Pagina 1 din 1

consum mare

Scris: Vin 06-Aug-2004 09:24
de catalin78
am un bx 19 gti pe benzina si mi-a consumat 18 la suta in oras , are injectie le3 jetronic , motorul nu consuma ulei ... ce poate sa aiba ?
conductele de alimentare nu au fisuri.

Scris: Vin 06-Aug-2004 09:39
de nicum
Poate pierde pe la retur, s-au mai vazut cazuri. Masina ta ar trebui sa ia in oras in jur de 14l, dar depinde si de stilul de condus...

Scris: Vin 06-Aug-2004 09:44
de WLD
Esti cam zgarcit la detalii :(

Ce inseamna in oras? Bucuresti? Daca ai piciorul exagerat de greu si schimbi vitezele la 5000rpm iti poate lua si mai mult :(
Afara cat consuma? Ai schimbat filtrele de benzina si aer? Bujiile? Ce culoare are fumul evacuat cand accelerezi?

Injectia Jetronic este foarte simplu de diagnosticat daca cel care face asta are ceva cunostiinte.
De obicei, principalul vinovat pentru consum este debitmetrul. Este modelul cu trapa si potentiometru, prima metoda de masurare a aerului admis. Daca vre-un "mecanic" l-a desigilat si l-a "reglat" dupa ureche, numai o minune mai poate remedia situatia.
Al 2-lea vinovat ar putea fi asa zisul "soc" adica dispozitivul de aer suplimentar. Daca ramane deschis e ca si cum ai merge in permanenta cu socul tras.
Ar mai fi de verificat presiunea in rampa de injectie.
Nu in ultimul rand, daca injectoarele s-au decalibrat sau murdarit iar iti creste consumul

Asteptam detalii

Scris: Lun 09-Ian-2006 17:17
de awar
cum se face testul? in primul rand n-am gasit mufa :oops:
am schimbat injectia monotronic cu jetronic le3-jet,dar pe asta nu reusesc
sa fac testul si ceva nu e in regula...
10nx

Scris: Lun 09-Ian-2006 17:26
de WLD
Salut Awar! Mai traiesti ? :lol:
Din cate stiu eu, Jetronicul nu are mufa de diagnostic. La ce masina ne referim? Bx?
Vezi procedura de diagnoza pentru Bx la http://www.tramontana.co.hu/citroen/fuel/injectio.html

Scris: Lun 09-Ian-2006 17:30
de awar
dap,mai traiesc...
e bx,1,6,deci daca n-ara mufa,nu pot sa-i fac test :(

Scris: Lun 09-Ian-2006 17:33
de WLD
Poti numai pe componente. Cu un multimetru. Vezi link-ul de mai sus.

Scris: Lun 09-Ian-2006 17:40
de awar
o sa punem inapoi pe monopunct,ca are testul,am si facut... numai ca iesea vreo 4 componente.

off: am facut pe a mea:am schimbat bujiile :shock: .nu mai simte frigul.cu compresia 21-24

Scris: Lun 09-Ian-2006 17:46
de WLD
Piesele de motronic sunt ceva mai scumpe...dar daca o pui la punc merge mai bine si consuma mai putin.
Doar de la bujii era? :?

Scris: Lun 09-Ian-2006 17:58
de awar
doar... sub -15 porneste la a doua cheie,dar cred,ca asta e normal si nici nu ma deranjeaza.inainte imi trebuiea o baterie fiecare dimineata :lol:

Scris: Joi 23-Feb-2006 21:09
de rufusgti
O alta componenta foarte importanta este sonda de temperatura a carei valoare in ohmi variaza functie de temperatura . Daca sonda este defecta masina merge in regim de motor rece iar consumul creste cu aprox 50%.
Sonda se poate masura. Nu mai stiu exact valorile dar la 20 grade valoarea este mult mai mare ca la 80.
Un alt simptom care apare de la acest defect este turatia de relanti ,care este mai mare ,in jur de 1200.