Tocmai mi-am luat un Citroen bx din 85. Cand am ajuns cu el acasa, am observat ca aveam un furtun spart din care curgea un lichid, ulei cred. Am trecut la schimbarea furtunului, bine nu eu, ci sotul meu. Eu am facut putin curat, stergand bordul. Dupa ce furtunul a fost bine montat, am incercat sa il pornim. Dar supriza! Motorul pornea, dar nu ramanea pornit daca nu mai apasai pedala.
E posibil sa fi apasat eu pe ceva cand facem curat la bord?
Sau scurgerea lichidului respectiv a afectat ceva pe la motor.
Va rog ajutati-ma, ca eu ma prea pricep, iar sotul meu nici atat.
Motorul nu ramane pornit fara apasarea pedalei
Moderator: Echipa Tehnica
In primul rand, bine ai venit pe forum. Ne bucuram sa aflam ca sunt tot mai multi posesori de Citroen.
Vad ca nu stii foarte multe despre aceasta masina asa ca nu am sa intru in detalii tehnice. Ar fi cel mai bine daca te uiti la lista membrilor sa gasesti pe cineva din orasul tau pe care sa-l rogi sa arunce o privire la motor (ex. alin73).
Schimbarea furtunului spart nu remediaza situatia daca scurgerile de lichid au fost destul de mari. Deasemenea, nu ai precizat ce pedala apesi ca sa mentii motorul pornit: ambreiajul sau acceleratia?
Vad ca nu stii foarte multe despre aceasta masina asa ca nu am sa intru in detalii tehnice. Ar fi cel mai bine daca te uiti la lista membrilor sa gasesti pe cineva din orasul tau pe care sa-l rogi sa arunce o privire la motor (ex. alin73).
Schimbarea furtunului spart nu remediaza situatia daca scurgerile de lichid au fost destul de mari. Deasemenea, nu ai precizat ce pedala apesi ca sa mentii motorul pornit: ambreiajul sau acceleratia?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Ai dat prea putine detalii. Spune-ne, te rog, de unde pina unde mergea furtunul, ce fel de bx ai (benzina/diesel). Daca ai pierdut LHM, verifica cit ai pierdut (Cu masina ridicata la maxim, nivelul plutitorului tb sa fie intre cele 2 cercuri rosii).
In Brasov poti suna la 0722570041 (Lucian). Se pare ca aomul are un service si repara si dezmembreaza BX-uri.
Si nu, nu cred ca tu ai fi putut face ceva la bord si sa spargi un furtun. Se mai intimpla; eu cind mi-am luat masina mi s-a fisurat conducta hidraulica principala, cea intre pompa si sfera centrala.
In Brasov poti suna la 0722570041 (Lucian). Se pare ca aomul are un service si repara si dezmembreaza BX-uri.
Si nu, nu cred ca tu ai fi putut face ceva la bord si sa spargi un furtun. Se mai intimpla; eu cind mi-am luat masina mi s-a fisurat conducta hidraulica principala, cea intre pompa si sfera centrala.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Cauzele pentru care masina nu mai sta la relanti pot fi multiple (s-a infundat jiclorul de relanti, vreo supapa blocata, surubul de reglaj de relanti de la carburator s-a slabit, etc.). Avind in vedere ca cunstiintele tale de mecanica/masini sint putine, spre zero chiar, ar fi bine sa te duci la un mecanic sau sa rogi un vecin sa ti-o repare. Din cite stiu eu, BX-ul 14 are carburator monocorp (ca la Dacie), deci un baiat istet ar trebui sa-i dea de cap. Iti recomand sa nu incerci sa o rezolvi tu, pentru ca, chiar daca vei reusi sa o faci sa mearga, o vei deregla si ii vei mari consumul. BX-ul tau n-ar trebui sa ia mai mult de 9, maxim 10l de benzina in oras. Nu cred ca ar strica un carbotest.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Re: revenire
marcimova scrie:buna
tot eu sunt
Am un citroen bx 14 pe benzina.
nu ramane pornit la relantiu, sau pe relantiu.
nu stiu exact cum se spune caci nu am cunostinte de mecanica.
multumesc pentru promptitudine.
De obicei, motorul nu mai "sta la ralanti" deoarece s-a infundat un jiclor. Acestea se gasesc in interiorul carburatorului si pentru a il putea desface si remonta cu succes este nevoie de ceva cunostiinte generale de mecanica si un manual de service.
Nu ai spus insa unde se afla furtunul spart. Daca era in preajma carburatorului este posibil ca la inlocuirea lui sa fi "deranjat" ceva pe la acesta.
Carburatoarele de Bx au o asa numita supapa electromagnetica de ralanti. Arata ca un cilindru cu o terminatie pentru un papuc electric. Daca aceasta nu mai e alimentata, motorul nu mai poate mentine turatia de ralanti.
Cauta la baza carburatorului acel cilindru si vezi daca mai este alimentat. Poate a sarit papucul.
Daca nu este asta, recomand consultarea unui specialist, nu neaparat in Citroenuri ci in carburatoare.
daca acea electrovalva de care vorbea Catalin (wld) nu mai este alimentata, sigur nu mai sta la ralanti motorul. daca ai facut curat la bord, e posibil sa fi atins vreo siguranta sau vreun contact pe la cutia cu sigurante si supapa sa nu se mai alimenteze. cutia cu sigurante la BX 14 (cu modelul nou de bord) se gaseste in partea stanga, sub compartimentul pentru depozitarea casetelor si CD-urilor audio
numai bine
numai bine
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
Salut baieti!
Am fost in concediu si de asta nu v-am mai contactat.
Intre timp am fost la Lucian si m-a rezolvat.
Stiti care era cauza problemei mele?
Intradevar electrovalva nu mai era alimentata pentru ca mi se arsese prima siguranta. Cea dinspre usa. S-a rezolvat in trei timpi si doua miscari.
Va pup dulce.
Am fost in concediu si de asta nu v-am mai contactat.
Intre timp am fost la Lucian si m-a rezolvat.
Stiti care era cauza problemei mele?
Intradevar electrovalva nu mai era alimentata pentru ca mi se arsese prima siguranta. Cea dinspre usa. S-a rezolvat in trei timpi si doua miscari.
Va pup dulce.

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO