuc de la senzor care facea masa aiurea. Acum nu s-a mai aprins nimic iar motorul trage ok si nu face mai mult zgomot decat de obicei...
Si totusi o chestie imi sta pe creier, si anume: am mers cu masina pe caldura (cam 30-32 grade) vreo 5 km, fara sa o turez peste 1800 -2000rpm; chiar dupa ce am oprit ventilatoarele nu erau pornite... E posibil sa se fi oprit atat de repede? Sau e totusi ceva in neregula?
Please help, ca deja ma scoate din minti :evil:
Citroen Xsara II 2.0 HDi (1997cc) 90cp 2004 - AU 6787

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 07-Aug-2006 16:55

Daca ai mers la drum lung, nu e nevoie de ventilatoare.
Cel mai bine e sa faci proba pe loc, turezi motorul (nu excesiv, dar brabesti nitel incalzirea) pana pornesc ventilatoarele si vezi ce se intampla, stai cu ochiul pe bec, sa nu se mai aprinda. Dar iti trebuie rabdare, diesel-ul se incinge greu daca nu e in sarcina.
Nu intra in panica...
Daca pornesc ventilatoarele inainte sa se aprinda becul (doamne fereste sa se aprinda!) e totul in regula, mergi linistit.


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst