motor diesel...

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 13-Ian-2005 00:49

Intr-adevar motoarele folosite pe BX sunt renumite pentru consumul mic de ulei. Din cate stiu, pentru motoarele pe benzina limita maxima acceptata inainte de RK este de 0.5l/1000km.
Ca si regula, consumurile acceptate de majoritatea producatorilor pentru motoarele anilor 80-90 sunt de ~0.5L/1000km pentru motoarele cu simeringuri de supape si ~1L pt cele care asigura etansarea doar pe ghiduri.
asta e pentru un motor uzat! in nici un caz nu e normal pentru un motor bun, in parametri sa consume 0,5l-1l/1000 km. poate la 10.000 km (zece mii), dar la 1000 e enorm.


din pacate la paco e greu de zis daca are simeringuri sau nu, nu e nici o regula. stiu sigur ca simeringuri au chiulasele de turbodiesel, dar cele de diesel simplu... oricum, daca tot umbla ar trebui sa incerce sa vada daca nu sint si segmentii ciupiti, din pacate daca scoate un piston nu mai nimereste nimeni pozitia segmentilor ca inainte. da ar trebui sa fie o solutie sa verifice si asta, are cineva idei? e drept ca daca gaseste uzura mare la ghiduri, atunci e clar, dar daca nu, io unul m-as uita direct la segmenti.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 13-Ian-2005 00:57

nu cred ca am reusit sa ma fac bine inteles.
consum maxim acceptat nu inseamna ca e normal sa consume atat, ci ca, dupa un anumit nr. de km. , consumul poate ajunge la valoarea aceea si atunci e timpul de RK.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 13-Ian-2005 01:05

asa, acum am inteles
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Joi 13-Ian-2005 11:12

In cazul meu ventilatoarele sunt legate in paralel si pornesc direct in treapta a 2 a,iar daca ventilatoarele au pornit cu putin timp inainte sa opresc motorul acestea nu se opresc,decat dupa ce-si termina functionarea....Si ar mai fi o ciudatenie in instalatia mea:lasam masina in parcare seara, si dimineata bateria abia mai invartea motorul;daca o lasam 30 de ore nu mai aveam baterie deloc;deci era un consumator in instalatie.Am remediat situatia scotand prima siguranta din partea stanga a tabloului(cea de 30);scotand acea siguranta am observat si o miscare spre stanga de tot a indicatorului care arata nivelul de ulei (fara contact pus).Cand imi consuma curent, indicatorul de ulei era putin deplasat spre dreapta decat normal.Scotand acea siguranta nu am afectat nimic,functioneaza tot la bord.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Motor diesel

Mesajde MARIAN » Joi 13-Ian-2005 11:55

Paco,
parerea mea este ca un consum de 750ml/1000km este mare dar normala pt. un motor uzat.Nu vreau sa te supar dar gandeste-te ca mai ai putin si ajungi sa pui ulei la plinul de motorina(sa nu se supere trabantistii). :cry:
Am mai spus(si nu numai eu) ca acest consum,in cazul tau(spui ca ai compresia buna,daca nu scapa compresia nici uleiul nu scapa),este din cauza uzurii simeringurilor/ghidurilor(din pacate nici eu nu stiu ce au aceste motoare)deci nu ar trebui sa te sperii ca trebuie segmentat sau mai stiu eu ce.Daca ai umbla putin la chiulasa cred ca rezolvi problema daca nu...inseamna ca m-am inselat :) iar dac nu vrei sa umbli...
Cat mai poti merge cu el asa?Cat te tii tu dupa el cu uleiul.Uzura pistoanelor si a camasilor nu se va marii.
Bafta,

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 13-Ian-2005 12:53

Nu am semeringuri la supape, SIGUR, am vorbit cu mecanicii care au defacut motorul meu, cand masina nu era la mine.
Cum adica nu creste uzura la cilindri si pistoane? Atunci de ce a crescut consumul de ulei, numai pt ca am incins motorul?

Multumesc de atentie!!! (Chiar ma simt usor jenat ca va uitati atat la rabla mea!)

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 13-Ian-2005 19:33

Cum adica nu creste uzura la cilindri si pistoane?

Am vrut sa spun:consumul de ulei nu influienteaza uzura camasilor adica in situatia in care esti nu creste uzura mai mult decat este normal;ungerea cilindrilor fiind chiar mai buna:))
Atunci de ce a crescut consumul de ulei, numai pt ca am incins motorul?

:shock: Nu cred ca l-ai incins!A dat apa afara?De obicei un diesel incins este un motor compromis nici nu mai poate fi vorba numai de un consum de ulei.N-ar avea nici compresie!
De atunci a inceput sa consume ulei sau consumul era si mai inainte?

PS:Nu mai tin minte exact dar masina ta a fost a lui Ciocarlan?

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 13-Ian-2005 20:36

Incep cu sfarsitul.
Da, masina mea a fost inainte a lui Ciocarlan. De ce intrebi? Stii ceva despre ea, din perspectiva asta?
In al doilea rand, consum a avut si inainte, cand am luat-o de la el, cam 0,350 ml la 1000 km. Cum, necum, am ajuns la un consum dublu, de 0,700 ml la 1000, in 43.000 km. Nu a dat cu apa afara, dar mi s-a aprins becul de apa de mai multe ori, dintre care, la urcarea unei pante la munte, in treapta I, de mai multe ori la rand, dar tot fara sa arunce apa afara, eram atent si opream si lasam sa se raceasca. Oricum, bine nu cred ca i-a fost...
Astept replica ta...

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

BX

Mesajde MARIAN » Joi 13-Ian-2005 21:05

Nu cunosc masina decat din ce ne-ai spus tu(sau cineva despre masina lui Ciocarlan) mai demult: ca ai avea o inventie la chiulasa adica ai inlocuite simeringurile cu niste chestii de bronz(ghiduri).Am intrebat ca sa ma conving ca motorul nu are nici o problema ci doar chiulasa. :)

Am mai spus un diesel incins nu prea mai este functionabil dar oricum tu repari masina in service asa ca nu are rost sa aberez cu detaliile tehnice.

PS: sper sa intelegi ca diferenta dintre un pasionat si un mecanic este ca:primul incearca sa ajunga exact la problema iar cel de-al doilea sa te jagmaneasca (in cazul tau rasp ca ar trebui facut motorul) :wink:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 13-Ian-2005 21:43

MARIAN: nu toti mecanicii vor sa jecmaneasca, daca pleci de la premisa asta inseamna ca esti cel putin ignorant. insa nici nu te astepta de la un mecanic sa tina mai mult decit tine la masina ta. prin definitie un mecanic incepe prin a fi un pasionat si sfirseste prin a deveni un ... mecanic, pentru care mai conteaza si ce pune pe masa, si cind ajunge acasa si daca mai are nervi sa lucreze cu penseta la masina unuia care poate mai si uita sa dea bacsis si multe altele de genu' asta. mecanicul e si el un om in definitiv care vrea sa traiasca mai usor si cu mai putine batai de cap. nu sint un mecanic, sint un pasionat (care insa nu va ajunge niciodata un mecanic) si imi dau seama ca, fara o pregatire in acest sens, dar inarmat cu rabdare, pasiune si dorinta de a face dau de cap unor lucruri care mecanicilor le-au scapat. dar asta nu inseamna ca sint neparat prosti, sau rai sau nepasatori, ci pur si simplu oameni. nu iau apararea nimanui, dar imi dau seama ca oriunde m-as duce ma voi intilni cu aceeasi situatie. e mai normal sa am eu grija de ce se face la masina mea decit sa ma bazez in totalitate pe iscusinta unui mecanic. nu pot sa cer nimanui sa tina la masina mea mai mult decit o fac eu.

mai departe: discutia a fost ca sint chiulase cu si fara simeringuri din fabrica, nu ca cineva ar fi facut modificarea aia voit. dar n-ai fost atent si ti-ai orientat ura impotriva mecanicilor din nou afirmind ca a fost modificata de ei.


trecem mai departe: eu am incins motorul meu turbodiesel pentru ca am avut o pierdere de lichid de racire si am ramas fara. fara sa stiu, am continuat sa merg (in oras) si nu tocmai incet, iar cind am ajuns la destinatie am constatat ca am ars garnitura de chiulasa. convins fiind ca asta e singura buba, am schimbat-o si imediat dupa am plecat cu masina la un drum de vreo 500 km. dupa cam 100 km facuti am sesizat ca trag dupa mine o perdea de fum gros si alb. motorul mi-a inghitit vreo 3 l de ulei la tot acest drum, fara sa trag de el (80km/h in vit 5). de unde era consumul? te las sa ghicesti si mai adaug ca la chiulasa nu era nimik uzat. nu se poate sa consume 700 ml ulei la 1000 km doar din largirea ghidurilor supapelor, poate ca si asta contribuie, dar in nici un caz nu e singura cauza. ca sa continuu despre motorul meu, l-am desfacut si am constatat ca pistoanele si cilindri nu au suferit nici o uzura notabila si legata direct de supraincalzire ci doar segmentii erau uzati peste masura, aveau o deschidere de vreo 4 mm in medie. tragi singur o concluzie de aici


P.S. imi cer iertare pentru ton dar am impresia ca vrei cu tot dinadinsul sa bagi toti mecanici intr-o oala pe care scrie jecmanitori si ca ajungi prea usor la concluzia ca singurii responsabili pentru calitatea unei lucrari sint numai si numai mecanici si in nici un fel clientul. mai gindeste-te un pic inainte si pune in balanta si calitatea clientului, care e indoielnica uneori, no offence. am vazut cu okii mei scene de genul: trebuie facut asta si asta si costa cu totul atita si clientul sa zica: n-am bani fa ceva cit sa mearga. dar cred ca exact partea asta uita unii sa o spuna, blamind insa mecanicul, care a facut nustiuce si nustiucum. asta am avut de zis, salutare
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 13-Ian-2005 22:05

Khan,
In mare ai dreptate, dar si mecanicii sunt uneori atat de grabiti, ca frizeaza iresponsabilitatea. Oricum, nu sunt de acord cu cei care i-ar impusca pe mecanici numai pentru ca sunt mecanici. Sa nu uitam ca noi avem 1 masina, dar mecanicul se ocupa zilnic de nu stiu cate!!! Si, in general, e cam satul de ele...nu ca noi, care le iubim, ca sunt ale noastre.
Pe de alta parte, unii mecanici sunt cam smecheri, iti fac treaba, dar mai pun si pe deasupra, ca taximetristii care, daca te simt ca nu esti dintr-o localitate, te ocolesc cat pot pana ajungi la destinatie, numai sa creasca tariful...
In ce priveste masina mea, din cele ce spui tu nu pot decat o concluzie sa trag, anume ca incalzirea la care am supus motorul a dus la o oarecare uzura a segmentilor. Cred ca e cea mai rationala ipoteza, multi oameni mi-au spus ca nu poate hali atat ulei numai pe la supape.
Norocul meu e ca nu am afectat celelalte piese...Asadar, pot sa merg linistit, doar ca trebuie sa mai torn ungere in motor din cand in cand.

In final, pot sa zic ca mereu le dau ceva la mecanici pe langa pretul oficial, chiar daca nu sunt om cu bani. Nu-mi plac cei care fac pe nemtii (fiind in Romania) si care, dupa ce platesc la patron, nu se uita la mecanic, ca e economie de piata. Ei uita sau ignora ca patronul le da salariul minim pe economie (sa nu plateasca impozite), asa ca bietul mecanic spera si el, acolo, sa ajunga cu ceva banuti la familie zilnic, caci salariul...e vai de el. Asta e, suntem saraci, dar trebuie sa ne gandim si la ceilalti!!!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Vin 14-Ian-2005 09:12

fara suparare, dar mecanicii SUNT jecmanitori (nu toti, exista si exceptii)
cum altfel poate fi catalogat omul care, ca unica explicatie, iti spune pe fata: "...lasa, o fac asa, ce, nu vrei sa mai vii la mine ?"
paco zice ca mecanicii se ocupa zilnic de mai multe masini si sunt satui de ele. pai in cazul asta inseamna s-au plafonat si e cazul sa-si schimbe meseria, sau sa mai invete cate ceva. ce reparatie face mecanicul ala care e plictisit si incerca sa scape cat mai repede si mai usor de client? ma gandesc la cei care nu cunosc prea multe din meseria asta si se lasa pe mana mecanicilor.....
parerea mea :D
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 14-Ian-2005 09:28

Eu sunt unul dintre cei nevoiti sa apeleze pentru orice fleac la mecanici, sunt antitalent. Dar n-am ajuns sa-i urasc, desi uneori si eu am nemultumirile mele. Pe principiul asta, trebuie sa-i uram pe toti doctorii, pe toti profesorii, pe toti avocatii, ca nimeni nu e perfect. Iar unii doctori sunt chiar criminali, nu te opereaza pana nu scoti mia de dolari. De astia ce sa mai zici?
Dimpotriva, mie mecanicii imi plac ca oameni (poate am eu ceva de stanga in mine), meseria lor aspra ma tonifiaza, plus ca, din cand in cand, chiar vreau sa stau printre oameni simpli, necomplicati, care traiesc viata la primul nivel. La fel stau lucrurile si cu minerii etc. Orice corp profesional are frumusetea lui, daca stii s-o descoperi, frumusete care vine din specificul meseriei. Meseriile moderne sunt mult mai meschine si mai schimonositoare. Ganditi-va la avocati, unii sunt niste lepre ordinare, chiar facuti sa jegmaneasca! Dimpotriva, meseriile mai vechi au ceva mai nobil in ele. Respect brutarii, palarierii, croitorii, zugravii, mecanicii, minerii, agricultorii. Astia au tinut omenirea de mii de ani, au dat de mancare tuturor. Merita respect...
Dimpotriva, un "manager" actual e o inventie trista, care sper sa nu tina prea mult (dar va tine!).

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 14-Ian-2005 11:27

draku, ridici piatra?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Vin 14-Ian-2005 12:20

o ridic....
probabil mie mi s-a pus "pata" pe mecanici din cauza ca ma pricep un pic la ceea ce fac ei si cand ii vad cum lucreaza imi vine sa ma arunc de la etaj....recunosc insa ca ar fi exagerat sa le cer sa lucreze asa cum o fac eu (bibileala, ce mai...) insa un pic mai multa si atentie si responsabilitate din partea lor nu ar strica.
cu celelalte tagme (doctori, avocati, etc) nu prea am treaba si probabil de aia nu am ce le zice....
sa nu-mi spuna mie paco ca ii place sa fie printre oamenii simpli si necomplicati, atunci cand acestia sunt plini ei, atoatestiutori, se poarta de parca ar fi cel putin directori si le-ai cere un favor (nu ca platesti reparatia). daca nu-i vede asa, sa incerce sa intre intr-un service mai mare, gen AMG Pantelimon, sa vada cum e acolo (nu, nu-i doresc sa ajunga cu probleme, ci doar in vizita.. :D ). eu sunt satul si scarbit de asemenea comportamente si de stiinta lor
de ex: in service cu o dacia pt schimbat garnitura de chiulasa, toate bune si frumoase (nu spun ca era sa puna garnitura invers, cu TOP in jos) dar la strangerea suruburilor il intreb: nu stringi domnule suruburile ca la carte ? (in diagonala, de la centru spre margini, cunoscatorii stiu cum e) aaaa, nu e nevoie, merge si asa! imi venea sa-i dau cu cheia dinamometrica in cap (tineti cont ca era unul mai in varsta, cine stie cate motoare inchisese asa), ma rog, am facut un scandal monstru, am chemat seful, etc, pana la urma s-a rezolvat...
nu mai spun altele (pompa de ulei uitata pe banc, surub de la pivot nestrans, etc) toate patite de mine....
si ma mai enerveaza o chestie: daca cu ocazia reparatiei se mai strica ceva (din vina lor) iti spun f senin in fata ca da, s-a stricat si cablul de kilometraj (umblasera la mecanismul stergatorului de parbriz la o dacia si au rupt cablul ala care avea 2 luni vechime, pus de mine...). nici macar o scuza acolo, ce sa mai zic de inlocuirea piese stricate pe banii lor. mi-a crapat obrazul de rusine in fata amicului meu, caruia ii "recomadasem" respectivul "baiat" (cumsecade de altfel, dar....mecanic). i-am cumparat cablul din banii mei si i l-am schimbat din nou.
mai vreti? sa va spun cum mi-au tinut nova in service 2 luni pt cateva indoituri, un "saxofon" si un far de schimbat ? 1 luna au tinut-o in curte fara sa se uite la ea...si m-am ales si cu un cauciuc taiat pt ca a stat pe pana o gramada de timp, desi rezerva avea....
despre mecanicii de citroen, ce sa zic....am avut un singur semn de intrebare (mare), cand cu cel din otopeni cu supapa aia cu bila de pe rezervorul de lichid hidraulic (aveam un post pe undeva pe forum)
asa ca, nu stiu ce sa zic....cred ca paco (din fericire pt el) nu a avut treaba cu mecanici "parati" cum se spune in popor....eu nu prea ii inghit. motive mai am de prezentat, o gramada, dar va plictisesc
numai bine
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187762
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos