Pagina 1 din 1
consum ulei care scade!
Scris: Sâm 28-Aug-2004 07:31
de paco
Mai demult, motorul meu (diesel) consuma spre 1l ulei la 1000 km. Catalin (Wld) care l-a vazut, a presupus ca e de la ghidurile de supape, asa cum au mai presupus si alti oameni (mecanici) cu care am vorbit. Doar ca de atunci se intampla un fenomen ciudat: mi se pare ca motorul consuma din ce in ce mai putin ulei! Cred ca acum a ajuns la 1/2 l la 1000 de km. E posibil asa ceva sau e numai o iluzie (ori o intamplare, pur si simplu)?
Va multumesc!
Scris: Sâm 28-Aug-2004 08:36
de WLD
Salut Cristi,
Ma bucur ca nu i-ai ascultat pe unii mecanici care iti sugerau sa demontezi motorul pt RK

E posibil sa scada consumul daca ai schimbat uleiul.
Daca nu ma insel ti-am recomandat inlocuirea uleiului cu unul de calitate.
O alta posibilitate ar fi sa consume tot atat, dar sa patrunda motorina sau apa in baia de ulei. Asta e simplu de verificat, dupa miros in cazul motorinei si dupa aspectul de emulsie in cazul apei.
Scris: Sâm 28-Aug-2004 08:39
de paco
Chiar acum am verificat nivelul de ulei. Cred ca, din dorinta de a constata un consum mai mic, am fost cam optimist...De fapt, consumul e cam acelasi de cateva mii bune de km, anume 700g/1000 km. Ma bucur macar ca nu a mai crescut!
Iar daca e din ghidurile de supape, banuiesc ca nu e asa de grav, nu? Adica se poate merge asa fara sa afectez alte piese din motor?
Scris: Sâm 28-Aug-2004 08:43
de paco
Eu foloseam Total rosu la eticheta, 15W40, dar in ultima vreme, pentru completare, avand in vedere cantitatea mare pe care trebuia s-o pun in motor, am folosit Total cu eticheta verde, care e mai ieftin (115.000/l), dar tot 15W40. Mi se pare ca nu e mare diferenta intre ele, mai ales ca schimbul normal am sa-l fac tot cu cel rosu. Sunt si uleiuri mai bune pe piata, sau mai recomandate la motorul meu?
Scris: Mar 31-Aug-2004 09:01
de WLD
paco scrie:Chiar acum am verificat nivelul de ulei. Cred ca, din dorinta de a constata un consum mai mic, am fost cam optimist...De fapt, consumul e cam acelasi de cateva mii bune de km, anume 700g/1000 km. Ma bucur macar ca nu a mai crescut!
Iar daca e din ghidurile de supape, banuiesc ca nu e asa de grav, nu? Adica se poate merge asa fara sa afectez alte piese din motor?
Se poate merge asa. In cazurile extreme se ajunge la griparea supapelor din cauza depunerilor de ulei ars. Dar pentru asta ar trebui sa consume mai mult ulei pentru un nr foarte mare de KM.
Scris: Mar 31-Aug-2004 17:47
de paco
Merci mult, Catalin.
Spune-mi, te rog, are ceva daca folosesc ulei verde pentru completare, cu specificatia 3000 in loc de 5000, cum are cel rosu?
Scris: Mar 31-Aug-2004 17:49
de paco
La un moment dat, eram hotarat sa umblu la motor, sa scap de consumul de ulei. Dar merge impecabil, porneste la sfert, trage foarte bine, asa ca am zis ca mai bine il las in pace...Daca n-o sa mai porneasca sau daca am sa simt ca oboseste la tractiune, atunci e altceva...
Scris: Mar 31-Aug-2004 17:51
de paco
Si inca ceva. Asta vara, cand mergeam foarte atent cu el (nu mai avusesem diesel, nu stiam daca nu-l fortez), imi consuma, dupa calculele mele, sub 4 litri la 100 Km, la 80 la ora. Ce parere ai (aveti)? Parca nu e chiar asa de rau...
Scris: Mar 31-Aug-2004 18:24
de WLD
paco scrie:Merci mult, Catalin.
Spune-mi, te rog, are ceva daca folosesc ulei verde pentru completare, cu specificatia 3000 in loc de 5000, cum are cel rosu?
Conform clasificarilor API, Q5000 este SL/CF si Q3000 este SF/CC
Asta inseamna in principal ca Q3000 apartine unei clase inferioare, continand un pachet mai redus de aditivi si mentinandu-si proprietatile un nr mai mic de km.
Eu l-as folosi pt completare,
edit chiar si pt. schimb la motoarele noastre de generatie veche, pentru un nr de ~5000km.
Scris: Mar 31-Aug-2004 18:27
de paco
Merci pentru sfaturi!
Astept sa-mi dai coordonatele intalnirii, pe CLUB