Pagina 1 din 1

Motorul nu ramane pornit fara apasarea pedalei

Scris: Vin 13-Aug-2004 13:02
de marcimova
Tocmai mi-am luat un Citroen bx din 85. Cand am ajuns cu el acasa, am observat ca aveam un furtun spart din care curgea un lichid, ulei cred. Am trecut la schimbarea furtunului, bine nu eu, ci sotul meu. Eu am facut putin curat, stergand bordul. Dupa ce furtunul a fost bine montat, am incercat sa il pornim. Dar supriza! Motorul pornea, dar nu ramanea pornit daca nu mai apasai pedala.
E posibil sa fi apasat eu pe ceva cand facem curat la bord?
Sau scurgerea lichidului respectiv a afectat ceva pe la motor.
Va rog ajutati-ma, ca eu ma prea pricep, iar sotul meu nici atat.

Scris: Vin 13-Aug-2004 13:46
de adytzu
In primul rand, bine ai venit pe forum. Ne bucuram sa aflam ca sunt tot mai multi posesori de Citroen.
Vad ca nu stii foarte multe despre aceasta masina asa ca nu am sa intru in detalii tehnice. Ar fi cel mai bine daca te uiti la lista membrilor sa gasesti pe cineva din orasul tau pe care sa-l rogi sa arunce o privire la motor (ex. alin73).
Schimbarea furtunului spart nu remediaza situatia daca scurgerile de lichid au fost destul de mari. Deasemenea, nu ai precizat ce pedala apesi ca sa mentii motorul pornit: ambreiajul sau acceleratia?

Scris: Vin 13-Aug-2004 13:51
de nicum
Ai dat prea putine detalii. Spune-ne, te rog, de unde pina unde mergea furtunul, ce fel de bx ai (benzina/diesel). Daca ai pierdut LHM, verifica cit ai pierdut (Cu masina ridicata la maxim, nivelul plutitorului tb sa fie intre cele 2 cercuri rosii).
In Brasov poti suna la 0722570041 (Lucian). Se pare ca aomul are un service si repara si dezmembreaza BX-uri.
Si nu, nu cred ca tu ai fi putut face ceva la bord si sa spargi un furtun. Se mai intimpla; eu cind mi-am luat masina mi s-a fisurat conducta hidraulica principala, cea intre pompa si sfera centrala.

revenire

Scris: Vin 13-Aug-2004 14:53
de marcimova
buna

tot eu sunt

Am un citroen bx 14 pe benzina.
nu ramane pornit la relantiu, sau pe relantiu.
nu stiu exact cum se spune caci nu am cunostinte de mecanica.

multumesc pentru promptitudine.

Scris: Vin 13-Aug-2004 15:17
de nicum
Cauzele pentru care masina nu mai sta la relanti pot fi multiple (s-a infundat jiclorul de relanti, vreo supapa blocata, surubul de reglaj de relanti de la carburator s-a slabit, etc.). Avind in vedere ca cunstiintele tale de mecanica/masini sint putine, spre zero chiar, ar fi bine sa te duci la un mecanic sau sa rogi un vecin sa ti-o repare. Din cite stiu eu, BX-ul 14 are carburator monocorp (ca la Dacie), deci un baiat istet ar trebui sa-i dea de cap. Iti recomand sa nu incerci sa o rezolvi tu, pentru ca, chiar daca vei reusi sa o faci sa mearga, o vei deregla si ii vei mari consumul. BX-ul tau n-ar trebui sa ia mai mult de 9, maxim 10l de benzina in oras. Nu cred ca ar strica un carbotest.

Re: revenire

Scris: Vin 13-Aug-2004 20:53
de WLD
marcimova scrie:buna

tot eu sunt

Am un citroen bx 14 pe benzina.
nu ramane pornit la relantiu, sau pe relantiu.
nu stiu exact cum se spune caci nu am cunostinte de mecanica.

multumesc pentru promptitudine.


De obicei, motorul nu mai "sta la ralanti" deoarece s-a infundat un jiclor. Acestea se gasesc in interiorul carburatorului si pentru a il putea desface si remonta cu succes este nevoie de ceva cunostiinte generale de mecanica si un manual de service.
Nu ai spus insa unde se afla furtunul spart. Daca era in preajma carburatorului este posibil ca la inlocuirea lui sa fi "deranjat" ceva pe la acesta.
Carburatoarele de Bx au o asa numita supapa electromagnetica de ralanti. Arata ca un cilindru cu o terminatie pentru un papuc electric. Daca aceasta nu mai e alimentata, motorul nu mai poate mentine turatia de ralanti.
Cauta la baza carburatorului acel cilindru si vezi daca mai este alimentat. Poate a sarit papucul.
Daca nu este asta, recomand consultarea unui specialist, nu neaparat in Citroenuri ci in carburatoare.

Scris: Lun 16-Aug-2004 07:15
de Draku
daca acea electrovalva de care vorbea Catalin (wld) nu mai este alimentata, sigur nu mai sta la ralanti motorul. daca ai facut curat la bord, e posibil sa fi atins vreo siguranta sau vreun contact pe la cutia cu sigurante si supapa sa nu se mai alimenteze. cutia cu sigurante la BX 14 (cu modelul nou de bord) se gaseste in partea stanga, sub compartimentul pentru depozitarea casetelor si CD-urilor audio

numai bine

repair

Scris: Mie 25-Aug-2004 13:22
de alin73
buna
suna la 0722/570041 - lucian
te rezolva sigur
ps. suna mult ca de obicei raspunde greu la tel ( sta sub masini )

Scris: Sâm 04-Sep-2004 10:59
de marcimova
Salut baieti!
Am fost in concediu si de asta nu v-am mai contactat.
Intre timp am fost la Lucian si m-a rezolvat.
Stiti care era cauza problemei mele?
Intradevar electrovalva nu mai era alimentata pentru ca mi se arsese prima siguranta. Cea dinspre usa. S-a rezolvat in trei timpi si doua miscari.
Va pup dulce. :wink:

Scris: Vin 10-Sep-2004 09:41
de alin73
Ma bucur ca te-a rezolvat ! :)