Pagina 1 din 2

bucsi puntea spate. si nu numai

Scris: Joi 30-Dec-2004 01:42
de khan
cu siguranta v-ati intilnit cu problema asta: uzura bucsilor de cauciuc de la puntea spate (cele care se monteaza in fata puntii). cel mai mult ma tem de faptul ca uzura mare (asa cum e la mine) poate forfeca conducta de frina ce trece in apropierea bucsei din stinga (daca nu ma insel). imi vine cam greu sa ma debarasez de 200 euro atit cit costa piesele originale, s-a gindit cineva pina acum la o alta solutie? si daca da, care ar fi?

a doua intrebare e daca are cineva bare antiruliu mai groase de vinzare? daca tot demontez...


a, si mai e ceva, am reincarcat toate sferele la 40 fata si 25 spate cu 65 sfera centrala si se misca excelent. recunosc ca n-am indraznit mai mult dar se pare ca e de ajuns, imi place mult cum se aseaza pe curbe. cel mai greu a fost insa pentru prietena mea sa se rujeze in masina, gropile din buc au mizgalit-o bine de tot in jurul gurii :roll:

Scris: Joi 30-Dec-2004 09:04
de WLD
Aceeasi problema am descoperit-o si eu de cateva zile. Se pare ca nu se impaca foarte bine cu rotile late, eforturile la care sunt supuse fiind prea mari. Oricum eu am rotile late de cel putin 50.000km, asa ca.
Eu voi merge asa pana la primavara. Intre timp studiez problema. Am la tara o punte de rezerva, cu suportii in aceeasi stare, asa ca-i voi demonta cu prima ocazie.
In principiu exista 2 solutii:
- un atelier de confectionat produse de cauciuc. Existau pe vremuri si turnau suporti de motor si altele pe baza pieselor metalice ramase. Nu stiu dc mai exista.
- Adaptarea unei bucse de bascula sau tampon motor de la alt model.

Am o bara antiruliu de 18mm, dc te intereseaza. Mai groasa nu am gasit nici eu :( De obicei in dezmembrari se vinde puntea cu totul.

Ce sfere ai pe masina? Cele originale, sau unele de pe un model sport ?
Daca sunt cele originale, reducerea presiunii nu imbunatateste foarte mult tinuta de drum. E ca si cum ai intari arcurile, pastrand amortizoarele moi.

PS. Ce masina ai? E cumva un Turbo Diesel argintiu ?

Scris: Joi 30-Dec-2004 09:29
de eugenro2001
Am gasit pe un site o solutie f interesanta pt repararea suportilor de cauciuc.

Se cumpara un tub de adeziv uretanic 8) cel folosit pt lipirea parbrizelor.
Se curata vechiul cauciuc si se umple suportul cu materialul din tub.
Iata si adresa:

http://importnut.net/motormount.htm

Pare o solutie buna. Uretanul este mai rezistent decat cauciucul obisnuit.

Scris: Joi 30-Dec-2004 09:56
de WLD
Mi-a trecut si mie prin minte, dar nu credeam ca adezivul asta e asa de rezistent.
Acum trebuie doar sa astept primavara :roll:

Scris: Joi 30-Dec-2004 13:33
de khan
da e un gri argintiu turbo diesel iar sferele sint de la xantia hydractive, cu gaura de 1,2 fata si 1 spate (din cite se poate observa ca nu scrie nimik pe ele). m-ar interesa bara antiruliu dar stau cam prost cu banii acum (cred ca se duce de ripa sandramaua unde lucrez), de aia n-am mai sunat nici cu bordul...


apropos de punte si eu rulez de cel putin 60000 km cu roti late dar tampoanele erau uzate dinainte de a pune rotile late. la solutia cu bucsi de bascula m-am gindit si eu, par mai solide decit daca as incarca cu uretan... ramine de vazut, si eu tot la primavara o sa le repar

Scris: Dum 02-Ian-2005 19:01
de nicum
Presiunile corecta pt un BX (nu GT) la sfere sint: 55 fata si 40 spate. Cu cit presiunea e mai mica, cu atit masina e mai rigida.

Scris: Mar 04-Ian-2005 17:45
de khan
corect! bravo! stiam asta deja nu? ca de aia le-am facut asa...

Scris: Mar 04-Ian-2005 21:06
de nicum
Nu stiu de ce am impresia ca esti ironic si asta nu e un forum unde aratam fiecare cit de multe cunoastem despre Citroen, ci vrem sa ne ajutam unii pe altii.
Eu, inainte sa incarc sferele asta toamna, avem pe fata 30 in loc de 55 si 30 in loc de 40 pe spate. Dupa ce am umplut sferele s-a vazut clar cistigul in confort si cred ca inca mai e loc de mai bine (sfere de break pe fata (adica cele alungite), un diametru ceva mai mare la gaura, cauciucuri mai moi pe fata, etc.) Din pacate BX-ul, datorita sistemului mcpherson n-o sa fie niciodata ca un CX spre exemplu.
De acord ca daca ai presiunea mai mica in sfere (vezi cazul GT), masina e mai stabila in curbe, dar confortul are de suferit si in cazuri exteme risti sa fisurezi/rupi puntea fata in special. Eu unul merg destul de des pe un drum de tara cu aspect de aratura si mi-as rupe masina daca as avea suspensii sport. Pina una alta, masinile astea au fost gindite pentru drumurile lor, nu pentru ale noastre.
Dar deja sintem offtopic, parca discutam despre bucsi...

Scris: Mie 05-Ian-2005 02:01
de khan
sorry pentru ironie, dar n-ai urmarit ce se discuta cred. ideea era ca imi plac sferele "tari" pentru ca prefer sa contez pe masina in curbe. conduc mai sportiv si suspensia moale a bx nu ma ajuta. e drept ca e din start mult mai rigid decit un cx dar cx-ul avea o cu totul alta dinamica. la cx (am avut 2 cx si 3 bx, deci stiu ce vorbesc) solutia aleasa pentru suspensie, latimea caroseriei si faptul ca avea sasiu faceau din ea o masina extrem de stabila, la care nu am simtit nevoia unei suspensii mai rigide. bx-ul insa e o masina mult mai firava, cu o solutie de suspensie ieftina, e si mai ingusta decit cx si, in ciuda stabilitatii aparente se inclina mult prea mult in curbele rapide. de aceea am ales solutia asta, din acelasi motiv intrebam si de o bara antiruliu mai groasa. cit despre punte si alte articulatii - asta e, e un risc asumat, cu toate ca de cind folosesc bx nu am reusit sa rup niciodata o punte fata, indiferent de conditiile in care am circulat (scriam pe alt topic ca imi place sa incerc drumuri forestiere). e relativa chestiunea cu ruperea masinii pe drumuri mai proaste, as opina chiar ca o suspensie mai rigida fereste masina de lovituri pe dedesubt tocmai pentru ca nu ii da voie sa balanseze prea mult, ca atunci cind ai sfere f moi. e de ajuns sa nu te grabesti ca sa nu o rupi.



sint dispus sa ofer orice explicatii in masura in care cunosc problema, nu vreau sa arat ca stiu multe, drept dovada ca am raspuns, n-am lasat-o in aer. pot chiar sa iti spun ca se practica anumite trucuri pentru a face o suspensie mai moale si anume sa pui, asa cum zici si tu, sfere de 500 cu gaura de 1,8 mm si 55 presiune pe fata (poti sa urci chiar si la 60) si 400 cu 1,30 mm chiar 1,40 mm cu 40 presiune pe spate (poate chiar 45), din pacate insa s-ar putea sa aibe de suferit cilindrii fata (mansoanele de limitare mai exact care produc "scame" in urma socurilor primite, scame care scapa in sistemul hidraulic) si sa balangane spatele mult timp dupa ce ai trecut peste o denivelare a drumului (senzatia de barca pe valuri) lucru care poate sa declanseze un derapaj daca denivelarea e chiar in curba. niste roti care topaie intr-o curba ca si cum amortizoarele ar fi uzate pierd pentru citeva momente contactul cu drumul si asta inseamna derapaj. riscuri sint deci indiferent de extrema pe care o alegi: tare sau moale. "de gustibus"

Scris: Mie 05-Ian-2005 09:16
de nicum
Ok, daca poti sa imi largesti gaura la sferele din fata la 1.5 - 1.7, de exemplu, sint clientul tau. Eu unul prefer o suspensie mai moale. Prima mea experienta cu o suspensie hidraulica s-a consumat intr-un XM V6 si a fost absolut fabuloasa. Sint constient ca BX nu ofera tot confortul pe care il poate da o suspensie hidraulica, dar se pot face mici imbunatatiri.

Scris: Mie 05-Ian-2005 10:14
de WLD
Nicu,

Tu ai deja sfere cu gaura de 1.8, dar de 400cc ! Astea sunt standard la modelele pe benzina.
Dieselul aspirat vine cu sfere de 500 cu 1.8.

Dupa cum am mai spus, gaura centrala influenteaza foarte mult stabilitatea. Daca exagerezi cu marirea ei, atunci masina va deveni de necontrolat in anumite situatii.

Scris: Mie 05-Ian-2005 11:18
de nicum
In acest caz, o sa imi iau sfere de 500, cind o sa crape astea...

Scris: Mie 30-Mar-2005 21:53
de DOCTORU.
in urma cu un an am avut un bx caruia i-am schimbat sistemul hidraulic cu cel clasic{la suspensie ma refer}arcuri de golf 2 si amortizoare la fel pe fata si de audi 80 pe spate.sudate oale de prindere facute de strungar si gata!in cazul bucselor de la basculele fata si spate se folosesc cu succes bucsele de- aro-.

Scris: Joi 31-Mar-2005 07:22
de Draku
e, in cazul asta, cred ca ai nimerit gresit...
majoritatea celor de pe forumul asta, iubesc masina tocmai pt suspensia hidraulica.... :lol:

Scris: Joi 31-Mar-2005 14:50
de nicum
Ceea ce ai facut tu se cheama sacriligiu. :evil: Mie unul imi place suspensia hidraulica si avantajele ei si sint dispus sa ii accept si dezavantajele. Dar totusi, puteai cel putin sa ii pui o suspensie de Peugeot, cred ca s-ar fi potrivit mult mai bine, fara atitea inginerii. Pun pariu ca masina n-a avut in ea LHM ci cine stie ce alt fel de ulei caci nu-i asa "merge si asa" :(