Pagina 1 din 1

cilindru

Scris: Vin 06-Aug-2004 09:34
de catalin78
cum verific un amortizor la bx? masina sta aplecata spre dreapta si banuiesc ceva la telescop ... cum fac diagnosticul?

Scris: Vin 06-Aug-2004 09:48
de nicum
Mai intii: BX-ul si toate celelalte masini hidraulice nu au amortizoare (si nici arcuri). Cred ca vorbesti despre pistonul hidraulic. Amortizorul este reprezentat de sfera (cite una pe fiecare roata).
S-ar putea sa fie uzat excesiv cilindrul (pistonul) de pe partea dreapta probabil. Atunci cind masina se ridica si coboara, se aud zgomote la puntea fata? Pe partea in care e inclinata masina (dreapta) ai suspensie (te lasi cu miinile/corpul pe caroserie? Daca nu (masina e lemn), membrana sferei din partea respectiva e sparta si trebuie inlocuita, n-ai alta varianta.
Uita-te in sectiunea de diagnistic a suspensiei hidraulice. E un tabel acolo cu teste pe care ar trebui sa le faci.

Scris: Vin 06-Aug-2004 09:59
de WLD
La o masina "normala" diferentele de inaltime apar din cauza arcurilor obosite sau rupte.
La Bx nu e cazul :) si de obicei diferentele vizibile de inaltime sunt datorate unor defecte mai grave. Deteriorarea cilindrului/pistonului hidraulic nu duce la modificarea inaltimii decat in cazuri extreme. Daca se sparge o sfera, inaltimea se pastreaza constanta, doar suspensia se intareste.

In primul rand verifica sferele - trebuie sa aiba aceeasi capacitate, apoi tot ce inseamna tampon de cauciuc. Un alt defect posibil ar fi deformarea cadrului motorului in urma unui accident sau indoirea barei antirului.

Asa e

Scris: Vin 06-Aug-2004 15:15
de lali
Sunt de acord cu catalin
Diferente apar cand ai presiuni diferite in sfera sau in cazuri mai grave (telescop blocat ,bara stabilizatoare )
Desi parca la presiuni diferite oricum mai compenseaza bara stabilizatoare asa ca sa nu ai belele mai mari
Bafta
Laurentiu