Varanul - Eu am un BX 19 TRS din 87 si consuma iarna pe distante scurte 12,5-12,8.La drum probabil undeva in jur de 8 l/100 la o viteza de 110-120 Km/h cu depasiri dese.Incearca sa ii faci un test cu analizorul de gaze la o statie ITP, fiindca iti va spune totul despre continutul gazelor si implicit despre cum e reglat motorul.
Nu inteleg totusi de ce diferentele astea atat de mari, intre consumurile date de constructor si ce e in realitate.Asta in conditiile in care masina mea are controlate unghiurile la directie, nu merge nici o roata franata, motorul nu functioneaza cu intreruperi si nu scoate fum in nici un regim...presiune in pneuri verificata...etc..Din ce am retinut de pe sit-ul "citroenz" consumurile pt. BX 19 TRS sant parca 6,8 la 90 Km/h, 7,9 parca la 120 si 8,6 in oras.
Treaba cu "masini vechi de 20 de ani, nu tine si o resping categoric.Atat timp cat o masina e reglata corespunzator nu conteaza varsta.
Chiar ma minunam inainte de a mi-o cumpara ca...vai ce masina economica!!!(eu am avut Oltcit):).
Cred ca ar trebui sa ne concentram atentia, totusi asupra carburatoarelor.Eu de acolo cred ca e risipa!
Din experienta mea de pana acum (nu neaparat prea vasta)am constatat ca 1-2 litri de benzina pot trece neobservati din vina carburatorului (cui ponto care nu inchide...membrane de pompa de sprit sau de imbogatitor fisurate, plutitor mai greu sau fisurat,clapete de acceleratie reglate gresit,surub de imbogatire sau de progresiune dereglat,nivel in carburator dedeglat...etc..
Alte cauze care genereaza consumuri mari ar fi: intreruperi date de sistemul de aprindere,roti care merg franate, geometrie a directiei dereglata tare (in special convergenta) si toate cauzele care fac ca motorul "sa traga din greu".
Spre rusinea mea, inca nu am gasit timp sa ma uit in carburator...sa vad de ce mai merge.

.