Stie cineva daca este normal ca la casetele de directie servo ca atunci cand e frig afara (-3 -5)sa inceapa sa mearga mai greu volanul?????
La BX-ul meu cand e frig, ai impresia ca are cauciucurile semidezumflate si volanul opune rezistentza.
Caseta de Directie Servo
Moderator: Echipa Tehnica
ce ulei ai in instalatie si de cind nu l-ai mai schimbat?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Khan - Uleiul din instalatie e LHM - OMV, dar nu stiu de cand nu a mai fost schimbat fiindca doar ce am luat masina pe 20 Decembrie.Nu am curatat nici filtrele....toate acestea din cauza frigului de afara.Am zis ca ma mai tine pana in primavara ca sa le curat cum trebuie.Eu voi face aceasta operatie, nu altcineva.Urasc sa-mi umble altcineva la masina!!!
cbx - Despre pompa...nu stiu ce sa zic...se aude un carait din acea zona (ca un rulment spart) dar vreau sa verific intai alternatorul (sa nu aiba vre-un rulment gripat.Nu imi dau seama in ce stare e pompa.Masina se ridica cam in 8-10 sec.,dar am observat ca la ger dureaza mai mult pana stinge becul STOP din bord.Am remarcat ca totul e dependent de temperatura.Dupa ce merg cu masina 2-3 Km totul revine la normal si e valabil doar daca masina sta nepornita mai multe ore (6-8 ore)in ger (se raceste totul).Asta ma duce totusi cu gandul la faptul ca uleiul nu are indicele de vascozitate potrivit, sau si-a pierdut proprietatile.
nitro_od - M-am gandit la ulei, dar am zis sa intreb prima data, sa nu ma apuc sa schimb uleiul la -5 grd.aiurea.Putea sa fie o manifestare normala la frig (in anumite limite) si eu sa banuiesc ca e defecta caseta (sau uzata).Repet: eu acum am luat masina si nu stiu cum e normal sa se comporte.
Nu am avut cand sa schimb uleiul ca sa vad daca asta e cauza.Lucrez de la 10 la 19 si am avut multe lucruri marunte de remediat la aceasta masina de cand am luat-o, lucruri sacaitoare (ex. stergatorul de parbriz si stropitorul nu funcionau si fara care iarna e mai greu sa circuli).In plus manifestarea asta a aparut de putin timp, de cand a venit frigul.Se rezolva toate, dar frigul, lipsa unui garaj si ziua scurta chiar nu-mi dau posibilitatea sa fac mai mult, oricat de innebunit si indragostit as fi de masina asta.
Am ajuns de nu mai fac nimic altceva in timpul liber.Credeti-ma ca de 2 sapt.nu m-am mai intalnit cu prietena mea (de nici nu se stie daca mai suntem impreuna sau nu).Iar seara cand ma doboara gerul si ma retrag in casa, am insirate pe langa pat obiecte de studiu (proiectoare, cablu de soc, alarma, jante de aliaj, prezoane de roata.............):).
Nu radeti de mine dar chiar vreau sa o fac sa fie ireprosabila si nu ma mai intereseaza nimic altceva. Scuze ca am deviat de la subiect!!!!!
Voi ce ulei LHM folositi (ce marca)? E bun OMV-ul?Sau trebuie neaparat TOTAL???De AGIP ce stiti?Ce marci se mai gasesc pe piata?
Multumesc tuturor pt. sfaturi si astept si alte pareri sau sugestii!!!
cbx - Despre pompa...nu stiu ce sa zic...se aude un carait din acea zona (ca un rulment spart) dar vreau sa verific intai alternatorul (sa nu aiba vre-un rulment gripat.Nu imi dau seama in ce stare e pompa.Masina se ridica cam in 8-10 sec.,dar am observat ca la ger dureaza mai mult pana stinge becul STOP din bord.Am remarcat ca totul e dependent de temperatura.Dupa ce merg cu masina 2-3 Km totul revine la normal si e valabil doar daca masina sta nepornita mai multe ore (6-8 ore)in ger (se raceste totul).Asta ma duce totusi cu gandul la faptul ca uleiul nu are indicele de vascozitate potrivit, sau si-a pierdut proprietatile.
nitro_od - M-am gandit la ulei, dar am zis sa intreb prima data, sa nu ma apuc sa schimb uleiul la -5 grd.aiurea.Putea sa fie o manifestare normala la frig (in anumite limite) si eu sa banuiesc ca e defecta caseta (sau uzata).Repet: eu acum am luat masina si nu stiu cum e normal sa se comporte.
Nu am avut cand sa schimb uleiul ca sa vad daca asta e cauza.Lucrez de la 10 la 19 si am avut multe lucruri marunte de remediat la aceasta masina de cand am luat-o, lucruri sacaitoare (ex. stergatorul de parbriz si stropitorul nu funcionau si fara care iarna e mai greu sa circuli).In plus manifestarea asta a aparut de putin timp, de cand a venit frigul.Se rezolva toate, dar frigul, lipsa unui garaj si ziua scurta chiar nu-mi dau posibilitatea sa fac mai mult, oricat de innebunit si indragostit as fi de masina asta.
Am ajuns de nu mai fac nimic altceva in timpul liber.Credeti-ma ca de 2 sapt.nu m-am mai intalnit cu prietena mea (de nici nu se stie daca mai suntem impreuna sau nu).Iar seara cand ma doboara gerul si ma retrag in casa, am insirate pe langa pat obiecte de studiu (proiectoare, cablu de soc, alarma, jante de aliaj, prezoane de roata.............):).
Nu radeti de mine dar chiar vreau sa o fac sa fie ireprosabila si nu ma mai intereseaza nimic altceva. Scuze ca am deviat de la subiect!!!!!
Voi ce ulei LHM folositi (ce marca)? E bun OMV-ul?Sau trebuie neaparat TOTAL???De AGIP ce stiti?Ce marci se mai gasesc pe piata?
Multumesc tuturor pt. sfaturi si astept si alte pareri sau sugestii!!!
LHM e un standard, deci oricine il produce respecta aceleasi specificatii
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
@dan1972
faza cu servodirectia a patit-o de mai multe ori. Nu este vorba de uzura daca nu ai pierderi de ulei in zona (altele decat cele de pe tevi si furtune). Poti incerca urmatoarele (care la mine au mers de fiecare data..):
-mareste debitul de ulei care circula prin zona bracand alternativ rotile la stanga si la dreapta de mai multe ori.10 -15 ori. Chestia asta poate curata eventualele mizerii din instalatie. poti combina miscarea asta si cu ridicarea respectiv coborarea alternativa a masinii de cateva ori.
- umbla in vasul de ulei si goleste mizeria de pe fund si curata sitele. Vezi sa nu te tai in marginea vasului.
- daca nu isi da drumul, baga solutie de curatat.
-abia dupa ce ai incercat toate astea te poti gandi sa umbli la piese.
pompa de ulei nu mai da presiune suficienta atunci cand trebuie sa inchizi circuitul de servo (rotile bracate la maxim) pentru a se ridica masina mai repede. Fa o proba!
Bafta!
faza cu servodirectia a patit-o de mai multe ori. Nu este vorba de uzura daca nu ai pierderi de ulei in zona (altele decat cele de pe tevi si furtune). Poti incerca urmatoarele (care la mine au mers de fiecare data..):
-mareste debitul de ulei care circula prin zona bracand alternativ rotile la stanga si la dreapta de mai multe ori.10 -15 ori. Chestia asta poate curata eventualele mizerii din instalatie. poti combina miscarea asta si cu ridicarea respectiv coborarea alternativa a masinii de cateva ori.
- umbla in vasul de ulei si goleste mizeria de pe fund si curata sitele. Vezi sa nu te tai in marginea vasului.
- daca nu isi da drumul, baga solutie de curatat.
-abia dupa ce ai incercat toate astea te poti gandi sa umbli la piese.
pompa de ulei nu mai da presiune suficienta atunci cand trebuie sa inchizi circuitul de servo (rotile bracate la maxim) pentru a se ridica masina mai repede. Fa o proba!
Bafta!
Relu
Multumesc frumos tuturor pt sfaturi !
Khan - Tocmai aici e problema!Exista un standard, dar se stie ca nu toti producatorii il respecta.De ce un ulei NO NAME nu e de calitatea unui Castrol sau Aral sau Mobil1??????
Asta e problema si vroiam sa stiu care este opinia generala.
alexd - Nu apar probleme daca le amesteci?Multumesc de urari!:).
cbx - Stiu ca imi trebuie un specialist in hidraulica si care sa si aiba toate utilajele si voi apela la domnul de la galati despre care am auzit numai lucruri bune.Dar ce voi putea face singur la ea (gen schimbat LHM,spalat filtre,parte electrica,etc.)cu sigurantza le voi face eu.
cdires - O sa incerc trucul asta.Trebuie in primul rand sa gasesc timp sa schimb LHM-ul si sa curat filtrele.Ce se poate intampla daca functioneaza cu filtrele partial infundate??????Multumesc de sfaturi si tinem legatura!
Khan - Tocmai aici e problema!Exista un standard, dar se stie ca nu toti producatorii il respecta.De ce un ulei NO NAME nu e de calitatea unui Castrol sau Aral sau Mobil1??????
Asta e problema si vroiam sa stiu care este opinia generala.
alexd - Nu apar probleme daca le amesteci?Multumesc de urari!:).
cbx - Stiu ca imi trebuie un specialist in hidraulica si care sa si aiba toate utilajele si voi apela la domnul de la galati despre care am auzit numai lucruri bune.Dar ce voi putea face singur la ea (gen schimbat LHM,spalat filtre,parte electrica,etc.)cu sigurantza le voi face eu.
cdires - O sa incerc trucul asta.Trebuie in primul rand sa gasesc timp sa schimb LHM-ul si sa curat filtrele.Ce se poate intampla daca functioneaza cu filtrele partial infundate??????Multumesc de sfaturi si tinem legatura!

Dar revenind la o tenta mai serioasa, ma interesa daca apar diferente in functionare, cu una sau cu alta din marcile prezente pe piata.M-am gandit ca unele din ele poate nu respecta indicele de vascozitate la o anumita temperatura si de aici probleme.
Si voi care v-ati lovit in timp de ele, m-am gandit ca ati tras niste concluzii.
Multumesc frumos!
@dan1972
daca functioneaza cu filtrele partial infundate, sa zicem ca nu se intampla nimik bun. Asta daca se ridica, daca merge servo... Nu faci decat sa fortezi sistemul. Daca pompa apuca sa traga si sa bage in sistem ceva mizerie de pe site, ai rupt-o in fericire! Poate nu imediat, dar oricum nu dureaza mult...
Fa-ti timp sa cureti vasul si sitele, cred ca intr-o ora n-ai ce face...
Ai mila de masina ta si ea va avea mila de tine candva!
daca functioneaza cu filtrele partial infundate, sa zicem ca nu se intampla nimik bun. Asta daca se ridica, daca merge servo... Nu faci decat sa fortezi sistemul. Daca pompa apuca sa traga si sa bage in sistem ceva mizerie de pe site, ai rupt-o in fericire! Poate nu imediat, dar oricum nu dureaza mult...
Fa-ti timp sa cureti vasul si sitele, cred ca intr-o ora n-ai ce face...
Ai mila de masina ta si ea va avea mila de tine candva!

Relu
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen