Pagina 1 din 1
nu se opreste motorul
Scris: Mar 12-Dec-2006 13:58
de VoidMain
Salut,
Problema pe care vreau sa o pun in discutie nu stiu sigur daca se incadreaza la mecanica sau electrica, dar sper sa aflu pe aceasta cale
Pe langa faptul ca masina mea nu porneste decat dupa ce amorsez pompa de la filtrul de motorina, acum mi-a mai facut o duda: motorul nu se mai opreste din cheie

Adica, intorc cheia sa opresc motorul si se opresc doar electricele dar motorul ramane pornit...
Stie cineva de la ce ar putea fi? Ca e enervant sa opresc motorul din ambreiaj si nici nu e indicat

Scris: Mar 12-Dec-2006 14:08
de jgr1001
Cred ca ai doua probleme separate:
1) trage aer la greu (de obicei pe la filtrul de motorina) - de aia nu porneste decat amorsata
2) s-ar putea sa fi ramas electrovalva de pe capul hidraulic pe pozitia deschis, sau sa ai vreo problema de natura electrica si ramane alimentata cu curent in permanenta
Scris: Mar 12-Dec-2006 14:17
de VoidMain
Ca trage aer stiu deja... da' habar n-am pe unde, ca doar si pompa si furtunele sunt noi

Le-am schimbat acum vreo doua saptamani...

Chestia cu electrovalva se poate verifica in vre-un fel fara sa o duc la service?
Scris: Mar 12-Dec-2006 14:34
de eugenro2001
Ai schimbat furtunele complet pana la rezervor?
Aer poate sa traga prin mai multe locuri, ar fi bine sa verifici toate strangerile la tevi, la nipluri, coliere, etc.
Electrovalva o poti verifica singur. Daca ii desfaci firul ar trebui sa se opreasca motorul.
Scris: Mar 12-Dec-2006 15:32
de cbx
fuguta la service
oprire alimentare
Scris: Mar 12-Dec-2006 18:10
de iliescu sorin
cu o cheie de 19 desurubezi bobina de pe pompa,cu atentie sa nu cada miezul de carbune din interior ,verifici ca firul care o alimenteaza sa nu fie intrerupt ,faci o masa (ti presata bobina)de blocul motor si pui pe cineva sa puna si saia contactul.daca nu culiseaza carbunele in interiorul bobinei ,necazul l-ai depistat .
Scris: Mar 12-Dec-2006 23:28
de nitro_od
vino si o rezolvam! opreste contactul,ia o surubelnita si fa scurt intre firul ce alimenteaza valva de motorina de pe pompa si corpul pompei dar pentru o perioada f. scurta de timp (1/2-1 sec ar fi suficient) . daca motorul se opreste, valva este buna si anomalia se afla pe circuit; daca nu, valva este defecta.
nu mai opri din ambreiaj sau daca o faci , fa-o cu tr V-a ridicand treptat ca la plecare (menajezi planetarele).
pe pompa de injectie BOSCH ai o parghie pe vizibila cand te uiti la motor din fata; da de ea in dreapta si motorul se va opri!
la ROTO-diesel ai deasupra doua parghii, una este acceleratia(in dr. cum te uiti), cealalta de debit(in stg. cum te uiti la pompa).
daca rotesti de cea de debit in sensul acelor de ceasornic vei obtine acelas rezultat, oprirea mecanica a alimentarii si , implicit, a motorului.
Re: oprire alimentare
Scris: Mie 13-Dec-2006 09:51
de eugenro2001
iliescu sorin scrie:cu o cheie de 19 desurubezi bobina de pe pompa,cu atentie sa nu cada miezul de carbune din interior ,verifici ca firul care o alimenteaza sa nu fie intrerupt ,faci o masa (ti presata bobina)de blocul motor si pui pe cineva sa puna si saia contactul.daca nu culiseaza carbunele in interiorul bobinei ,necazul l-ai depistat .
Miezul este din fier cu o bucata de cauciuc in capat nu din carbune. Carbunele nu are proprietati magnetice. Atentie ca mai este si un arc acolo.
Scris: Joi 14-Dec-2006 09:38
de VoidMain
@nitro_od: O sa incerc sa verific cum mi-ai spus tu, dar numai sambata, in cel mai bun caz, pentru ca in cursul saptamanii vin tarziu de la servici si e prea intuneric...
Si mersi mult pentru sfaturile pentru oprirea motorului

Stiam ca nu e ok sa-l opresc din ambreiaj da' alta metoda nu-mi trecuse prin cap

electrovalva pompa
Scris: Vin 15-Dec-2006 14:34
de Popescu eugen
Din cauza electrovalvei ai probleme . In momentul in care ai contactul pus si ii iei firul si-l pui la loc trebuie sa auzi un tacanit