Pagina 1 din 2
Simering de delco - BX 19 TRS '87
Scris: Mie 24-Ian-2007 14:10
de dan1972
Am un BX 19 TRS model 2 si pierde ulei pe langa delco.Stie cineva ce dimensiuni are simeringul de pe axa cu came de la delco la motorul de 1905 cmc/benzina????
Scris: Mie 24-Ian-2007 19:50
de nicum
Ce delcou ai? Bosch sau Ducellier? Te rog sa specifici codul complet.
Scris: Mie 24-Ian-2007 21:19
de rufusgti
Nu e nici un semering acolo pe axa cu came ,e doar un o-ring pe delcou .
Dai delcoul jos ,scoti o-ringul si il masori.
Scris: Joi 25-Ian-2007 09:35
de nicum
Nu mai tin minte exact, dar la Bosch nu e intr-adevar nici un semering, e doar un o-ring cu o bucsa de teflon sau ceva asemanator. Dar la Ducellier, parca era cu semering.
In orice caz, eu la Bosch am folosit o garnitura de sfera, de-aia de se pune la surubul de umplere. E doar un pic mai mica. E adevarat si faptul ca n-am apucat sa testez solutia asta.
Multumesc!
Scris: Vin 02-Feb-2007 14:06
de dan1972
Multumesc de informatii!Cat nu a mers forumul, am demontat delcoul si am vazut ce e acolo.Are un O-ring patrat in sectiune (cred)cu latura de 4 mm, iar diametrul exterior al delcoului e de 43 mm.Simeringul trebuie sa fie ceva mai inalt ca sa etanseze.
Cu ocazia asta am constatat ca membrana de la capsula vacuumatica e sparta.Una noua costa 990.000 si se gaseste f.greu.
Scris: Vin 02-Feb-2007 14:47
de nicum
Nu ai spus ce delcou ai. La Bosch e 140 de RON, asa ca 99 de RON la tine e bine, zic eu... Oricum daca membrana e sparta tb schimbata. Motorul va raspunde altfel dupa aceea. Garantat

Scris: Vin 02-Feb-2007 15:33
de dan1972
BOSCH dar nu am seria in clipa asta.Am comandat-o deja.Stiu ca motorul raspunde altfel cand ambele regulatoare de avans sant OK.Acum, la accelerari puternice in sarcina cere"timpi de gandire"

.
Acum a gasit in dezmembrari 2 ceasuri Veglia de temperatura apa si presiune ulei si ma chinui sa adaptez 2 sonde romanesti in blocul motorului.Eu am versiunea aceea de bord doar cu ceas pt.benzina, nivel ulei, vitezometru si turometru.Nu prea inteleg cum functioneaza indicatorul de nivel ulei.Acul indicator cand e la jumatate, cand sus...iar lumina acelui indicator se stinge dupa cateva sec.de la pornire.Asa e normal sau are al meu probleme???
Multumesc de raspuns!
Scris: Vin 02-Feb-2007 15:37
de khan
nu poti imperechea sondele de Dacia cu ceasurile de Citroen, iti trebe sondele originale si sa le si faci loc sa le montezi in bloc (temp ulei, presiune ulei...)
da functioneaza normal nivelul de ulei, asa trebe sa fie
Scris: Lun 05-Feb-2007 16:47
de dan1972
Khan - Am inteles!Si ce indica?De ce fluctueaza asa?Fiindca nu gasesc nici o logica in ce indica acel aparat.
De ce se stinge lumina de la el?
Nu am aparatele originale Citroen din bordul cel mai dotat.Am facut rost doar de 2 ceasuri rotunde(cum sant cele de Dacia dar totusi Veglia) care sunt facute sa fie montate separat, in afara bordului.De ce spui ca nu merg imperecheate cu sondele romanesti????Le am si pe cele romanesti noi, dar sunt mai mici si mai dragutze astea si as vrea sa incerc intai cu ele sa vad ce indica.
Scris: Lun 05-Feb-2007 16:52
de eugenro2001
Fiecare aparat functioneaza cu un anumit model de sonda. Pentru a indica ceva, sonda trebuie sa isi modifice un parametru in functie de marimea masurata. Variatia acestui parametru trebuie sa fie intr-o anumita plaja de valori, trebuie sa aiba o anumita lege de variatie pentru ca "ceasul" sa indice corect.
De exemplu, daca sonda este o termorezistenta, aparatul va arata corect pentru o variatie, sa zicem, de la 2kohm pana la 100ohm (este un exemplu, nu astea sunt valorile reale). De asemenea trebuie ca variatia rezistentei sa fie la fel ca cea pentru care este gradat aparatul, liniara sau logaritmica.
De aceea nu merge sa pui sonde la intamplare.
Scris: Lun 05-Feb-2007 17:02
de dan1972
Khan - Daca e vba. doar de dimensiunea filetelor, nu e problema.Am masurat filetele de la sondele originale si se pot face reductii.Sonda de presiune se monteaza in bloc intr-un loc special langa sonda de bec (pe blocul de 1905 cmc exista un dop de cupru filetat care astupa un canal care duce in rampa de ulei (am probat).Este in dreapta sondei de bec.
Iar sonda de ceas de temp. apa o voi monta in locul uneia din cele doua de bec (105 si 112 grd)de pe spatele blocului motor, sub delco.Daca nu reusesc voi da o gaura in capacul de la termostat (inainte de termostat) pe care o voi fileta dupa sonda romaneasca.
Nu am de unde sa iau sonde Citroen fiindca nu au fost montate decat pe GTI-uri,iar GTI-uri nu prea cred ca se dezmembreaza.Dar cred totusi ca din punct de vedere electric sunt compatibile cele romanesti.
Scris: Lun 05-Feb-2007 17:19
de dan1972
OK!Ma asteptam la asta, dar ma bazez pe faptul ca romanii au furat totul si le-au facut aprox.identice.Pana si forma sondei de pres.de ulei e identica cu cea franceza.La fel si cea de temperatura.Pentru sigurantza se pot etalona.
Dar oricum informatia e pur orientativa fiindca precizia de masurare si mai ales de indicare e mica.Ideea e sa vezi ca ai ceva presiune de ulei si cum evolueaza in timpul unui schimb de ulei, sau sa vezi cat de cat pe unde e temperatura apei.Daca as fi vrut un termometru precis as fi optat pentru un termometru electronic cu afisaj numeric si masurare cu un termistor mult mai usor de montat pe undeva pe motor.Dar e urat.Nu are nici un farmec.
Ramane sa incerc si sa vad ce indica.Oricum nu stric nimic.
Oricum nu am de unde sa iau sonde de Veglia.
Scris: Mar 06-Feb-2007 13:51
de khan
un bord cu ceva ceasuri cred ca am eu, dar nu mai stiu sigur. faza la indicatorul de pres ulei e ca sint 2 sisteme, unul functioneaza pe variatia masei de sus in jos si altul cu variatia masei de jos in sus, deci sigur nu le poti imperechea decit daca sint sisteme identice. la bordul orig veglia e cu variatia masei de jos in sus, la dacia invers. mai e si ce a spus eugen, si domeniul trebuie sa fie identic, chiar daca principiul e acelasi. eu am luat de la Augsburg (am vazut si la Carrefour) ceasuri cu sonde cu tot marca Lampa. sint si de pres ulei, si temp apa, ulei, si vacuum, si pres combustibil, etc. poate ca e cea mai sigura solutie daca vrei sa ai o indicatie pe care sa te bazezi
Scris: Lun 19-Feb-2007 17:01
de dan1972
khan si eugenro2001 - Am montat sonda de apa pt.ceas dar nu am apucat sa trag firele definitiv.Am facut in schimb probe si cu ceasul romanesc si cu cel Veglia.si e exact ce ma asteptam: Indica acelasi lucru (aceeasi temperatura).E OK.Acum ramane sa incerc si sonda de presiune ulei cu ambele ceasuri.
Simeringul de delco (O-ring) - are urmatoarele dimensiuni (pt.cine mai are nevoie) 44x37x3,5 mm.
Am schimbat capsula de avans vacuumatic de pe delco cu una noua si e intr-adevar diferenta.Masina accelereaza uniform si parca mai puternic, de la turatii mici pana sus.E OK.
Scris: Lun 19-Feb-2007 18:12
de nicum
Si de unde ai luat semeringul ala?... Pentru mai multa acuratete, e bine sa pui si codul delcoului.