Pagina 1 din 2
Tuning Motor 1905 cmc Diesel aspirat
Scris: Sâm 07-Apr-2007 20:35
de mbc
Cine stie ce se poate face la acest motor sa mearga mai bine? Acest motor are vreo 70 de cai (avea cand a iesit din fabrica). Ce se poate face pentru a imbunatati performantele acestuia? Nu vreau sa fie idei de genul "Schimba motorul" ca asta o stim cu totii. Si nici "pune-i un turbo" pentru ca nici asta nu se prea poate. Variante (eventual testate) care sunt realizabile la costuri acceptabile.
Scris: Sâm 07-Apr-2007 20:43
de cbx
poti shimba filtrul de aer,tot sistemul de evacuare.Nu este tipul de motor care se poate modifica,este tipul de motor in care poti sa ai incredere,rezistent in timp,un pic zgomotos...dar fata de vw este super silentios.Dieselul simplu,aspirat nu este motor de fuga.
Scris: Sâm 07-Apr-2007 20:46
de mbc

de asta ma temeam. am mai vb cu cineva cu motor identic care a pus filtru "sport" dar a zis ca nu a vezut nici o diferenta. La evacuare ce se poate face?
Scris: Sâm 07-Apr-2007 20:50
de cbx
evacuare Borla,castig mic la cat costa
Scris: Sâm 07-Apr-2007 20:51
de mbc
atunci mai bine renunt la ideea asta.
Scris: Sâm 07-Apr-2007 22:05
de cbx
acelasi tip de motor montat pe Peugeot 205,are un cuplu mult mai bun,nu este obligat sa sustina un sistem hidraulic,plus masina este mai mica.
Scris: Sâm 07-Apr-2007 22:07
de dj01fad
evacuare si filtru nu fac mai nimic la motorul tau, asa ca nu da banii degeaba. eu la masina mea am si dat jos filtrul (pentru o proba) si nu e mai nici o diferenta; daca vrei sa faci ceva la el, ii maresti putin avansul la pompa, ii maresti putin si debitul si poate o sa traga mai bine, dar trebuie sa stii ce faci, ca daca nu te pricepi mai bine nu; oricum, e un motor aspirat, care functioneaza pur mecanic si nu prea ai ce sa ii faci;
P.S. vezi ca si hidraulica mananca destula putere din motor. cu cat e pusa mai bine la punct si are pierderi minime, cu atat merge masina mai bine

Scris: Sâm 07-Apr-2007 22:08
de mbc
cred ca aici nu prea am nimic de facut. ramane cum e si vom vedea pe viitor. cam cat scade din cuplu si din putere sistemul hidraulic?
Scris: Sâm 07-Apr-2007 22:09
de dj01fad
din ce auzisem eu de la mecanici cam 5CP
Scris: Sâm 07-Apr-2007 22:15
de cbx
la motorul de 71 creste cu 5- 6 cai
Scris: Sâm 07-Apr-2007 22:20
de mbc
oricum, nu prea are sens sa vb ce se intampla fara sistemul hidraulic.

5-6CP in plus, fara suspensii, fara frana, fara servo. Banuiesc ca pe celelalte masini tot trebuie sa scoata de undeva presiune pentru frana (pompa de frana) tot trebuie sa faca servodirectia cumva (electrica sau hidraulica) tot papa ceva din puterea motorului. Cat de elegant ar fi sa actionam pompa hidraulica printr-un motor electric? atunci ar trebui un alternator mai mare etc... idei?

Scris: Dum 08-Apr-2007 08:25
de razzwan
ar fi buna ideea dar tot pe acolo iesi sau poate mai grav. Mai bine las-o asa

Scris: Dum 08-Apr-2007 09:11
de razzwan
ptin off : da la un motor de 2500 turbo diesel ce imbunatatiri se poate face

a incercat cineva ceva ?

Scris: Dum 08-Apr-2007 10:41
de dj01fad
tu vorbesti de turbo 2 de cx?
pai iti trebuie ceas pt turbo si atunci faci asa: incepi de la injectie: debit marit eventual (din pompa), modificat putin avansul, injectoarele sa fie impecabile, si putina presiune in plus la turbina; aici ai grija ca trebuie schimbate furtunele de pe la intercooler si intarit si asta ca nu tin foarte mult. mentionez ca motorul trebuie sa functioneze impecabil ca sa aiba rost sa incepi sa il vitaminizezi; oricum, un turbo 2 (121 CP) daca merge impecabil trage de rupe, si nu prea cred ca ai nevoie de mai mult in regim normal

Scris: Dum 08-Apr-2007 14:41
de cristian_v
alin.banc scrie: Cat de elegant ar fi sa actionam pompa hidraulica printr-un motor electric? atunci ar trebui un alternator mai mare etc... idei?

asa e la C5