Pagina 1 din 2

filtru ulei

Scris: Dum 23-Iul-2006 02:49
de Stefan_M
E recomandat sa scimbi filtrul la fiecare schimb de ulei ?

Folosesc ulei 5w40 pe care il schimb la aprox 15.000 in conditiile in care recomandarea producatorului, pt.acest tip de ulei e de 25.000 Km.

Este evident ca rau nui- poate face, dar imi pun 2 intrebari:
1. N-ar fi oarecum o exagerare sa schimbi si filtrul, din moment ce masina merge bine
2. Avantajele pe care le ofera scimbul filtrului in aceeasi timp cu uleiul, compenseaza (pe termen lung) financiar acest schimb.

Voi ce parere aveti ?

Scris: Dum 23-Iul-2006 10:48
de tartorul
Filtrul de ulei se schimba o data cu ulei pt ca in el se aduna diverse impuritati. Avand in vedere ca un filtru costa 20-30 RON chiar nu se merita sa mergi cu filtrul vechi si sa risti sa il imbacsesti.

Scris: Dum 23-Iul-2006 10:52
de nicum
E OBLIGATORIU sa schimbi filtrul la fiecare schimb de ulei. Nu stiu cit e la tine, dar e posibil sa avem acelasi filtru. Si costa 20-25 RON pe Eminescu. In timp filtrul de ulei se imbicseste cu diverse impuritati si reduce presiunea la ulei. Daca esti curios, desfa filtrul de ulei pe care il schimbi.
Povestile cu schimbul uleiului la 25.000 de km sint valabile in alte tari nu aici. Pe plaiurile mioritice conditiile sint mult mai vitrege. Eu schimb filtrul de aer la aprox 5.000km.
Pe scurt: nu se merita economia de 25 de RON. Un filtru e muuuult mai ieftin decit un motor facut din cauza de lipsa de presiune ulei.

Scris: Dum 23-Iul-2006 11:22
de paco
Filtrul de ulei se schimba MUSAI la schimbul de ulei.
Nicum, ai scris ca schimbi filtrul de AER la 5000 km. Ai vrut sa spui ulei, cred. Aerul se schimba mai rar, din cate stiu eu.

Scris: Dum 23-Iul-2006 16:26
de nicum
@paco: nu e nici o greseala. E vorba de filtru de aer. Traim intr-o tara "prafuita" si drept urmare filtrul de aer se imbicseste repede. Precizare: filtrul ala inainte de a fi schimbat, il mai suflam din cind in cind cu aer comprimat.
Cum nici un filtru de aer nu e perfect, mai scapa in motor particule de praf, care apoi ajung in ulei si sint retinute de filtrul de ulei apoi.

Scris: Dum 23-Iul-2006 16:44
de paco
Inseamna ca tu schimbi doua filtre de aer la un schimb de ulei (10.000, teoretic). Eu auzisem ca e suficient un f aer la doua schimburi de ulei (15-20.000).
La BX f aer e din buret, se mai spala, se mai reconditioneaza, cred.

Scris: Dum 23-Iul-2006 19:27
de nicum
Acum am cu burete si ulei, dar am avut 2 filtre de hirtie. Primul dupa 3000 dekm era imbicsit rau si l-am aruncat direct.

filtru

Scris: Lun 24-Iul-2006 01:06
de Stefan_M
Multumesc pt.raspunsuri. Si eu ma gandeam ca pe undeva e logic sa schimbi filtrul odata cu uleiul dar nu eram sigur (parintii nu schimbau mereu filtrul la shimbul de ulei; e adevarat ca masina era Dacia 1310 '84). Oricum, de cand am Citroenul am schimbat o data uleiul (acum ma pregatesc sa fac al doilea schimb), si atunci cu tot cu filtru.
@Nicum: Auzisem ceva de filtrele de aer cu burete si ulei. Sunt semnificativ mai bune ca cele de hartie? Ca si pret, merita diferenta? Presupun ca sunt pe tipuri ca si celelalte si pot fi comandate pt. orice tip de masina...

Scris: Lun 24-Iul-2006 07:42
de cbx
@MARMELIUC STEFAN -filtrul de burete consta intr-o bucata de burete care a fost inbibata cu ulei si uscata in prealabil (varianta economica).Filtrul de hartie este net superior .

Scris: Lun 24-Iul-2006 08:45
de Adrian Musat
Si eu am tot din burete. Oare cel din hartie e mai bun? Cat costa unul?

Scris: Lun 24-Iul-2006 09:15
de nicum
@cbx: filtrul cu ulei este net superior pentru ca retine foarte multe impuritati, chiar si atunci cind e imbicsit. Mai are avantajul ca se poate refolosi, adica se spala cu mortina, se stoarce bine si se imbiba din nou cu ulei.
Ce avantaje are filtrul cu hirtie? Poate fi suflat cu aer comprimat, dar in structura lui tot imbicsit ramine.

Scris: Lun 24-Iul-2006 10:56
de cbx
Avand in vedere partea financiara (cost intretinere) e foarte bun cel de burete,de burete am si eu pe diesel;dar referitor la filtrul opinia mea este ca cel de hartie este mult mai bun la retinerea particolelor de praf.Daca vrei facem un test cu aspiratorul si vedem pe filtrul 2 ce ramane in ambele cazuri.
Nicu daca vrei mai dezbatem problema pe 6 august . :D

Scris: Lun 24-Iul-2006 14:00
de nicum
Pentru ca m-a intrebat cineva pe privat cite picaturi de ulei am eu in filtru de aer, raspund aici. Sper ca nu e nici o problema. Filtrul meu de aer e imbibat bine in ulei si din cind in cind il mai intorc si invers. Asadar e vorba de muuuuulte picaturi de ulei.

Scris: Mar 25-Iul-2006 08:27
de Adrian Musat
Multam de rapuns Nicu. Chiar ieri vorbeam cu Cristi Stan de chestia asta si spunea de unul care a pus ulei din abundenta in burete de nu mai tragea pic de aer prin el. Fostul proprietar al masinii mele mi-a spus sa-l spal in apa cu dero, sa-l las la uscat si apoi sa-i pun 4 picaturi de ulei. E o tema de discutie, cred eu, si cred ca poti deschide un topic separat.

Scris: Mar 25-Iul-2006 08:30
de Adrian Musat
Legat de filtrul de ulei si eu am aceeasi parere: schimbat filtrul la fiecare schimb de ulei. Tocmai am facut schimbul de ulei si de filtru. Pretul filtrului e cam 25% din pretul uleiului, deci eu zic ca merita.