Pagina 1 din 2
BX 19 TRD 89 - Raport cutie viteze treapta a 5a
Scris: Lun 02-Apr-2007 23:00
de mbc
Am aceasta masina, motorul are 314 000 km, a functionat numai cu ulei de motor bun, a fost adus din franta in 98 (il cunosc pe cel care a cumparat-o noua din franta in 1989), cu alte cuvinte o masina relativ ingrijita.
Ce nu imi convine mie este comportamentul masinii la viteze mari. desi motorul mi se pare ca trage acceptabil, cand ajung pe la 130km/h, parca nu i-as da mai mult. suna relativ tare si parca nu e ok. Filtrele sunt schimbate (aer si motorina). Se poate modifica cumva raportul in treapta a 5-a a cutiei de viteze pentru a merge la o viteza superioara fara sa se tureze chiar asa de mult? Motorul este aspirat. Simt ca intre a 4a si a 5a nu e mare diferenta. As putea schimba cutia? Cutia este cea originala, nu s-a umblat in ea. Motivul pentru care as vrea sa fac ceva nu e neaparat pentru ca vreau sa merg mai tare ci pentru ca as vrea turatii mai mici la viteza asta (100-130km/h).
Scris: Mar 03-Apr-2007 01:01
de dj01fad
poti sa schimbi cutia cu totul, dar mai poti sa ii schimbi si doar perechea de pinioane de la viteza 5. incearca sa folosesti cutie/pinioane de turbo, pt ca mi se pare ca e mai lunga.
Scris: Mar 03-Apr-2007 06:09
de sorin.
cutie/pinioane de turbo, pt ca mi se pare ca e mai lunga
Pinioanele este posibil sa fie la fel, sa difere doar grupul conic.
Scris: Mar 03-Apr-2007 06:24
de mbc
merci de sfaturi dar..... un pic mai pe romaneste, imi ziceti si mie? ce trebuie sa fac pentru ce ati zis? daca iau o cutie de turbo, m-am prins. Daca schimb pinioanele sau grupul conic ce trebuie sa fac? De unde fac rost de altele? Stie cineva cat ar costa o cutie de turbo? sau cine are? Merci
Scris: Mar 03-Apr-2007 08:08
de DanT
alin, si eu am o masina identica la motorizare cu a ta.
motorul meu are 357.000 km si nu a functionat decat cu ulei total 15w40 la 6000 km.
masina este intradevar putin mai galagioasa insa datorita turatiei mari a motorului. a mea urca fara mari dificultati pana la 4100 rpm si acolo ( depinde daca portiunea de drum este in panta sau nu si de vant) poate atinge 145-155 km/h.
nu cred ca este un mare motov de ingrijorare zgomotul masinii .. in definitiv este un diesel ... asa sunt ele .. parca mai tractoras ..
sunt altele mult mai importante de care sa iti faci probleme

Scris: Mar 03-Apr-2007 10:46
de nicum
Nu ne-ai spus daca masina e turbo sau nu. Probabil ca e aspirat, ceea ce inseamna ca are ~ 70CP. Nu vreau sa par ironic, dar tu vrei sa mergi cu 130 cu un diesel aspirat de 350.000 km si sa nu se auda nimic? Pina si benzina mea, se aude, ca sa nu zic altfel...
Scris: Mar 03-Apr-2007 11:50
de DanT
nicule, depinde de uleiul care este un masina si cum se face admisia si evacuarea ca sa diminuezi din zgomot ..
oricum la viteze mati tonalitatile sunt diferite insa ca si decibeli daca imi aduc bine aminte benzina e ceva mai zgomotoasa ..
si eu merg cu 140 cu ea si are >350.000 km a lui are ~310.000

Scris: Mar 03-Apr-2007 12:04
de dj01fad
si eu am mers cu 200 cu un aspirat de aprox 75-80 CP, asa ca nu e problema ca nu are motorul cai multi. secretul e ca aveam pe masina cutie de TD. so.... fa rost de o cutie de TD si fa o incercare.
Scris: Mar 03-Apr-2007 13:40
de DanT
ar fi o idee sa ai cutie de a8a pt bx .

insa nu stiu daca nu cumva se misca mai greoi in trepte inferioaresi la viteze mici ..
oricum .. cu siguranta merita o incercare ..

:)
Scris: Mar 03-Apr-2007 15:44
de mbc
nicum scrie:Nu ne-ai spus daca masina e turbo sau nu. Probabil ca e aspirat, ceea ce inseamna ca are ~ 70CP. Nu vreau sa par ironic, dar tu vrei sa mergi cu 130 cu un diesel aspirat de 350.000 km si sa nu se auda nimic? Pina si benzina mea, se aude, ca sa nu zic altfel...
Ba da. Am zis ca e aspirat. Uita-te in primul post.
Eu cred ca poate sa mearga cu 130 si sa fie mai putin turat. pentru ca mi se pare ca Golf 4 care are si varianta fara turbo de 65 cp merge mult mai putin turat la 130 km. Merci mult de informatii
Scris: Mar 03-Apr-2007 15:48
de mbc
A... fac rost de o cutie de turbo. Nu ma intereseaza ca e mai lent sprintul, nu vreau sa turez motorul. Merge orice cutie de turbo? 1,7 td , 1,8 td si 1,9 td ?
Scris: Mie 04-Apr-2007 09:48
de nitro_od
DanT zice:
masina este intradevar putin mai galagioasa insa datorita turatiei mari a motorului. a mea urca fara mari dificultati pana la 4100 rpm si acolo ( depinde daca portiunea de drum este in panta sau nu si de vant) poate atinge 145-155 km/h.
ceva nu este in regula cu cutia ta sau, posibil, ambreiajul.
la 4100rpm deja e cam plafonat motorul diesel si imi pare cam mica viteza la care zici ca ajunge a ta la turatia asta.
eu am ajuns 170km/h pe DN1 si abia acolo aveam aproape 4000rpm desi nu cred ca a atins. sunt deacord ca 170 inseamna undeva la 160-162 km/h reali dar nici 145-155 pe ceas nu sunt reali asa ca raportul se pastreaza.
din cate am eu cunostinta, cutia nu a fost schimbata si prin urmare e posibil sa fie tot cea de aspirat.
gandul ma duce la ambreiajul tau pentru ca la 4100rpm ar trebui sa ai aceias viteza indiferent de conditiile de drum, evident, in tr. a 5-a.
ori tu spui
depinde daca portiunea de drum este in panta sau nu si de vant) poate atinge 145-155 km/h.
Scris: Mie 04-Apr-2007 10:01
de khan
cutia de Turbo are primele 2 rapoarte la fel cu cea de aspirat, deci nu sufera f tare la demaraj. ma intreb insa cam cit ar putea cistiga la viteza maxima, pentru ca rapoartele unei cutii se calculeaza si in fct de puterea motorului
Scris: Mie 04-Apr-2007 13:09
de nicum
Esti sigur?
Ar fi primul diesel mai silentios decit o benzinara. Cred ca constructorii auto ti-ar da cel putin greutatea ta in aur daca ai descoperi asa ceva. Oricum ai da-o, oricum ai intoarce-o, un diesel va fi mai zgomotos si va vibra mai mult decit un benzinar. Dar va consuma mai putin

Scris: Mie 04-Apr-2007 22:49
de dj01fad
ia sa te uiti tu la cutie sa vezi codul si sa ni-l comunici si noua... exista o mica posibilitate sa ai cutie de benzinar si de aia sa se tureze asa de tare;
oricum, eu sunt de parere sa incerci una de turbo, pentru ca sigur o sa fi multumit.