Caseta de Directie Servo

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Caseta de Directie Servo

Mesajde dan1972 » Vin 02-Feb-2007 14:49

Stie cineva daca este normal ca la casetele de directie servo ca atunci cand e frig afara (-3 -5)sa inceapa sa mearga mai greu volanul?????
La BX-ul meu cand e frig, ai impresia ca are cauciucurile semidezumflate si volanul opune rezistentza.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 02-Feb-2007 15:22

ce ulei ai in instalatie si de cind nu l-ai mai schimbat?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 02-Feb-2007 15:23

nu este absolut normal ce se intampla,ce tip de ulei folosesti?...pompa hidraulica in ce stare se afla?

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Vin 02-Feb-2007 19:22

:wink:
Ultima oară modificat Joi 15-Feb-2007 21:53 de către nitro_od, modificat 1 dată în total.
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 02-Feb-2007 20:20

Khan - Uleiul din instalatie e LHM - OMV, dar nu stiu de cand nu a mai fost schimbat fiindca doar ce am luat masina pe 20 Decembrie.Nu am curatat nici filtrele....toate acestea din cauza frigului de afara.Am zis ca ma mai tine pana in primavara ca sa le curat cum trebuie.Eu voi face aceasta operatie, nu altcineva.Urasc sa-mi umble altcineva la masina!!!
cbx - Despre pompa...nu stiu ce sa zic...se aude un carait din acea zona (ca un rulment spart) dar vreau sa verific intai alternatorul (sa nu aiba vre-un rulment gripat.Nu imi dau seama in ce stare e pompa.Masina se ridica cam in 8-10 sec.,dar am observat ca la ger dureaza mai mult pana stinge becul STOP din bord.Am remarcat ca totul e dependent de temperatura.Dupa ce merg cu masina 2-3 Km totul revine la normal si e valabil doar daca masina sta nepornita mai multe ore (6-8 ore)in ger (se raceste totul).Asta ma duce totusi cu gandul la faptul ca uleiul nu are indicele de vascozitate potrivit, sau si-a pierdut proprietatile.
nitro_od - M-am gandit la ulei, dar am zis sa intreb prima data, sa nu ma apuc sa schimb uleiul la -5 grd.aiurea.Putea sa fie o manifestare normala la frig (in anumite limite) si eu sa banuiesc ca e defecta caseta (sau uzata).Repet: eu acum am luat masina si nu stiu cum e normal sa se comporte.


Nu am avut cand sa schimb uleiul ca sa vad daca asta e cauza.Lucrez de la 10 la 19 si am avut multe lucruri marunte de remediat la aceasta masina de cand am luat-o, lucruri sacaitoare (ex. stergatorul de parbriz si stropitorul nu funcionau si fara care iarna e mai greu sa circuli).In plus manifestarea asta a aparut de putin timp, de cand a venit frigul.Se rezolva toate, dar frigul, lipsa unui garaj si ziua scurta chiar nu-mi dau posibilitatea sa fac mai mult, oricat de innebunit si indragostit as fi de masina asta.
Am ajuns de nu mai fac nimic altceva in timpul liber.Credeti-ma ca de 2 sapt.nu m-am mai intalnit cu prietena mea (de nici nu se stie daca mai suntem impreuna sau nu).Iar seara cand ma doboara gerul si ma retrag in casa, am insirate pe langa pat obiecte de studiu (proiectoare, cablu de soc, alarma, jante de aliaj, prezoane de roata.............):).
Nu radeti de mine dar chiar vreau sa o fac sa fie ireprosabila si nu ma mai intereseaza nimic altceva. Scuze ca am deviat de la subiect!!!!!

Voi ce ulei LHM folositi (ce marca)? E bun OMV-ul?Sau trebuie neaparat TOTAL???De AGIP ce stiti?Ce marci se mai gasesc pe piata?

Multumesc tuturor pt. sfaturi si astept si alte pareri sau sugestii!!!

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Vin 02-Feb-2007 20:45

eu am facut un melanj de neegalat:

omv
total
agip
hidraurincage

Toate convietuiesc in acelsi vas.

Succes cu planul tau cu masina impecabila, ai nevoie din plin.

Ce emai bun decat lhm? Hmmmm. O masina cu arcuri?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 02-Feb-2007 20:51

LHM e un standard, deci oricine il produce respecta aceleasi specificatii
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 02-Feb-2007 21:13

@dan1972 -nu esti singurul care viseaza sa realizeze un Bx perfect....
daca esti la primul contact cu tipul asta de masina ,ai nevoie un ajutor calificat...mecanic cu experienta in ale hidraulici...macar sa ai de unde sa inveti

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Sâm 03-Feb-2007 17:09

@dan1972
faza cu servodirectia a patit-o de mai multe ori. Nu este vorba de uzura daca nu ai pierderi de ulei in zona (altele decat cele de pe tevi si furtune). Poti incerca urmatoarele (care la mine au mers de fiecare data..):
-mareste debitul de ulei care circula prin zona bracand alternativ rotile la stanga si la dreapta de mai multe ori.10 -15 ori. Chestia asta poate curata eventualele mizerii din instalatie. poti combina miscarea asta si cu ridicarea respectiv coborarea alternativa a masinii de cateva ori.
- umbla in vasul de ulei si goleste mizeria de pe fund si curata sitele. Vezi sa nu te tai in marginea vasului.
- daca nu isi da drumul, baga solutie de curatat.
-abia dupa ce ai incercat toate astea te poti gandi sa umbli la piese.

pompa de ulei nu mai da presiune suficienta atunci cand trebuie sa inchizi circuitul de servo (rotile bracate la maxim) pentru a se ridica masina mai repede. Fa o proba!

Bafta!
Relu

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 05-Feb-2007 15:35

Multumesc frumos tuturor pt sfaturi !
Khan - Tocmai aici e problema!Exista un standard, dar se stie ca nu toti producatorii il respecta.De ce un ulei NO NAME nu e de calitatea unui Castrol sau Aral sau Mobil1??????
Asta e problema si vroiam sa stiu care este opinia generala.
alexd - Nu apar probleme daca le amesteci?Multumesc de urari!:).
cbx - Stiu ca imi trebuie un specialist in hidraulica si care sa si aiba toate utilajele si voi apela la domnul de la galati despre care am auzit numai lucruri bune.Dar ce voi putea face singur la ea (gen schimbat LHM,spalat filtre,parte electrica,etc.)cu sigurantza le voi face eu.
cdires - O sa incerc trucul asta.Trebuie in primul rand sa gasesc timp sa schimb LHM-ul si sa curat filtrele.Ce se poate intampla daca functioneaza cu filtrele partial infundate??????Multumesc de sfaturi si tinem legatura!

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Lun 05-Feb-2007 16:36

pe scrt - nu pateste nimic daca sunt uleiurile de tip lhm amestecate. asa cum spunea si khan, lhm este un tip de ulei, un standard.
iar hidraurincage, uleiul folosit pt curatarea instalatiei, este compatibil cu lhm-ul, scrie clar pe instructiuni ca este permisa combinarea celor doua.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 05-Feb-2007 17:05

Am inteles!E OK!
Voua ce ulei vi se pare mai de incredere.Ce ati folosit in timp si cum vi s-a parut?????

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Lun 05-Feb-2007 17:08

pai asta iti spuneam mai sus - tot ce este lhm, este la fel, adica daca are pe unde sa curga - curge!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 05-Feb-2007 18:25

:)).Da!Asa este!Si daca nu are pe unde sa curga, isi face!
Dar revenind la o tenta mai serioasa, ma interesa daca apar diferente in functionare, cu una sau cu alta din marcile prezente pe piata.M-am gandit ca unele din ele poate nu respecta indicele de vascozitate la o anumita temperatura si de aici probleme.
Si voi care v-ati lovit in timp de ele, m-am gandit ca ati tras niste concluzii.
Multumesc frumos!

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Lun 05-Feb-2007 18:51

@dan1972
daca functioneaza cu filtrele partial infundate, sa zicem ca nu se intampla nimik bun. Asta daca se ridica, daca merge servo... Nu faci decat sa fortezi sistemul. Daca pompa apuca sa traga si sa bage in sistem ceva mizerie de pe site, ai rupt-o in fericire! Poate nu imediat, dar oricum nu dureaza mult...
Fa-ti timp sa cureti vasul si sitele, cred ca intr-o ora n-ai ce face...
Ai mila de masina ta si ea va avea mila de tine candva! :roll:
Relu


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen