Pagina 1 din 3
Nu-mi baga aer cald in masina.plss help
Scris: Sâm 23-Dec-2006 00:13
de gogota_69
De cand a venit gerul am inceput sa inghet in masina. In loc sa-mi bage aer cald e rece spre calai. Ce sa fac sau ce sa schimb. Astept sfaturi
aer
Scris: Sâm 23-Dec-2006 00:20
de niros
Daca e rece spre calai probabil nu ai termostat sau acesta e blocat in pozitia deschis. Dupa ceai rezolvat aceasta problema verifica robinetul de caldura. Altfel BX-ul are una dintre cele mai performante incalziri din cate am vazut eu. Eu am pus un termostat de dacie in locul celui original pe care l-am infipt un pic fortat pe furtun foarte aproape de locul in care era cel original. Merge perfect si in al doilea rand socul automat se inchide mult mai repede.
Scris: Sâm 23-Dec-2006 09:43
de alexd
1. verifica sub torpedo, aolo und este situat robinetul, sa fie cald.
2. poate s-a rupt cablul ce comanda deschiderea robinetului. butonul de caldura se roteste suspect de usor sau mult prea greoi? in cazul acesta aca te uiti sub torpedo, ai un fel de parghie de unde poti comanda manual deschiderea robinetului.
3. la butonul ce comanda turatia ventilatorului, trebuie sa verifici cablul ce comanda voletul de caldura....asta poti vedea uitandu-te prin gurile de ventilatie centrale. undeva in capat, exista un volet care trebuie sa se miste direct proportional cu miscarea butonului ce comanda ventilatoul
4. este posibila si povestea cu termostatul, dar in cazul acesta, ceva caldura tot ar trebui sa iti bage.
succes!
Scris: Sâm 23-Dec-2006 09:49
de paco
Daca termostatul nu merge ar trebui sa bage cald cand stai pe loc (ma rog, sa fie motorul bine incalzit) si sa se raceasca la drum. Diferenta dintre mers si stationare se simte clar daca termostatul e blocat deschis.
Daca nu e nici o diferenta, nu e de la termostat.
Scris: Sâm 23-Dec-2006 10:36
de DMX
-iti recomand cu mare caldura un feon in masina
--> am avut problema ta , la cielo , "buba" la mine era faptul ca pompa de apa se dusese , ERA iarna si trebuia sa ma intorc de la sinaia , si dupa vreo 30 de km vad ca imi baga aer extrem de rece , ma uit (butonul era pe cald la maxim , AC oprit ) opresc ma uit vasul gol , oprit repede la benzinarie cumparat 10 sticle de antigel , si pana la bucuresti , opream din 50 km in 50 km si alimentam cu antigel - in momentul in care incepea din caldura sa bage frig !!!
-cum bagam antigel ....imi baga caldura

Scris: Sâm 23-Dec-2006 10:41
de cbx
Masina ta mai dispune de acea adaptare ? Vezi sa nu traga inafara aerul cald.Aeroterma se incalzeste?
Scris: Sâm 23-Dec-2006 17:24
de gogota_69
Sorin:1.termostat am dar sincer nu stiu daca este blocat(daca era blocat nu trebuia sa fiarba motoru sau sa apara o anomalie ceva???)
2. unde este amplasat robinetul??
Alexd:1 am cautat robinetul sub torpedou si nu am gasit nimica decat o parghie care se schimba in momentul cand umblu pe bord la butonul CALD/RECE. Ce am mai gasit pe acolo erau 2 conducte calde care intrau in nu stiu ce este aia (cutie care era rece)
2. cablu nu este rupt,butonul merge normal
3. eu nu mai am sistemul de citroen am tot sistemul de Dacia CN- care baga aer in aeratoare
4. nu cred ca ar fi termostatul pentru ca conductele sunt fierbinti
Paco: la mine nu baga nici cand stau si nici cand merg
DMX:
cbx:1. da mai dispune si nu da aerul cald afara
2. aeroterma nu are cum sa se incalzeasca ca ea ia aerul de afara si il baga in masina
PLSSSS HELP
Scris: Sâm 23-Dec-2006 18:18
de cbx
Cine a montat sistemul de Dacie trebuie sa fi dus lucracrea pe cote de inalta tehnologie.
Deci fi atent : 1.deschide capota motorului
2.in partea stanga cum privesti la masina trebuie sa intre doua furtunuri in habitaclu,vezi sa nu fie un robinet montat pe ele
3 . daca nu gasesti nimic ,incepi cautarile de sub torpedou
4,5,6.suna pe cel care a realizat modificarea
Scris: Sâm 23-Dec-2006 19:47
de gogota_69
spune-mi mai exact unde sa caut sub torpedou; tr sa demontez ceva sau se vede. pls help
Scris: Sâm 23-Dec-2006 21:44
de dj01fad
ce robinet??? bx-ul nu are clapeta de schimbare a traseului de aer (prin sau pe langa radiatorul de caldura)??
daca in momentul in care treci de pe cald pe rece se misca pe sub bord parghiile inseamna ca comanda se face;
fa o treaba: dupa ce crezi ca s-a incalzit motorul (il lasi sa mearga 15 minute sau ceva de genul), salta capota si pune mana pe radiatorul de apa, dar in partea de mijloc spre jos; daca e rece, ai o problema la termostat; daca e cald, ai o problema la caloriferul de interior, ori la dirijarea aerului. eu asa am facut la mine si am depistat termostatul

Scris: Sâm 23-Dec-2006 21:57
de alexd
dj01fad, daca nu ai bx nu ai cum sa stii....de la motor vin 2 furtune ce intra in interior....de accord? da? cele 2 furtune intra in robinet, care este localizat fix sub torpedo, in spatele lui...de accord? E...la bx acel robinet este legat prin cablu de rotita de comanda de pe panoul frontal al plansei de bord. Eu i-am sugerat omului sa puna mana in zona aia sa vada daca este cald....robinetul trebuie sa fie in permanenta cald, in acest mod probeaza si teoria termostatului fara sa demonteze nimic....dar ma rog...daca voua va place sa va complicati...
a..si bx-ul are clapeta de schimbare a traseului de aer! Dar probabil nu ai vazut tu nici unul care sa o aibe functionala....in momentul in care inchizi robinetul de caldura, aproape instantaneu trbuie sa bage rece. Pe demonstrate!
Teoria ta cu termostatul si radiatorul cald/rece este senzationala dar valabila la masina ta. Eu tocmai ce am schimbat termostatul iar radiatorul era cald in zona precizata de tine, adica tocmai pe dos

@gorgota: cazul tau este clar unul de daciaclub.ro acolo stiu baietii cum e cu aeoterma de cn. pe bune.
Scris: Sâm 23-Dec-2006 22:13
de dj01fad
@alex:
treaba cu clapeta de aer era sub forma de intrebare, uita-te sa vezi semnul -?- la capat; si eu ma miram sa nu aiba, dar daca ramane blocata pe rece nu o sa ii bage cald;
treaba cu robinetul este citez "ce robinet?", pentru ca nu stiam de existenta lui (nu am avut bx ca sa studiez traseul);
treaba cu radiatorul... aici e mai cu cantec, iar la mine asa mi-am dat seama; depinde pe unde intra apa in radiator si pe unde iese (e vorba de zona), iar testul se face dupa ce mergi cu masina cateva minute (aici m-am exprimat eu aiurea mai sus), nu o tii pe loc. era doar o sugestie; oricum, daca stai cu masina pornita pe loc, baga caldura si fara termostat.
sa inteleg ca sistemul este asemanator cu cel de pe dacia cu bord CN?
racire
Scris: Sâm 23-Dec-2006 23:51
de niros
In primul rand pentru cbx. Treaba cu montatul temostatului de Dacie este foarte simpla. Si ideea a venit de la urmatoarea constatare. Socul automat de la BX se alimenteaza cu apa dupa termostat. Deci va primi apa calda si deci se va deschide numai dupa ce temperatura apei a deschis termostatul. In acest caz consumul pe perioada de iarna creste foarte mult. Eu am montat un termostat de Dacie pe furtunul care duce la radiator deci daca apa in motor are 40 grd. si termostatul este inchis la socul automat are aceeasi temperatura caz in care acesta este aproape neactionat. In acest fel consumu;l se reduce foarte mult ceea ce mi-a permis sa nu folosesc soc manual. Oricum modificarea este foarte complicata si contra multor zeci de milioane de lei pot sa fac chiar si un desen sa vezi ca asa e.
P.S. Am folosit termostat de Dacie doar pentru faptul ca era singurul care intra pe furtunul original de BX. Nu am vrut sa fiu rau, totusi ar trebui ca anumite persoane sa se mai gandeasca inainte sa faca anumite aprecieri.
Scris: Dum 24-Dec-2006 01:47
de gogota_69
Imi poate spune si mie cineva exact unde este pozitionat acel ROBINET cum dau de el.Eu am dat sub torpedo doar de 2 conducte fierbinti si o parghie care este actionata de butonul dupa plansa de bord CALD/RECE.
Ps Trebuie demontat ceva ca sa dau de el...
alexd: nu are nici o legatura cu dacia eu pur si simplu am schimbat doar motorul potentiometru- si sistemul a functionat perfect asta iarna
Scris: Dum 24-Dec-2006 01:48
de gogota_69
Sistemul functioneaza normal dar numai imi baga caldura atata tot