Pagina 1 din 2

motor 1.6

Scris: Sâm 14-Apr-2007 17:59
de kadix
am un motor de 1.6 pe masina cu injectie multipunct (bosh parca). Motorul meu nu merge prea bine si as vrea sa il inlocuiesc . Am gasit un motor tot de 1.6 pe un bx care cica merge bine - o sa il probez, dar e pe carburator.
Pot lua acel motor si sa ii pun injectia de la mine? difera motoarele de 1.6 intre ele? Alta intrebare este daca pot folosi instalatia de injectie pe un motor de 1.9?
multumesc

Scris: Sâm 14-Apr-2007 18:45
de nenea cosmos
in general intre un motor pe carburatie si un motor pe injectie e diferita si aprinderea, nu doar alimentarea. si ar mai fi...

Scris: Dum 15-Apr-2007 17:05
de nicum
Ce inseamna "nu merge prea bine"? Diferentele intre carburatie si injectie sint destule: alte galerii de admisie (desi se pare ca sint interschimbabile intre ele), alta aprindere (senzor pe volanta la injectie), alta pompa (mecanica la carburatie, electrica la injectie), etc.

Scris: Dum 15-Apr-2007 18:30
de dj01fad
poti sa pui motorul ala pe carburator, dar trebuie sa folosesti de la masina ta toti senzorii, galeriile de admisie si evacuare, electronica si tot ce este pe la sistemul de injectie, cu conditia sa fie prinderile la chiuloasa identice; pe motor de 1.9 nu stiu daca merge pentru ca nu prea stiu care sunt diferentele intre motoare la bx.

Scris: Dum 15-Apr-2007 19:03
de nenea cosmos
si o sa descoperi ca atunci cind treci pe injectie iti ramin niste gauri pe care trebuie sa le astupi foarte bine...

daca chiar vrei sa intelegi deosebirile de principiu iti recomand cel mai aerisit motor la care se pricepe toata lumea, ala de dacie. trage doua dacii una linga alta, salta-le capotele si vezi diferentele intre aia injectata si aia carburata.

nu merge prea bine

Scris: Dum 15-Apr-2007 22:23
de kadix
nu merge prea bine inseamna ca de fapt nu merge bine deloc, adica:
la relanti are vibratii destul de mari, se simte cum evacuarea este discontinua, probabil arunca si benzina nearsa ca se simte miros de benzina in gazele de esapament, cind il pun in sarcina (plec mai tare de pe loc) se aude un tacanit ca de tacheti si o simt ca nu trage - nu am pututut sa depasesc 95 km/h orice i-as fi facut, asa ca nu stiu daca sa mai repar motorul asta sau sa il schimb cu unul bun. A, mai am o intrebare - difera in exterior motorul de 1.6 de cel de 1.9 prea mult, amindoua injectie bineinteles? Se pot prinde cei de la RAR de diferenta?

Scris: Dum 15-Apr-2007 23:44
de nenea cosmos
aia la rar chiar au obiceiul prost de se mai uita pe la motor si stiu ei niste semne ca sa isi dea seama daca motorul e de acolo sau nu. sau am eu fata de escroc si am nimerit mereu peste maniaci?

si chiar crezi tu ca motorul e de vina? poate te pricepi dar eu unul as incerca sa ma ocup nitel de aprindere.

Re: nu merge prea bine

Scris: Lun 16-Apr-2007 14:46
de nicum
kadix scrie:nu merge prea bine inseamna ca de fapt nu merge bine deloc, adica:
la relanti are vibratii destul de mari, se simte cum evacuarea este discontinua, probabil arunca si benzina nearsa ca se simte miros de benzina in gazele de esapament, cind il pun in sarcina (plec mai tare de pe loc) se aude un tacanit ca de tacheti si o simt ca nu trage - nu am pututut sa depasesc 95 km/h orice i-as fi facut, asa ca nu stiu daca sa mai repar motorul asta sau sa il schimb cu unul bun. A, mai am o intrebare - difera in exterior motorul de 1.6 de cel de 1.9 prea mult, amindoua injectie bineinteles? Se pot prinde cei de la RAR de diferenta?


Se pare ca ai probleme de aprindere. Fisiele si celelalte contacte electrice in ce stare sint? Masina ta are o injectie MagnetiMarelli G 6.10?
Cum stai cu consumul? Ce compresie ai?
Teoretic cei de la RAR se pot prinde, daca vor :wink: Desi la exterior motoarele de 1.6 si 1.9 sint identice, difera cursa pistonului (de acolo rezulta diferenta de capacitate), si asta poate fi determinata fara sa dezmembreze motorul. Trebuie doar sa dea jos o bujie.

mai aproape de diagnostic

Scris: Lun 16-Apr-2007 18:09
de kadix
azi am dat alternativ fisele jos de pe bujii si surpriza :shock: de o sapt merg in 3 pistoane! una din bujii nu lucreaza desi primeste scanteie. dand jos bujia am vazut ca era baltoaca asa ca am curatat-o si am pus-o la loc si am pornit iar motorul . In cateva minute era baltoaca iar. Verificand-o am observat ca are si urme de ulei pe ea. Cred ca este vreo supapa de la cilindrul in cauza sau mai zicea cineva segmentul.Cred ca ajung sa desfac motorul. :roll:

Scris: Lun 16-Apr-2007 18:29
de gaby_02nnf
verifica bujia pune fisa pe ea dupa ce o desfaci vezi daca scanteieste :)

Scris: Lun 16-Apr-2007 20:08
de khan
un set de bujii s-ar putea sa faca minuni, crede-ma

Re: mai aproape de diagnostic

Scris: Lun 16-Apr-2007 21:35
de nicum
kadix scrie:azi am dat alternativ fisele jos de pe bujii si surpriza :shock: de o sapt merg in 3 pistoane! una din bujii nu lucreaza desi primeste scanteie. dand jos bujia am vazut ca era baltoaca asa ca am curatat-o si am pus-o la loc si am pornit iar motorul . In cateva minute era baltoaca iar. Verificand-o am observat ca are si urme de ulei pe ea. Cred ca este vreo supapa de la cilindrul in cauza sau mai zicea cineva segmentul.Cred ca ajung sa desfac motorul. :roll:


Inainte sa desfaci motorul, fa un test de compresie.

Scris: Lun 16-Apr-2007 22:42
de AndreiR
@khan: foarte buna idee.
Am avut un opel vectra 1.6i an fabr '92. L-am vandut k deja il consideram depasit. NU tragea deloc motorul,am crezut k are probleme mari. Dupa vreo 3 luni m-am intalnit cu cel care mi-a cumparat masina. Mi-a spus k a inlocuit bujiile si merge beton.
Merita incercata smecheria cu inlocuitul bujiilor.

demontare motor

Scris: Sâm 05-Mai-2007 13:17
de kadix
dupa ce am asteptat diversi mecanici mi-am luat inima in dinti si m-am apucat singur sa schimb motorul.Acum am urmatoarea problema:
am scos fara probleme planetara scurta dar pe cea lunga nu stiu sa o scot
care e procedura ca in manualul Haynes nu spune nimic de asta.

Scris: Sâm 05-Mai-2007 18:49
de rufusgti
In ce priveste motoarele de 1.6 ,acestea sunt identice (carburatie si injectie). Se poate monta fara probleme cel cu carburatie ,dar vei folosi toate accesoriile de la celalalt ( Galeria de admisie cu injectia , partea unde vine delcoul ,caci la injectie nu exista gaura la axul cu came pentru pompa de benzina ,, alternatorul ,etc. ). Nu ai nici un senzor pe volanta daca e TRI ,injectie multipunct ,deci poti folosi volanta de pe ala cu carburatie. Planetara lunga are 2 suruburi de 7 cu piulite care se desfac cu cheia de 11 pe suportul motorului care se prinde de punte( in spatele motorului). Dupa ce le desfaci trebuie sa lovesti usor in piesa aia rotunda care tine rulmentul planetarei ,piesa care e montata pe planetara. Sa nu lovesti in rulment!!! Lovesti usor pana iese rulmentul din suport si apoi poti scoate planetara. Spor la treaba!