Pagina 1 din 1
Cutie de viteze Bx 14 RE
Scris: Vin 05-Ian-2007 22:52
de cdires
Salutare.
Iata o dilema pentru mine: fiind obisnuit cu BX 19 TRD si trecand brusc la 14 RE, s-a facut ceatza in ceea ce priveste locul exact prin care se varsa ulei in cutia de viteze. Am zarit eu o gaurica undeva sub prinderea de la cablul de ambreiaj, dar e atat de bine protejata de piesa respectiva incat pare total inaccesibila.(intre noi fie vorba, am mai intalnit gaurici aparent inaccesibile dar s-a rezolvat... aici insa intreb un specialist...

)
Asha, si inca ceva... de ce e asha mica cutia de BX 14? Ca la 19 era ditamai valiza...
Scris: Vin 05-Ian-2007 23:01
de alexd
la masina ta, ca si la a mea de altfel, motorul este corp comun cu cutia de viteze.uleiul de motor unge si cutia. grupul moto-propulsor este mic, dar puternic si eficient, ingrijit, acest motor este o mica bijuterie. iti recomand sa ii refaci circuitul original de racire cat mai repede, tigania aia cu vas de expansiune este dubioasa. a....si inlocuieste-i si valva de ralanti care a fost suspendata din motive necunoscute de fostul inventiv proprietar. piesa aceea evita posibile inecari ale carburatorului, destul de sensibil....
Scris: Vin 05-Ian-2007 23:36
de cbx
motoarele 1.1 sau 1.4 sunt niste nici bijuteri.Cutia de viteze si motorul fac corp comun in cea ce priveste uleiul.Incepe sa-mi para rau dupa motorul pe benzina,mai ales acum cu taxele.Dar sa revenim la problemele tale ,in cazul in care ai nevoie de carburator pt 1.4 poti apele cu incredere ,am unul pe balcon.Bx-ul nu are nevoie de vas de expansiune,probabil au fost probleme cu radiatorul;incearca sa revi la original.
Scris: Sâm 06-Ian-2007 09:53
de cdires
Multumesc frumos.
Se strecurase oarecum banuiala ca ar fi comuna treaba in ceea ce priveste uleiul la cutie si la motor. Acum am si confirmarea.
In ceea ce priveste vasul de expansiune si radiatorul de dacie,sunt de acord cu voi,voi reveni la original cat de curand posibil. Modificarea se datoreaza faptului ca masinuta a sarutat pasional si frontal un copacel, ceea ce a dus la distrugerea radiatorului si orarecari mici indoituri la table si fiare...
Asa ca, intai ii aranjez partea frontala,cu aripi,bara si capota de serie 2 asa cum merita si apoi umblu si la intestine.
Apropos de intestine: trebuie reglat carburatorul,tachetii si avansul,ca are un tremurici in mers la anumite turatii... Stiti cumva unde pot sa fac asa ceva? Eu sunt profan (deocamdata) la motoarele pe benzina,pana acuma m-am murdarit doar cu motorina.
cbx scrie:in cazul in care ai nevoie de carburator pt 1.4 poti apele cu incredere ,am unul pe balcon.
E interesant de avut asa ceva de rezerva.. Cati bani?
Scris: Sâm 06-Ian-2007 10:53
de alexd
din fericire carburatorul tau nu parea a fi defect sau nereglat, mare reglaj nu se face la el....doar electrovalva de ralanti iti trebuie. tachetii sunt greu de reglat datorita pozitionarii motorului. Siu pe cineva care se baga la aceasta operatiune. Tremuratul poate proveni din uzura tampoanelor de motor. verifica-le sau eventual schimba-le. se gasesc si nu sunt scumpe.
sa nu-i pui radiatorul tau mare de diesel, pt ca niciodata nu se va mai incalzi motorasul ala, mai bine gasesti pe cineva care sa-ti dea la schimb unul mic, special de 14.
Scris: Sâm 06-Ian-2007 14:40
de cbx
se gaseste si radiatorul de 1.4
Scris: Sâm 06-Ian-2007 17:09
de cdires
Merci frumos de sfaturi. Sunt binevenite.
-electrovalva aia de la carburator cum lucreaza? am gasit firul de la ea,cazut pe undeva pe motor,l-am cuplat,dar nu stiu exact ce ar trebui sa faca sau sa nu faca... In legatura cu reglajul, trebuie pus undeva pe banc,pentru ca fostul proprietar a zis ca a umblat la el sa consume mai putin masina. Eu il vreau la parametrii lui normali si cum nu stiu in ce a constat modificarea...
-ziceai ca stii pe cineva care se baga la reglat tachetii?
-e normal sa gasesc apa pe furtunul care recupereaza gazele din baia de ulei? eventual ceva muci? Mentionez ca uleiul nu prezinta semne de amestec cu apa,nivelul nu a crescut si nici apa din vas nu a scazut. Cred eu ca nu sunt motive sa suspectez garnitura de chiulasa sau etanseitatea la camasi...
Scris: Sâm 06-Ian-2007 17:30
de cbx
apa pe recuperatorul de gaze nu este normal sa gasesti , cam uratica problema.Ai schimbat uleiul? Daca nu e bine sa o faci ,si vezi cu un ulei curat ce depune pe recuperator.Electrovalva este pt relanti.
Scris: Sâm 06-Ian-2007 17:43
de alexd
imi aduc aminte ca recuperatorul de gaze era scos, si arucat undeva sub motor. Apa aia este condens, dar nici nu m-am uitat cand am vazut masina, ce cantitate de gaze arunca pe acolo....gaze multe = motor pa. Nea Inventatorul nu a avut o explicatie logica pt anularea recircularii. Este adevarat ca se fac foarte multi "muci" pe acel recuperator, in special in anotimpul rece. eu am rezolvat problema folosind un furtun mai lung decat cel original.
La carburatorul solex ce echipeaza 14-le, reglajul pt consum este o iluzie. Reglajele sunt automate, realizate prin vacuumuri, doar ralantiul se poate foarte fin regla. Asa ca nu avea ce sa regleze sa consume mai putin, consuma putin oricum. Poate doar sa regleze la nivel inferior plutitorul, dar ar fi mers foarte prost motorul. Daca este murdar, consuma mult, daca este curat poate ajunge la consumuri "fantoma" - mie la drum lung, la viteza medie de 120km/h imi ia 5 litri/ 100km.....
Electrovalva, in momentl in care iei contactul se inchide, nepermitand vaporizarea benzinei din camera de nivel constant, nici intrarea accidentala a acesteia in camera de amestec, inlaturand astfel riscul innecarii. Cand pui contactul circuitul se deschide din nou. Este un element foarte important in special vara.
Scris: Sâm 06-Ian-2007 18:22
de cdires
1)alexd - multumesc frumos. Am aflat ca ai vazut si tu masina inainte s-o cumpar eu. Explicatia pentru recuperatorul de gaze scos, afost ca iarna din cauza condensului se givreaza carburatorul. Orisicum,am verificat nivelul de gaze. Este aproape inexistent. Nu 'sufla rau' cum sufla dieselul meu

.
Am priceput treaba cu electrovalva, multumesc dinnou.Scuze ca sunt cam necunoscator la benzine..
Cand am desfacaut furtunul de la carburator,ala gros de vine de la filtrul de aer,am vazut ceva depuneri pe-acolo...nishte treburi maronii...cred ca ar trebui curatat si verificat nivelul la plutitor.Dar,profanul de mine,trebuie sa caut pe cineva pentru manevrele aste,aparent simple...
A,si inca ceva,daca tot ai inspectat vehicolul in discutie,ar mai fi ceva la care tre' sa fiu atent? (in afara de rulmentii bratelor,restaurarea fetei pupate cu copacul,mici probleme la electrica)
2)cbx - multumesc frumos de informatii.
E bine sa fie cineva mai cu experienta sa te ajute cand habar nu ai pe ce lume traiesti..

Scris: Sâm 06-Ian-2007 18:33
de alexd
eu am vazut masina 10 minute, restul pana la 30 minute s-a uitat Nea inventatoru' la masina mea

.
Ma interesa pt niste prieteni, cu care, de altfel am si fost. Am vazut puntea spate, modificarea cu radiatorul si restul amanuntelor si atat, nu am acceptat invitatia de a ma da cu ea pt ca stiam ca nu este masina potrivita pt prietenii mei. Pt tine e buna ca o ai pe cea dizel de pe care poti lua.
Manevrele de care spui, desi par simple necesita o doza de atentie si experienta. Daca vrei am sa te pun in legatura cu un nene care, desi nu este mecanic brevetat, are aceeasi masina si stie operatiunile astea cu ochii inchisi. Si pe mine m-a ajutat pe bani putini.
Scris: Sâm 06-Ian-2007 19:54
de cdires
Dap. Chiar te rog. da-mi un pm cu detaliile de contact. Trebuie un pic de ajutor pana ma prind care e treaba. Nu-s mecanic, dar ma bag unde stiu ca pot...
Multumesc