Pagina 1 din 2

Ulei la Bujii??

Scris: Joi 11-Ian-2007 18:20
de cdires
Este normal sa fie ulei in locul unde se ishurubeaza bujiile la bx 14?

Ce inseamna ca nu sunt stranse bine,n-au garnituri sau e mai grav de atat?
Mentionez ca am gasit ulei la 2 din 4.

Scris: Joi 11-Ian-2007 19:03
de alexd
uleiul nu are ce sa caute in camera de ardere, acolo unde se insurubeaza bujiile. Dar prezenta lui nu inseamna automat o uzura foarte mare. Cred ca Nea Inventatoru' nu a montat bujii conforme cu motorul tau. Ia de pe eminescu un set nou de Eyquem.

Scris: Joi 11-Ian-2007 22:07
de cbx
prima cauza ar fi uzura segmentilor , shimba totusi bujiile.

Scris: Vin 12-Ian-2007 08:24
de sorin.
Nu stiu cum este la BX, dar poate trece pe la capacul de chiulasa.

Scris: Vin 12-Ian-2007 10:11
de alexd
si asa este cam violet situatia, caci inseamna ca sunt supapele vinovate....

Scris: Vin 12-Ian-2007 11:40
de jgr1001
Am intalnit situatia descrisa la o dacie 1310. La doua bujii era ceva ce parea ulei. De fapt erau foarte putin stranse pt ca le-am demontat cu mana libera :shock: . Ce se vedea pe langa era de fapt ceea ce scapa din cilindri

Scris: Vin 12-Ian-2007 15:30
de cdires
dap. primul pas logic asta ar fi. am sa incerc presupunand ca eventualul ulei care s-ar infiltra in camera de ardere nu poate ajunge deasupra bujiilor decat daca acestea nu ar fi stranse sau ar fi alt tip care nu prea se potriveste. Asta doar daca n-a venit din exterior... :idea:

Scris: Vin 12-Ian-2007 16:32
de citroencitroen2003
Buna Cdires. Nu-ti face probleme pentru uleiul gasit in jurul bujiilor. E de mult acolo, de cind am schimbat uleiul. In momentul schimbarii uleiului am varsat putin fara sa vreau, pe linga gura de umplere. Si eu am incercat sa-l curat, dar m-am lasat pagubas. La primul schimb de ulei pe care ai sa-l faci, daca nu esti foarte atent o sa-ti scape si tie ulei pe linga gura de umplere de pe capacul de chiulasa. si se va prelinge la bujii. Deci nu-ti face probleme de secmenti, supape sau garnituri. Iti garantez ca motorul e super, pentru virsta lui. Daca mai ai semne de intrebare, nu ezita sa ma contactezi personal sau telefonic.

Scris: Vin 12-Ian-2007 17:02
de cdires
salutare. multumesc de informatie.. banuiam ca asa trebuie sa stea lucrurile,pentru ca daca ar fi fost ulei in camera de ardere,acesta nu ar fi supravietiut temperaturii,cu atat mai putin sa iasa pe langa bujii. am sa incerc maine sa reglez tachetii,sa vad poate scap de tremuratul motorului in sarcina, ca la relanti merge fain.
Asa,pana nu uit, in ce a constat reglarea carburatorului, ca din cate am citit prin cartea tehnica se poate umbla doar la nivelul din camera de nivel constant.
Merci frumos.

Scris: Vin 12-Ian-2007 17:09
de alexd
mai exista un surub de amestec, undeva in spatele carburatorului, bine ascuns...dar acest reglaj nu are efect decat asupra ralantiului, nu afecteaza nimic altceva.

Scris: Vin 12-Ian-2007 17:15
de citroencitroen2003
La carburator trebuie inversate prizele de aer din putul emulsor. Ti-am spus, eu am reglat-o pe economic. Un jiglor de aer are 1.7 si este pentru corpul 2, iar celalalt are 1.5 si este pentru primul corp. Trebuiesc inversate si scapi de mersul tremurat la 60 / 65 Km/h/ Nu umbla la bujii. Au fost inlocuite de mine acum 7 / 8000 Km. Si sunt originale.

Scris: Vin 12-Ian-2007 18:29
de cdires
a,da? super,abia astept sa incerc maine...ca acuma e cam tarzior. Multumesc frumos!! :)

Scris: Sâm 13-Ian-2007 12:36
de cdires
permutare efectuata. intradevar,dupa inversarea celor doua jiclere,masina se comporta mult mai bine.. a disparut tremuriciul de la viteza a 3-a si a patra,dar s-a mutat,mult mai slab in intensitate la viteza a 4-a si a 5-a. orisicum este mai acceptabil. sa vedem rezultatul dupa ce curat carburatorul si reglez tachetii. dar asta s-ar putea sa dureze ceva timp ca nu prea mai sunt finante... si vad ca nu se inghesuie nimeni la piese de motor diesel... :cry:

Scris: Sâm 13-Ian-2007 16:41
de citroencitroen2003
Pentru a scapa si de acest "ultim tremirici" indoaie pirghia de nivel de la plutitor in sebsul cresterii nivelului in camera carburatorului. Eu am reglat-o pe minim posibil. Nu uita ca aceste reglaje iti vor aduce un consum mai mare. ( 6 - 6.5 la % ) Dupa aceasta ultima reglare vei beneficia de functionarea initiala a masinii. Succes :P . Eu am preferat modul economoc, pentru ca vesnic eram intr-o "competitie de orgoliu" cu un bun prieten care are tot un BX dar 1.9 benzina din 1990, si nu putea cobori sub 7.6 - 7.9 pe acelasi tronson de drum, si in aceleasi conditii de viteza si demaraj. Seara la gratar il "tachinam copios" cu consumul meu de 5.2 - 5.4%.

Scris: Sâm 13-Ian-2007 20:02
de cdires
merci frumos!
deci avea dreptate alexd sa cbx cand au zis ca problema poate fi si de la camera de nivel constant. Avand in vedere ca sunt pe cale sa scap si de ultimul tremurici,imi permit sa adresez o ultima intrebare:

cum se realizeaza practic aceasta operatiune si la ce ar trebui sa fiu atent in timpul exercitarii talentelor mele de mecanic,astfel incat sa nu raman cu carburatorul bucati si cu degetelul plin de benzina in guritza... :oops: . Nu caut decat o confirmare pentru ceea ce am de gand sa fac, v-am spus deja ca sunt un foarte talentat mecanic; aprope nimic din ce am desfacut nu mai functioneaza...(glumesc.. :D ). trebuie desfacut carburatorul sau numai o parte din el? am sa pun mana pe carte,promit!